بین الملل

انصارالله: فشارها بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ علیه غزه تشدید می‌شود

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه کشورش اکنون به دلیل سیاست‌های نادرست آمریکا، نقشی منطقه‌ای و جهانی ایفا می‌کند، اعلام کرد که فشارها بر رژیم صهیونیستی با هدف پایان دادن به جنگ علیه غزه تشدید می‌شود.

به گزارش دانا نیوز، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: کشورش اکنون به دلیل سیاست‌های نادرست آمریکا، نقشی منطقه‌ای و جهانی ایفا می‌کند. یمن صرف نظر از اقدامات واشنگتن، به عملیات نظامی خود برای حمایت از برادران خود در فلسطین ادامه خواهد داد.

وی افزود: «اسرائیل» همانند گذشته باز هم نمی‌خواهد به عدم امکان بازیابی قدرت بازدارندگی خود اعتراف کند.

البخیتی از اقدامات حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق در مقابله با دشمن صهیونیستی قدردانی کرده و تاکید کرد که این مسیر باید با قدرت ادامه یابد.

همچنین «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و هیئت مذاکره کننده صنعا در توییتی نوشت که موضع یمن در حمایت از غزه در مقابله با دشمن صهیونیستی به حق و مسوولانه است و قرار است برای توقف جنگ علیه غزه فشار بیشتری بر رژیم صهیونیستی بیاورد.

به نقل از سایت خبری المیادین، وی افزود که آنچه منطقه و کشورهای حوزه دریای سرخ را تهدید می‌کند، وحشیگری رژیم صهیونیستی و نظامی کردن این دریا توسط آمریکاست که با هدف خدمت به رژیم صهیونیستی دست به این کار می‌زند.

ارتش یمن بارها اعلام کرده که در راستای حمایت از غزه، تنها کشتی‌های صهیونیستی و یا کشتی‌هایی که عازم بنادر اراضی اشغالی هستند، هدف حمله قرار می دهد و کاری به دیگر کشتی‌ها در دریای سرخ ندارد.

در پاسخ به این حملات ارتش یمن، وزیر دفاع آمریکا ۱۹ دسامبر بعد از سفر به اراضی اشغالی از آغاز عملیات بین‌المللی با مشارکت ۲۰ کشور برای تامین امنیت دریای سرخ و تشکیل ائتلاف دریایی خبر داد، ائتلافی که هنوز به سرانجام نرسیده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا