برترین های کسب و کارعمومی

مزایای اتوماسیون صنعتی

اگر صاحب یک کارخانه دستمال کاغذی هستید، چه اقداماتی برای بهبود کارخانه خود انجام می دهید؟ آیا با افزایش تعداد محصولات روزانه رشد مورد انتظار خود را افزایش می دهید؟ برای افزایش تولید باید نیروی انسانی را افزایش دهید و پول زیادی خرج کنید. راه های جایگزینی برای بهبود عملکرد کارخانه شما وجود دارد.

بهترین راه برای توسعه یک کارخانه تولیدی استفاده از اتوماسیون صنعتی است. در این مقاله مهم ترین مزایای اتوماسیون صنعتی را خلاصه کرده ایم. اگر به اتوماسیون صنعتی علاقه دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

اتوماسیون کسب و کار چیست؟

کلمه اتوماسیون از دو کلمه عملیات و اتوماسیون تشکیل شده است. اتوماسیون به معنای عملیات خودکار است، یعنی انجام کار به صورت خودکار با حذف یا کاهش تلاش انسان.

استفاده از اتوماسیون از تولید دستی

صنایع دستی: پس از افزایش ناگهانی جمعیت. تقاضا برای کالاها و خدمات نیز افزایش یافت. این کشور که با کمبود منابع مواجه بود، با به کارگیری افراد، تولید را افزایش داد. در تولید دستی هزینه های زیادی وجود دارد و مشکلی به نام خطای انسانی وجود دارد. برای حل این مشکلات، اجاره‌کنندگان از سازندگان تجهیزات مکانیکی کمک گرفتند.

مکانیزاسیون: برای حل چالش‌های کار دستی، از علم مکانیک برای ایجاد ماشین‌ها استفاده شد و ماشین‌ها بخشی از تولید را در اختیار گرفتند. ساختار اصلی موتورهای مکانیکی از ماشین های پیچیده تشکیل شده است.

مشکل اصلی سیستم های مکانیزه پیچیدگی است که در صورت وجود نقص در طراحی این تجهیزات، تنها متخصص می تواند با صرف زمان طولانی، نقص سیستم را برطرف کند. به نظر شما چگونه می توان این مشکلات را حل کرد؟

سیستم های مکانیزه دارای چندین چرخ دنده و یک موتور الکتریکی برای حرکت مکانیسم هستند. برای ساده سازی سیستم، می توانیم تعداد دنده ها را کاهش دهیم و تعداد موتورها را افزایش دهیم. اگر با موتور الکتریکی آشنایی ندارید مقاله موتور الکتریکی و اجزای آن را مطالعه کنید.

مزایای اتوماسیون صنعتی

خط تولید دستمال کاغذی را در نظر بگیرید. خمیر کاغذ مهمترین ماده اولیه برای ساخت دستمال کاغذی است. در تولید دستمال کاغذی:

1. خمیر با آب مخلوط می شود:

2. مخلوط خمیر و آب را در دو مرحله فشار داده و خشک کنید تا به رطوبت 2 درصد برسد:

3. نرمی و انعطاف کاغذ را افزایش می دهد:

4. کاغذ نرم برای انتقال به فرآیند برش و بسته بندی رول می شود.

وجود اتوماسیون در یک شرکت می تواند بر سطوح درآمد، کیفیت محصول، هزینه های تولید، سطح ایمنی و غیره تأثیر بگذارد. در زیر به بررسی برخی از فواید ورزش می پردازیم.

کاهش هزینه های تولید

فرض کنید می خواهید در کارخانه خود دستمال کاغذی تولید کنید. برای ساخت دستمال کاغذی با دست:

1. به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارید.

2. باید فضای کار اضافی را در نظر بگیرید.

همه این عوامل باعث می شود که هزینه های تولید با روش دستی بسیار بالا باشد. اما اگر کاغذ به صورت خودکار تولید شود. تولید انبوه را می توان با حداقل نیروی انسانی و حداقل فضای ممکن به دست آورد.

اگر یک بسته دستمال کاغذی تولید خودکار 25 هزار تومان باشد، یک بسته دستمال کاغذی 250 هزار تومان است. این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت هزینه های تولید برای دو روش است.

کنترل دقیق و نظارت بر پارامترها

حالت خودکار امکان نظارت بر پارامترهای سیستم را فراهم می کند. در یک کسب و کار شبکه ای، می توانید تمام پارامترهای فیزیکی سیستم را در زمان واقعی کنترل و نظارت کنید. زمانی را در نظر بگیرید که می خواهید مخلوط تفاله و آب خشک شود.

رطوبت، دما و سایر پارامترهای فیزیکی را می توان اندازه گیری و کنترل کرد. اما در کارخانه ای که فرآیند تولید به صورت دستی انجام می شود، نمی توانید پارامترها را دقیقاً کنترل کنید. رابط ماشین انسانی یا HMI یکی از محبوب ترین دستگاه هایی است که برای نظارت و کنترل پارامترهای مختلف استفاده می شود.

تولید عمومی

اگر کارخانه پوشاک شما روزانه 1000 جعبه گوشت به صورت دستی تولید می کند، با اتوماسیون کارخانه، تولید روزانه بیش از 10 برابر می شود، سرعت تولید محصول افزایش می یابد و تولید انبوه امکان پذیر خواهد بود.

بهبود عملکرد سیستم و افزایش کیفیت محصول

اتوماسیون با کنترل پارامترهای مختلفی که بر کیفیت محصول تأثیر می گذارند، به بهبود عملکرد سیستم و تولید با کیفیت کمک می کند. در مثال کارخانه پارچه، هرچه فرآیندهای مختلف را بهتر کنترل کنید، کیفیت محصول شما بالاتر خواهد بود. دستیابی به این کیفیت تنها با اتوماسیون امکان پذیر است.

امنیت بهبود یافته است

خطاهای انسانی هر ساله باعث تعداد زیادی از حوادث صنعتی می شود. بیشتر آتش‌سوزی‌ها، قطع عضوها و حتی مرگ‌ها ناشی از خطای انسانی است. با کاهش قدرت انسان، خطای انسانی نیز کاهش می یابد. اتوماسیون با کاهش دخالت انسان در فرآیند تولید، وضعیت ایمنی را در صنعت بهبود می بخشد.

افزایش درآمد

کیفیت خوب یکی از عوامل موثر در افزایش درآمد است. بنابراین اتوماسیون از طریق تولید انبوه و کیفیت باعث افزایش درآمد کارخانه شما خواهد شد.

اطلاعات ارزشمندی را از خطوط تولید جمع آوری کنید

اگر از سیستم اتوماسیون استفاده می کنید، می توانید اطلاعات را به صورت دوره ای و در زمان واقعی از خط تولید جمع آوری و ذخیره کنید. استخراج مدل عملکرد مکانیزم ها و همچنین نقاط قوت و ضعف آنها به شما کمک می کند تا برنامه های آینده را با دقت بیشتری انجام دهید.

نتیجه

در این مقاله مهمترین جنبه های اتوماسیون صنعتی را مشاهده کرده ایم. اتوماسیون باعث کاهش هزینه های تولید، کنترل و نظارت دقیق تر بر پارامترها، بهره وری بیشتر، افزایش ایمنی و افزایش سودآوری می شود. هر آنچه که برای تبدیل شدن به یک کارگر اتوماسیون نیاز دارید در دوره تخصصی اتوماسیون کار صنعتی ارائه شده است.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا