فرهنگ و هنر

تغییر برنامه‌های شبکه نسیم با آغاز ماه محرم

با فرار رسیدن ماه محرم شبکه نسیم جدول پخش خود را تغییر می‌دهد.

به گزارش دانا نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، شبکه نسیم در ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) برنامه‌های تولیدی جدید از جمله «از سرگذشت»، «با حسین(ع) حرف بزن»، «نسیم‌آوا» و همچنین سریال «مرضیه»، «قاب عاشقی»، مستند «محرم»، «نسیما» و مستند «اینجا ایران» را در کنداکتور دهه اول محرم خود قرار داد.

برنامه «از سرگذشت» به تهیه‌کنندگی محسن نجفی سولاری و کارگردانی محمد پیوندی با اجرای یک خواننده جوان از شب اول محرم سه‌شنبه، ۲۷ تیرماه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از شبکه نسیم به روی آنتن می‌رود.

این برنامه روایت ٢۵ قصه از سوی آدم‌ھای معمولی جامعه است که ھر قصه پیامی دارد و در دو شب پیگیری می‌شود.

فصل نهم برنامه «با حسین حرف بزن» با فرم و محتوای جدید به تهیه‌کنندگی محمدحسین تقوایی هر شب و با شروع محرم ساعت ۲۰ پخش می‌شود.

فصل جدید این برنامه در گفت‌وگو با اقشار و گروه‌های سنی مختلف تلاش کرده است بفهماند هر کسی می‌تواند ارتباط دلی و زبانی خودش را با امام حسین(ع) برقرار کند.

همچنین سریال «مرضیه» به نویسندگی و کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی محصول ۱۳۹۸ است که در ایام محرم از سه‌شنبه هر شب ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

داستان این سریال دربارهٔ یک اختلاس و فساد اقتصادی بزرگ است که خانوادهٔ مرضیه (با بازی زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی) را تحت تأثیر قرار می‌دهد و او را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که مجبور به انتخاب و تصمیم‌گیری می‌شود.

گوهر خیراندیش، زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی، داریوش ارجمند، پژمان بازغی، آتیلا پسیانی و … در این سریال ایفای نقش کرده‌اند.

«نسیم‌آوا» به تهیه‌کنندگی و اجرای محمدرضا محبی با مرور آواهای عاشورایی و حسینی هر شب ساعت ۲۳ پخش می‌شود.

برنامه «قاب عاشقی» به تهیه‌کنندگی مسعود نجفی هر شب یک فیلم سینمایی مرتبط با عاشورا و قیام حسینی(ع) را با حضور عوامل از جمله کارگردان، تهیه‌کننده و … مورد بررسی قرار داده و ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه پخش خواهد شد.

همچنین برنامه‌های تامینی مستند «محرم» هر شب ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه، مستند «اینجا ایران» ساعت ۲۳ و ۳۰ و برنامه دوربین مخفی «نسیما» ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به روی آنتن می‌روند.

به گزارش دانا نیوز، مجلس واقعه تولید فاخر شبکه نسیم است که این روزها در حال تصویربرداری است. همچنین ویژه‌برنامه‌ای درباره تعزیه با اجرای یکی از آهنگسازان بنام کشور که برای پخش در ماه صفر آماده خواهد شد.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا