برترین های کسب و کارعمومی

تابعیت ترکیه با سرمایه گذاری

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری به هدف بسیاری از ایرانیان در سال های اخیر تبدیل شده است. پایین بودن ارزش لیر در برابر دلار، دسترسی به بازارهای جهانی، دسترسی به مسکن ترکیه از طریق سرمایه گذاری و… مهمترین دلایل محبوبیت این کشور در بین مردم ایران برای سرمایه گذاری است. در همین راستا در این مقاله از سایت موسسه مهاجرتی در تهران قصد داریم شما را با مهم ترین نکاتی که در سرمایه گذاری در ترکیه باید به آن توجه کنید آشنا کنیم.

مهاجرت به ترکیه گران است

این کشور به منظور کنترل سرمایه گذاری اتباع خارجی در ترکیه، مجموعه قوانین و مقرراتی را برای کنترل سرمایه گذاری های خارجی در نظر گرفته است. به دلیل این مشکل، مواد خاصی در قانون اساسی ترکیه در مورد سرمایه گذاری خارجی و اخذ تابعیت ترکیه از طریق خرید خانه پیدا کردیم. دولت ترکیه برای تشویق سرمایه گذاران خارجی، تخفیف های مالیاتی، معافیت از مالیات بر ارزش افزوده، حق شهروندی ترکیه و اقامت دائم ترکیه را در نظر گرفته است. این ویژگی ها باعث شده است که سرمایه گذاری در ترکیه و خرید خانه در استانبول به قدری محبوب باشد که افراد زیادی برای گرفتن پاسپورت ترکیه مراجعه کنند.

راه های سرمایه گذاری در ترکیه

پس از تلاش دولت ترکیه برای جذب خارجی ها برای سرمایه گذاری در این کشور، خارجی ها راه های مختلفی را برای سرمایه گذاری در ترکیه در نظر گرفتند. روش مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری بر اساس سرمایه شما تعیین می شود. به عنوان مروری بر این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرمایه گذاری املاک و مستغلات

حداقل سرمایه گذاری 500000 دلار در ترکیه

خرید اوراق قرضه دولتی ترکیه

تاسیس یک شرکت با حداقل 50 کارمند

اگر روش تابعیت ترکیه با سرمایه گذاری فعلی را انتخاب کنید، باید سرمایه خود را حداقل به مدت 3 سال در این کشور نگه دارید تا در نهایت برای شهروندی ترکیه اقدام کنید.

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

اگر می خواهید با خرید ملک و خانه مراحل اخذ حق اقامت در ترکیه را طی کنید باید ملکی به ارزش 250 هزار دلار خریداری کنید. علاوه بر این، باید ثابت کنید که توانایی مالی کافی برای زندگی در ترکیه دارید. پس از خرید ملک در این کشور، در این صورت پس از دو سال می توانید برای اقامت ترکیه و اخذ پاسپورت از این کشور اقدام کنید. با توجه به سهولت اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک، یکی از پرطرفدارترین و آسان ترین راه های اخذ پاسپورت ترکیه می باشد و افراد زیادی با خرید خانه در استانبول به عنوان سرمایه گذاری به ترکیه مهاجرت می کنند.

البته برای این کار باید حداقل 184 روز در سال در ترکیه حضور داشته باشید و مقررات پرداخت مالیات در این کشور را رعایت کنید. با این کار می توانید برای اقامت دائم ترکیه اقدام کنید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی در این کشور زندگی کنید.

در صورت داشتن منابع مالی کافی، درآمد پایدار و عدم سوء پیشینه کیفری یا سوء سابقه می توانید با خرید خانه در مدت سه تا شش ماه تابعیت ترکیه را دریافت کنید. البته لازم به ذکر است که حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه 250000 دلار می باشد.

اخذ اقامت ترکیه با ثبت شرکت

راه دیگری برای مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری که به شما امکان اخذ اقامت این کشور را می دهد، تاسیس و ثبت شرکت در این کشور می باشد. طبق قوانین ترکیه، در صورت تاسیس شرکت و استخدام حداقل 50 شهروند این کشور، می توانید تابعیت ترکیه را دریافت کنید.

قانون اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت، دست سرمایه گذاران خارجی را برای تاسیس شرکت در هر منطقه ای باز کرده است. در صورت تایید شرکت و ایجاد شغل برای 50 نفر از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی، می توانید برای تابعیت اقدام کنید و مراحل اخذ تابعیت خود را طی کنید.

او با سرمایه گذاری در بانک تابعیت ترکیه را دریافت کرد

اگر 500000 دلار سرمایه دارید، دولت ترکیه به شما اجازه می دهد تا با سپرده گذاری سرمایه خود در بانک دولتی و نگهداری آن به مدت 3 سال، پاسپورت ترکیه را دریافت کنید، اما به دلیل بالا بودن نرخ و افزایش سوء استفاده از سوی برخی از افراد جویای مزایا، این امکان وجود دارد بهتر است قبل از سرمایه گذاری در ترکیه با یک وکیل مهاجرت به ترکیه مشورت کنید تا از نظر خود بهترین گزینه را در اختیار شما قرار دهد. تجربه.

برای این کار باید یک حساب بانکی در ترکیه باز کنید و پول خود را در یکی از بانک های مورد تایید دولت ترکیه واریز کنید. نکته مهمی که برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق فاینانس بانکی باید به آن توجه داشته باشید این است که بانک های این کشور سود چندانی به مشتریان ارائه نمی دهند و این روند گرفتن پول خوب و تسویه حساب را با مشکل مواجه کرده است. ترکیه سرمایه گذاری را برای شما سخت می کند

اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در بورس

یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری با تابعیت ترکیه، خرید سهام در بازار بورس ترکیه است. طبق مقررات سرمایه گذاری ترکیه؛ به این ترتیب شما باید سهام خود را در بورس ترکیه با حداقل پانصد هزار دلار آمریکا یا معادل آن خریداری کنید.

موسسه صنعت و فناوری ترکیه باید از فرآیند بازاریابی محصول شما پشتیبانی کند. همچنین برای درخواست شهروندی از طریق خرید سهام، باید سهام خریداری شده را به مدت 3 سال نگه دارید و آنها را نفروشید یا به دیگری منتقل نکنید.

دکمه بازگشت به بالا