اقتصادی

کمیسیون عمران گران‌فروشی و کمبود بلیت هواپیما را بررسی می‌کند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی بر عملکرد ایرلاین ها گفت: متاسفانه به دلیل دریافت دلار و سوخت یارانه ای، ایرلاین ها بر سفرهای خارجی تمرکز کرده و شاهد کمبود بلیت و گران فروشی در مسیرهای داخلی هستیم.

اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با دانا نیوز، با اشاره به نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری گران فروشی و کمبود بلیت هواپیما، بیان کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که این روزها با آن مواجه هستیم کمیاب شدن بلیت هواپیما برای مسیرهای داخلی است چراکه آژانس ها و ایرلاین ها بیشتر پروازهای خود را به سفرهای خارجی اختصاص داده اند چون هم دلار دریافت کرده و هم از سوخت یارانه ای برخوردار می شوند، به همین دلیل است که ایرلاین ها این روزها خیلی به سفرهای داخلی اشتیاق نشان نمی دهند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلام در ادامه اظهار کرد: اگر قرار است ایرلاین ها بر سفرهای خارجی متمرکز شوند باید قیمت سوخت را متناسب با فوب خلیج فارس بپردازند و دیگر نباید سوخت یارانه ای به آنها تعلق گیرد.

این عضو کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه ایرلاین ها با تمرکز بر سفرهای خارجی از دو جا سود می برند؛ یکی دریافت دلار و دیگر دریافت سوخت یارانه ای، گفت: متولی این موضوع وزارت راه و شهرسازی است که آنطور که باید و شاید نظارت ندارد.

وی، تصریح کرد: کمیسیون عمران تاکنون چندین جلسه برای این موضوع برگزار کرده است. بر اساس برآورد انجام شده بنا بود ۳۰ درصد بهای بلیت افزایش پیدا کند اما ایرلاین ها به دنبال سود بیشتری هستند. اگر ایرلاین ها بنا است در انجام سفرهای داخلی همکاری نداشته باشند نباید سوخت یارانه ای به آنها تعلق گیرد.

حسین زهی ادامه داد: ما محدودیت ناوگان هوایی را درک می کنیم که تعداد هواپیماها محدود است اما شرکت های معتبری که در حال فعالیت هستند نباید اینگونه رفتار کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: چندی پیش اعلام شد فعالیت یک ایرلاین که گران فروشی کرده است، تعلیق شده است اما این تعلیق به دو روز هم نکشید. باید برخورد قانونی با این موارد صورت گیرد.

حسین زهی در پایان با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس هم بحث گران فروشی و هم بحث کمبود بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی را  بررسی خواهد کرد، گفت: در برنامه هفتم توسعه نیز ناوگان هوایی مورد توجه قرار خواهد گرفت و کمیسیون عمران در این حوزه جلساتی برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا