بین الملل

بیانیه‌ ایران در حمایت از اقدام آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش دانا نیوز، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اسلامی ایران در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر کرد، از اقدام دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری حمایت کرد.

در این بیانیه آمده است: بیش از سه ماه متوالی از حملات نظامی همه‌جانبه و وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و نیز ساکنان کرانه غربی می‌گذرد و رژیم یادشده در سایه حمایت همه‌جانبه، نامحدود و بدون قید و شرط برخی دولت‌ها، مرتکب همه انواع جنایات مندرج در کنوانسیون‌های بین‌المللی علیه ملت مظلوم فلسطین گردیده و این جنایات همچنان ادامه دارد.

وزارت خارجه ایران اعلام کرده «جمهوری اسلامی ایران یک‌بار دیگر با محکوم کردن شدید جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه ملت فلسطین، حمایت خود را از رویکرد مقاومت بعنوان اقدام رهایی‌بخش و حق مشروع و شناخته شده طبق حقوق بین الملل برای ملت فلسطین در مقابله با اشغالگری، اعلام می‌نماید».

جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر لزوم اقدام فوری و قاطع مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد در ایجاد بازدارندگی مؤثر و توقف کامل حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه و با تاکید بر نوع نگاه و رویکرد اصولی خود نسبت به رژیم صهیونیستی به‌عنوان رژیمی جعلی و نامشروع، مراتب حمایت خود را از اقدام دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم یادشده نزد دیوان بین‌المللی دادگستری با استناد به کنوانسیون پیشگیری و مجازات نسل کشی ۱۹۴۸ اعلام کرد.

روز جمعه هشتم دی ماه بود که دیوان دادگستری بین‌المللی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام «نقض نگران‌کننده وظایفش طبق کنوانسیون پیشگیری و مجازات مربوط به جنایت نسل‌کشی در ارتباط با فلسطینی‌های ساکن نوار غزه» شکایتی را ثبت کرده است.

در متن سند این شکایت نوشته شده است: «اقدامات و قصورهای اسرائیل دارای مشخصه نسل‌کشی هستند. آن‌ها دارای نیت مشخص لازم برای از بین‌بردن فلسطینی‌های ساکن غزه به عنوان بخشی از یک گروه قومی، نژادی و ملی فلسطینی هستند».

اکنون، رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در تاریخ خود در مقابل دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه در روز پنجشنبه به خاطر پرونده اقامه شده توسط آفریقای جنوبی به اتهام کشتار دسته جمعی و جنایت جنگی علیه مردم فلسطین حاضر می‌شود.

در پایان بیانیه وزرت خارجه ایران آمده است: جمهوری اسلامی ایران اقدام دولت آفریقای جنوبی را اقدامی مسئولانه، شجاعانه و شرافتمندانه مبتنی بر حقوق بین‌الملل در دفاع از ملت فلسطین ارزیابی می‌نماید و خواستار حمایت قاطع جامعه بین‌المللی به‌منظور احراز مسئولیت بین‌المللی و مسئولیت کیفری مرتکبین است.

310310

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا