اقتصادی

مهم‌ترین دستاوردهای سفر وزیر ارتباطات به استانبول

مهمترین دستاوردهای وزیر ارتباطات در سفر به استانبول

رایزنی در مورد راه اندازی مراکز مشترک اطلاعاتی و انجمن های منطقه ای سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استانبول یکی از مهمترین دستاوردهای دوازدهمین نشست وزرای ارتباطات و حمل و نقل کشورهای توسعه یافته است.

به گزارش ENA ، رجب طیب اردوغان ، رئیس دوازدهمین شورای ارتباطات و اطلاعات سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) در استانبول ترکیه ، با حضور وزرا و نمایندگان بیش از 55 کشور جهان. مراسم اختتامیه با مهمان ویژه به پایان رسید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه بر سخنرانی در اولین روز اجلاس گوبا ، تعدادی مشورت و ملاقات دو جانبه با همتایان خود انجام داد.
پس از ورود به فرودگاه بین المللی استانبول ، وزیر خارجه ترکیه قرار است در اجلاس گوبا شرکت کند تا با همتایان خود در کشورهای همسایه ملاقات کرده و در مورد فناوری ارتباطات و اطلاعات کشور ، به ویژه انجمن های ایرانی و شرکت های فناوری در منطقه مذاکره کند.
زارحپه به عنوان یکی از سخنرانان اصلی این نشست ، پیشرفت و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارتباطات و فناوری های اطلاعات را برجسته کرد و بر اهمیت استفاده از فناوری اطلاعات برای بهبود کیفیت و تقاضای انسان تاکید کرد. برنامه ریزی برای توسعه مجامع منطقه ای.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزرای ارتباطات جمهوری آذربایجان و ترکیه بر ضرورت توسعه سکوی منطقه ای و همچنین ایجاد مراکز اطلاعات مشترک تاکید کرد.
وی پس از دیدار با وزیر ارتباطات و حمل و نقل جمهوری آذربایجان ، رشید نبی اف ، گفت: کاربران هر دو کشور برای ایجاد کیفیت بهتر کاربر.
دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست دوجانبه ، ظرفیت شرکت ها و پلتفرم های فناوری ایرانی و ادغام دو کشور با مجامع منطقه ای بود. اعلام آمادگی ایران برای ارائه خدمات در جمهوری آذربایجان موضوع دیگری است که مورد استقبال وزیر ارتباطات و ترابری آذربایجان قرار گرفت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ملاقات با وزیر ارتباطات و زیرساخت های ترکیه ، عادل کاراس اس ام اس لولو ، خواستار توسعه مجامع منطقه ای و مراکز اطلاعات مشترک شد. همتای ترکی او.
زرا پور با داتوکو جعفر کوشارین ، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ، که توسط ایران تاسیس شده و میزبان کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات است ، صحبت کرد.
در این گزارش و با مشورت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، همراه با دوازدهمین نشست شورای ارتباطات و اطلاعات ، برنامه های کشورهای منطقه برای توسعه مجامع منطقه ای و مجامع منطقه ای را بررسی خواهیم کرد. پایگاه های داده مشترک

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا