اقتصادی

چراغ همیشه سبز بورس در هفته گذشته

در هفته‌ای که گذشت، بازار سرمایه روند صعودی را کاملا برخلاف هفته‌های گذشته داشت و شاخص از حدود یک میلیون و ۹۴۶ هزار واحد به دو میلیون و ۱۰۴ واحد رسید.

به گزارش دانا نیوز، بورس هفته جاری را با روند صعودی سپری کرد و در تمام روزهای گذشته شاخص بورس و فرابورس روند مثبتی را تجربه کرد.

شنبه هفته جاری (چهارم شهریور ماه) شاخص با رشد ۴۶ هزار و ۵۱۷ واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته روی یک میلیون و ۹۹۳ هزار واحد ایستاد. روز دوم این هفته هم روند افزایشی شدت بیشتری داشت و شاخص بورس حدود ۵۸ هزار واحد افزایش یافت و شاخص بورس از دو میلیون واحد هم عبور کرد.

دوشنبه هفته جاری این روند تکرار شد، چرا که شاخص کل در بازار سرمایه حدود ۳۲ هزار واحد افزایش داشت و رقم دو میلیون و ۸۴ هزار واحد را به ثبت رساند.

در روز بعد نیز با ادامه روند صعودی، این شاخص با بیش از ۱۰ هزار واحد کاهش، روی دو میلیون و ۹۵ هزار واحد ایستاد و نهایتا در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری (چهارشنبه) شاخص بورس با ۹۷۷۱ واحد افزایش به دو میلیون و ۱۰۴ هزار واحد رسید.

فرابورس نیز همین روند را تجربه کرد و در روز نخست هفته جاری ۵۷۳ واحد کاهش داشت و رقم ۲۵ هزار و ۵۴۱ واحد را ثبت کرد. نهایتا تا پایان هفته ۸۵۵ واحد کاهش دیگر را هم تجربه کرد و روی ۲۶ هزار و ۳۹۶ واحد ایستاد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، سرمایه‌گذاری‌غدیر، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت بندرعباس، گروه مپنا  و غیره بیشترین تکرار را در میان نمادهای شاخص داشتند که همواره روند مثبتی را تجربه کردند و بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس گذاشتند.

پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، فولاد هرمزگان جنوب، پلیمر آریا ساسول، ایران خودرو دیزل، سرمایه گذاری صبا تامین، پتروشیمی تندگویان و غیره نیز بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس در هفته جاری گذاشتند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا