ورزشی

ایران صفر- آمریکا۱ / شکست شاگردان پیمان اکبری در ست نخست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین بازی خود از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد از ساعت ۱۴:۳۰ مقابل تیم والیبال آمریکا به میدان رفت و در ست نخست این دیدار با نتیجه

هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ به میزبانی ترکیه و برزیل برگزار شد و تیم ملی والیبال ایران در هر چهار دیدارش شکست خورد. هفته دوم نیز به میزبانی ژاپن و کانادا برگزار شد که در این هفته نیز نه تنها ملی پوشان کشورمان با چهار شکست دیگر رنگ پیروزی را به خود ندیدن بلکه با شوک تغییر سرمربی تیم نیز مواجه شدند. فدراسیون والیبال پس از باخت‌های پی در پی تیم ملی موتا پائز را از سرمربیگری تیم ملی والیبال کشورمان برکنار و پیمان اکبری را جایگزین وی کرد.

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران:

میلاد عبادی پور، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری و مرتضی شریفی، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی و محمد ولی‌زاده، محمدطاهر وادی و عرشیا به‌نژاد، امین اسماعیل‌نژاد و محمد بربست، آرمان صالحی و میثم صالحی

سرمربی تیم ملی والیبال ایران: پیمان اکبری

ست اول؛ ۲۸ بر ۲۶ به سود آمریکا

در ست نخست اولین امتیاز به تیم ایران رسید؛ در ادامه رقابت دو تیم نزدیک به هم دنبال شد اما این آمریکا بود که موفق شد فاصله خود را بهتر کند با ۳ امتیاز بیشتر از ایران پیش بیفتد. در حالی که آمریکایی‌ها ۳ بر ۲ برنده زمین بودند سرمربی آمریکا درخواست ویدئو چک داد که با جواب ویدئو چک یک امتیاز دیگر برای حریف به ثبت رسید. در حالی که آمریکایی‌ها با عملکرد خوب به امتیاز ۹ رسیده بودند پیمان اکبری درخواست وقت استراحت کرد تا ضمن توصیه به شاگردانش، از افزایش امتیاز تیم جلوگیری کند. در ادامه تیم آمریکا نمایش بهتری داشت و ۱۲ بر ۹ از ایران پیش افتاد.

شاگردان پیمان اکبری کم کم به بازی برگشتند و اختلاف امتیاز را با حریف کم کردند. سرویس آمریکایی‌ها بیرون رفت تا هر دو تیم در امتیاز ۱۷ برابر شوند. در ادامه بازی پایاپای پیش رفت اما دوباره این آمریکایی‌ها بودند که بهتر ظاهر شدند و ۲۱ بر ۱۹ از ایران پیش افتادند. هر دو تیم در امتیاز ۲۱ به تساوی رسیدند. در لحظات پایانی بازی به صورت پایاپای پیش می‌رفت و هر دو تیم در امتیاز ۲۴ برابر بودند. در نهایت این تیم آمریکا بود که ست نخست را با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ با موفقیت پشت سرگذاشت.

دکمه بازگشت به بالا