علمی و پزشکی

بستری شدن هزاران نفر به خاطر گرمای شدید در ژاپن طی هفته گذشته

منابع خبری ژاپن اعلام کردند که هفته گذشته بر اثر رکورد گرمای بی‌سابقه در مناطقی از این کشور، دست‌کم ۱۰ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۹۰۰۰ نفر دیگر نیز در بیمارستان بستری شده‌اند.

به گزارش دانا نیوز به نقل از خبرگزاری کیودو، سازمان آتش‌نشانی این کشور ضمن اعلام این آمار گزارش کرده است: تعداد افرادی که در بیمارستان بستری شده‌اند حدود ۱۰۰۰ نفر بیشتر از یک هفته قبل‌تر بوده است.

همچنین این گزارش حاکیست بیش از ۵۶ درصد از بستری‌شدگان بالای ۶۵ سال سن داشته‌اند.

کارشناسان می‌گویند: با توجه اینکه به طور معمول رطوبت هوا در طول ماه‌های تابستانی در این کشور بالاست، دمایی که مردم احساس می‌کنند معمولا چندین درجه گرمتر از شاخص‌های اسمی است که اعلام می‌شود.

ادامه گرمای شدید از غرب تا شمال ژاپن

شبکه تلویزیونی «ان اچ کی» نیز در گزارشی در این باره آورده است: گرمای شدید زندگی مردم را در مناطق وسیعی از ژاپن تحت تاثیر قرار داده است. روز گذشته (سه‌شنبه) دمای هوا در نقاطی از غرب تا شمال کشور به بالای ۳۵ درجه سانتیگراد رسید.

سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد که یک سامانه هوای پرفشار از اقیانوس آرام، مناطقی از غرب تا شمال ژاپن را می‌پوشاند.

مقامات سازمان هواشناسی ژاپن می‌گویند: گرمای شدید و هوای آفتابی تا آخر این هفته ادامه خواهد داشت، چرا که انتظار می‌رود این سامانه هوای پرفشار همچنان قوی در منطقه باقی بماند.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا