بین الملل

دیدار معاون وزیر خارجه ترکیه با امیرعبداللهیان

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین دانا نیوز، معاون وزیر خارجه ترکیه احمد ییلدیز که به منظور شرکت در دور جدید مشورت‌های سیاسی ایران و ترکیه به تهران سفر کرده، ظهر امروز (پنجشنبه) ۳۰ آذر ماه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفت‌وگو پرداخت.

 

او  روز گذشته در دور جدید مشورت‌های سیاسی ایران و ترکیه که به ریاست او و علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شرکت کرد.

 

در دور جدید مشورت‌های سیاسی ایران و ترکیه به ریاست معاونان وزرای خارجه درباره مبارزه با عوامل ناامنی در مرزها، همکاری در حوزه محیط زیست و مسأله آب و تقویت همکار‌ی‌های کنسولی و قضایی بحث و تبادل نظر شد. در آن نشست بحران در غزه و تداوم جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری و ضرورت اتخاذ تدابیر موثر برای توقف این جنایات و کمک‌رسانی فوری و بدون قید و شرط، رفع محاصره ۱۶ ساله غزه و جلوگیری از کوچاندن مردم فلسطین در غزه مورد گفت‌وگو قرار گرفت. (اینجا بخوانید)

 

احمد ییلدیز معاون وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه همچنین با علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و درباره آخرین وضعیت سوریه به گفت‌وگو پرداخت. دو طرف در آن دیدار درباره جنایات و تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و ‌پیامدهای آن بر گسترش جنگ در منطقه به رایزنی پرداختند.در این ملاقات همچنین طرفین ضمن گفت‌وگو درباره دور آتی نشست‌های روند آستانه و از سرگیری نشست‌های کمیته قانون اساسی، بر اهمیت این روندهای سیاسی در دستیابی به صلح و ثبات در سوریه تأکید کردند.

ییلدیز مرداد ماه سالجاری نیز در سفر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که در رأس هیأتی اقتصادی به آنکارا سفر کرده بود با او دیدار و گفت‌وگو کرد. معاون وزیر خارجه ترکیه در دیدار صفری با تأکید بر اهمیت روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور، آمادگی طرف ترکیه‌ای را برای سرعت بخشی به نشست‌های مشترک و خصوصا برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی اعلام کرد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا