اقتصادی

افزایش ۱۰۸ درصدی صادرات لرستان

دانا نیوز/لرستان مدیر کل گمرک لرستان گفت: ۲۴ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۹۷۲ دلار کالا در پنج ماهه امسال از طریق استان به خارج از کشور صادر شده است.

حسن حسینی بیست و دوم شهریور ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۴ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۹۷۲ دلار کالا در پنج ماهه امسال از طریق لرستان به خارج از کشور صادر شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۲ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۸۲۳ میلیون دلار معادل ۱۰۸ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: امسال ۵۴۱ فقره اظهارنامه صادراتی در استان صادر شده که نسبت به ۴۸۶ فقره مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

حسینی افزود: در پنج ماهه نخست سال گذشته بیش از ۲۴ هزار تن کالا از گمرک لرستان به کشورهای مختلف صادر شده است که این عدد امسال به بیش از ۳۵ هزار تن رسید و نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۴۲ درصد افزایش یافت.

مدیرکل گمرک لرستان بیان کرد: ارزش ریالی محموله‌های صادراتی در پنج ماهه پارسال بیش از ۲۹۴۸ میلیارد ریال بود که این رقم امسال با افزایش چشمگیر ۲۱۵ درصدی به بیش از ۹۳۰۴ میلیارد ریال رسید که بیانگر ظرفیت‌های زیرساختی گمرک در استان است.

وی افزود: فروسیلیسیم، حلال صنعتی، هیدروکربن، نفتا، گرانول پلی اتیلن، کامپاند پلی اتیلن، کاتالیست، پودر پی وی سی، لبنیات، پودرشیر خشک اسکیم، روغن موتور تصفیه، روغن دنده تصفیه، گوجه فرنگی گلخانه‌ای، شیر خشک صنعتی بدون چربی، کاشی، بیسکویت، فرش ماشینی، آهک، کولر، انواع لوازم آرایشی بهداشتی، خاک نسوز، سنگ، گیاه گل‌گاو زبان، دستگاه بچینگ و دستگاه تولید بتن، پای مرغ، خرده سنگ، پوکه معدنی، خاک سیلیس سنگواره و پودر کربنات کلسیم عمده کالاهای صادر شده از گمرک استان بوده است.

حسینی ادامه داد: کشورهای ارمنستان، افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه بازارهای عمده هدف صادرات لرستان در این مدت بود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا