برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

آموزش دوخت لباس بچه گانه پسرانه با الگو

دوخت لباس بچه و نکات مهم در مورد آن

به نقل از خیاطی سورن؛ بسیاری از پدر و مادرها ترجیح می‌دهند که به جای خرید لباس بچه، خودشان برای فرزندان خود لباس بدوزند. با توجه به اینکه برای دوخت لباس بچه پارچه کمی نیاز است و طرح‌های ساده لباس تکه‌های کمتری برش می‌خورند، باعث می‌شود تا از نظر اقتصادی با هزینه بسیار کمتر بتوان لباس‌های ایده آل تری داشت. اما باید توجه داشته باشید که برای دوخت لباس بچه نیاز است که یکسری نکات رعایت شود. در صورتی که در دوره تخصصی رسم الگو شرکت کرده باشید و این نکات به درستی مورد توجه قرار بگیرند، شما می‌توانید بعد از اتمام خیاطی بدون نگرانی و با خیال راحت لباس را تن کودک خود کنید.

نکات مهم در مورد دوخت لباس بچه

۱. دوخت محکم

یکی از نکاتی که باید در زمان دوختن انواع لباس بچگانه به آن دقت شود، این است که باید این کار بر اساس استانداردهای موجود انجام شود. کاملاً بدیهی است که اگر دوخت لباس بچه از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، دوام و ماندگاری آن بسیار کم خواهد بود. از آنجایی که کودکان در ساعات زیادی از طول روز در حال فعالیت هستند؛ باید لباس‌هایشان طوری دوخته شود که در اثر کشش، پاره نشده و درز آن از هم باز نشود. بنابراین به عبارت ساده‌تر برای دوخت لباس بچه نیاز است که از دوخت‌های محکم استفاده شود.

۲. الگوی لباس بچه

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در زمان دوخت لباس بچه گانه به آن توجه داشته باشید، ترسیم الگوی لباس است. همواره این نکته را به یاد داشته باشید که رسم الگو برای بزرگسالان با کودکان متفاوت است. هر کدام از آنها دارای قواعد منحصربه فرد به خود هستند. اگر این نکات در طی رسم الگو مورد توجه قرار نگیرند، نتیجه کار دلخواه شما نخواهد بود.

۳. اندازه گیری درست

یکی دیگر از نکات مهم برای دوخت لباس بچه اندازه گیری درست لباس است. با توجه به اینکه کودکان به سرعت رشد پیدا می‌کنند، نیاز است که اندازه‌ها بر اساس یک اصول دقیق، کمی بزرگتر در نظر گرفته شوند تا فرزند شما بتواند مدت زمان بیشتری از لباس مورد نظر استفاده کند.

۴. توجه به درزهای لباس

همانطور که قبلاً اشاره کردیم؛ دوخت لباس بچه از اهمیت زیادی برخوردار است و در این بین کیفیت دوخت درزها بسیار مهم می‌باشد. این دوخت باید طوری انجام شود که با چند بار شست و شو و یا حرکت نسبتاً شدید از هم باز نشده و پاره نشود. علاوه بر این باید دقت کنید که پوست بچه‌ها از لطافت و حساسیت بالایی برخوردار است، بنابراین درزهای لباس نباید طوری باشد که پوست آن‌ها را دچار خراش کند.

۵. مرغوبیت پارچه

از دیگر نکات مهمی که باید در زمان دوخت لباس بچگانه به آن دقت کنید، مرغوبیت پارچه انتخابی است. همواره به یاد داشته باشید که لطافت پارچه‌هایی که انتخاب می‌کنید از اهمیت زیادی برخوردار هستند. از آنجایی که پوست بچه‌ها بسیار حساس است، باید به سراغ جنس‌هایی بروید که از لطافت و مرغوبیت خوبی برخوردار باشند و باعث بروز انواع حساسیت و مشکلاتی از این دست برای کودکان نشوند. علاوه بر این در تولید پارچه از مواد شیمیایی و مصنوعی استفاده نشده باشد.

آموزش دوخت لباس بچه گانه و نکاتی که باید بدانید

در سراسر دنیا امروزه به مد و لباس و نوع پوشش توجه بسیار بیش تری می شود. لباس های متنوع، تکنیک های دوخت مختلف و تنوع در پارچه ها و تقاضاهای بازار، موجب شده دوره های آموزشی خیاطی نیز بسیار در مرکز توجه قرار بگیرد.

دوختن لباس هیجان و لذت بسیار زیادی دارد. هنرجویان و خیاط ها در واقع خالق چیزی می شوند که کاملا اختصاصی آن ها است و نتیجه هنر، خلاقیت و مهارت یک خیاط است. حال در این میان برخی خیاط ها مبتدی و برخی هم به صورت حرفه ای و تخصصی کار می کنند.

دوره های خیاطی و آموزش دوخت لباس می تواند بهترین گزینه شروع این حرفه باشد. جالب تر این که این دوره های آموزش خیاطی تنوع بسیار بالایی نیز دارند. به همان نسبت که لباس ها تنوع بالایی دارند و زمینه کاربرد و استفاده از آن ها متفاوت است، دوره های آموزش خیاطی نیز بسیار متنوع اند.

از دوره های آموزش خیاطی لباس شب گرفته تا آموزش طراحی لباس، آموزش دوخت لباس پسرانه، آموزش دوخت لباس مردانه، آموزش دوخت لباس های راحتی و لباس خواب و آموزش دوخت لباس بچه گانه، همگی از شاخص ترین آموزش هایی است که هنرجویان در آن ها شرکت می کنند.

در میان تمام دوره ها و آموزش های موجود، دوره های آموزش دوخت لباس بچه گانه را می توان به عنوان یکی از شیرین ترین و دوست داشتنی ترین دوره ها در نظر گرفت. این دوره ها و آموزش ها طرفداران بسیار زیادی دارد و هنرجویان زیادی به سمت آن جذب می شوند. اما دلیل محبوبیت آموزش دوخت لباس بچه گانه چیست؟

چرا آموزش دوخت لباس بچه گانه محبوبیت زیادی دارد؟

این دوره ها و آموزش ها همیشه محبوب تر بوده اند. دلیل آن هم مشخص است. این لباس ها برای کودکان دوخته می شوند و دوخت آن ها به شدت لذت بخش است. برای لباس های بچه گانه می توان بدون هیچ محدودیتی از رنگی ترین و متنوع ترین پارچه ها استفاده کرد، مرز های خلاقیت بی انتهاست و می توان بدون هیچ محدودیتی لباس های بچه گانه متفاوتی را طراحی کرد و دوخت.

این بی مرز بودن در لباس بچه گانه می تواند به خلق منحصر به فرد ترین لباس ها منجر شود. در سطح حرفه ای و از نظر اقتصادی هم لباس های بچه گانه سودآوری بیش تری دارند. همیشه برای این لباس ها مشتری های زیادی وجود دارد. همیشه والدین برای خرید لباس های بچه گانه اشتیاق و تمایل زیادی دارند. در نهایت نیز از آن جایی که هدف دوخت این لباس ها بچه ها هستند، خیاط در تمام مدت طراحی و دوخت لباس بچه گانه لذت و هیجانی بی اندازه دارد.

چه کسانی می توانند از دوره های آموزش خیاطی لباس بچه گانه استفاده کنند؟

حضور یافتن در دوره های آموزش دوخت لباس هیچ محدودیتی ندارد. در واقع تمام افراد علاقه مند و مشتاق می توانند در این دوره های آموزشی شرکت کنند و از مزیت های آن بهره ببرند. مادران هم می توانند با شرکت کردن در این دوره ها یاد بگیرند چطور لباس مورد نظر خود برای کودک دلبندشان را بدوزند.

نکات مهم آموزش دوخت لباس بچه گانه

درست است که در ابتدا گفتیم دوخت لباس بچه گانه شاید لذت بخش تر از تمام آموزش ها و دوره های دیگر خیاطی باشد، اما با این حال دوختن لباس برای بچه ها اصول و ظرافت های خاص خود را دارد. برای این که دوختن لباس بچه گانه بهترین نتیجه را داشته باشد، رعایت یکسری اصول و نکته اهمیت دارد.

این موارد در کنار آموزش دوخت لباس بچه گانه ضرورت می یابد. در نظر داشته باشید که دوختن لباس برای بچه ها به ظرافت و دقت بالایی نیاز دارد و از همه مهم تر دوخت این لباس ها به دلیل سایز و اندازه ای که دارند، به حساسیت بیش تری نیاز دارد. در ادامه برخی از مهم ترین نکات در این زمینه را بررسی می کنیم.

آموزش خیاطی لباس بچه گانه

اولین نکته مهم برای دوختن لباس های بچه گانه، شرکت در دوره های آموزش است. آموزش های تخصصی و حرفه ای می توانند شما را به یک خیاط حرفه ای لباس بچه گانه تبدیل کنند و موجب شوند وقت و هزینه های شما هدر نروند. بهترین کار برای هر تخصص و هنری این است که از همان ابتدا به صورت اصولی قدم به آن حیطه بگذارید.

خیاطی لباس بچه گانه به دقت و ظرافت نیاز دارد

به این نکته پیش از این هم اشاره کردیم. لباس های بچه گانه اصولا به دلیل این که در سایز و اندازه های کوچک تری دوخته می شوند، باید با نهایت دقت و ظرافت دوخت آن ها انجام شود. در واقع باید اندازه گیری ها، برش ها، دوخت و حتی مرحله پرو لباس را با حساسیت بسیار بالایی انجام داد.

راحتی کودک را در نظر بگیرید

خیاط باید در درجه اول راحتی کودک در آن لباس را در نظر بگیرد. لباس بچه گانه نباید تحرک و راحتی بچه را محدود کند. در واقع باید نوع طراحی، اندازه ها، مدل لباس و دوخت ها به نحوی باشد که کودک در آن لباس احساس راحتی کامل داشته باشد.

ایده داشتن در دوخت لباس بچه گانه اهمیت زیادی دارد

در نظر داشته باشید آموزش دوخت لباس بچه گانه قطعا می تواند تمام نیاز های اولیه هنرجو را برطرف کند و اصول دقیق خیاطی لباس بچه گانه را آموزش دهد. اما برای ارائه نمونه کار هایی اختصاصی، قطعا به ایده داشتن، الهام گرفتن از مدل های روز و خلاقیت به خرج دادن نیاز است. می توان از نمونه کار های مختلفی که در اینترنت و دیگر پلتفرم ها در دسترس است برای الهام گرفتن استفاده کرد.

منبع استفاده شده: دوره آموزش دوخت مانتو با مدرک فنی حرفه ای

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا