برترین های کسب و کارعمومی

گیربکس ماشین های چینی | مقاله جامع و تخصصی

چکیدهماشین‌های چینی این روزها مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند؛ از این رو در این مطلب در خصوص بهترین گیربکس ماشین های چینی صحبت و بررسی‌هایی صورت خواهد گرفت.

 بهترین گیربکس ماشین های چینی

ماشین‌های چینی به دلایل مختلفی، توجهات بسیاری را در داخل کشور به خود جلب کرده‌اند و تعداد آن‌ها در مکان‌های مختلف روزانه در حال افزایش است. مشخصات ظاهری و فنی خوبی که این نوع خودروها نسبت به خودروهای داخلی دارند باعث شده است که میزان فروششان نیز به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. ما در این مطلب قصد داریم یکی از بخش‌های مهم این خودروهای چینی را مورد بررسی قرار دهیم. گیربکس همواره از قطعات و بخش‌های بسیار حساس و مهم خودروها به شمار می‌رود که توجه به آن اهمیت بالایی دارد. بهترین گیربکس ماشین های چینی موضوعی است که در این مطلب به آن پرداخته می‌شود.

بنابراین اگر قصد دارید در مورد این بخش ماشین‌های چینی و بهترین انواع آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در ادامه همراه باشید.

فهرست مطالب

بهترین گیربکس ماشین های چینی را بشناسید

گیربکس CVT

گیربکس AMT

گیربکس DCT

گیربکس AT

تعمیر گیربکس اتوماتیک

بهترین گیربکس ماشین‌ های چینی را بشناسید

ماشین‌های چینی درصد فروش بالایی را در بازار خودرو داخلی ثبت کرده‌اند. این یعنی افراد زیادی به دنبال خرید این مدل ماشین‌ها هستند و توجه به مشخصات آن‌ها نیز اهمیت بالایی دارد. گیربکس، بخش بسیار مهم خودرو است که در حقیقت با کمک همین بخش خودرو قادر به حرکت کردن است.

ماشین‌های چینی از گیربکس‌های مختلفی استفاده می‌کنند؛ هر کدام از این گیربکس‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. در تعمیرگاه خودرو تعمیرکار بهترین گیربکس ماشین های چینی را در این مطلب معرفی خواهد کرد و شما می‌توانید با مطالعه این بخش و مقایسه انواع گیربکس‌هایی که در ماشین‌های چینی استفاده شده‌اند، انتخاب مناسبی را برای خود انجام دهید.

 

گیربکس CVT

گیربکس‌های نوع CVT به شکل گسترده‌ای در ماشین‌های چینی استفاده می‌شوند. اسن نوع گیربکس که به سیستم انتقال قدرت پوسته معروف است، با نسبت دنده‌های بی‌نهایت بدون استفاده از چرخ دنده‌های خورشیدی یا سیاره‌ای کار می‌کند. به جای این چرخ دنده‌ها، تکنولوژی جدیدی در این نوع گیربکس به کار گرفته شده است.

تفاوت این نوع گیربکس با بقیه انواع گیربکس اتوماتیک، ایجاد نسبت دور بدون محدودیت است. اما میزیت این گیربکس چیست؟ مزیت آن در واقع جلوگیری از شوک‌ها و تغییرات ناگهانی دور به دلیل تعویض دنده‌ها است. همچنین تاثیر خوبی نیز روی کاهش مصرف سوخت دارد. البته به دلیل این که قدرت و شتاب‌گیری چندانی را در این مدل از گیربکس‌ها شاهد نیستیم، معمولا فشار زیادی به آن وارد می‌شود و در نتیجه عمر آن نسبت به سایر گیربکس‌ها کم بوده و نیازمند بررسی‌ها و بازرسی‌های دوره‌ای متناوب و دقیق خواهد بود.

گیربکس AMT

در بحث بهترین گیربکس ماشین های چینی که در ایران هم استقبال خوبی از آن‌ها شده است، باید حتما به گیربکس نوع AMT هم اشاره شود. گیربکس‌های AMT گیربکس‌های دستی اتومات شده هستند. مدل‌های اقتصادی‌تر ماشین‌های چینی معمولا از همین مدل گیربکس برخوردار هستند و به دلیل اقتصادی بودن این مدل، هزینه تعمیر و تعویض آن نیز به مراتب کمتر از سایر گیربکس‌های اتومات استفاده‌شده در ماشین‌های چینی بازار است.

تمامی مزایای گیربکس‌های دستی در این نوع گیربکس وجود دارد و همچنین راحتی و آسودگی رانندگی در گیربکس‌های اتومات را نیز می‌توان با این نوع گیربکس‌ها تجربه کرد. تفاوت آن نیز با نوع دستی، داشتن دنده‌های بیشتر بوده که در نهایت شتاب و سرعت بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد  و مصرف سوخت را نیز به نسبت کاهش می‌دهد

گیربکس DCT

یکی دیگر از انواع گیربکس که در لیست بهترین گیربکس ماشین های چینی قرار می‌گیرد، گیربکس DCT است. این گیربکس همان گیربکس نیمه اتوماتیک است که ویژگی‌های هر دو نوع گیربکس‌های دستی و اتومات را در خود دارد. دلیل آن که به آن نیمه اتوماتیک هم گفته می‌شود، دقیقا همین مورد است. این سیستم دو کلاچه، فرآیند از طریق ابزارهای الکترونیکی و هیدرولیکی و بدون دخالت راننده صورت می‌گیرد. در چنین سیستمی کلاچی برای تعویض دنده در نظر گرفته نشده است؛ اما فرآیند تعویض کردن دنده‌ها باید به وسیله راننده انجام شود. البته تعداد خودروهایی که چنین گیربکسی را روی خود دارند بسیار کم است. پس اگر قصد خرید چنین خودرویی را دارید، بهتر است از قبل اطلاعات کاملی را در این خصوص جمع‌آوری کرده و با دید خوب نسبت به خرید آن اقدام کنید.

معرفی گیربکس DCT به عنوان یکی از بهترین گیربکس‌های موجود در ماشین های چینی

گیربکس AT

آخرین گیربکسی را که در لیست بهترین گیربکس ماشین های چینی مورد بررسی قرار می‌دهیم، گیربکس AT است.

در واقع از رایج‌ترین و پراستفاده‌ترین گیربکس‌های بازار، همین نوع گیربکس است. سیستم انتقال قدرت در این گیربکس با کمک چرخ دنده‌های خورشیدی یا سیاره‌ای صورت می‌گیرد و دارای پیچیدگی بالاتری نیز هست. به همین دلیل روغن کاری مناسب آن و توجه به تعویض روغن آن در زمان مشخص بسیار اهمیت دارد. به طور کلی گیربکس‌های اتومات دمای بیشتری را ایجاد می‌کنند و حال این نوع گیربکس که دارای سیستم پیچیده‌تری هم هست، اگر روغن‌کاری مناسبی نداشته باشد، ممکن است باعث ایجاد هزینه‌های بسیار زیاد و اضافی شود. هرچند که گیربکس‌های اتوماتیک راحتی و لذت رانندگی بیشتری را به وجود می‌آورند، اما باید به نکات مهمی نیز در خصوص آن‌ها توجه کرد.

 

معرفی گیربکس AT در بهترین گیربکس های ماشین های چینی ایران

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیسک و صفحه یکی از قطعات و لوازم مصرفی خودرو به شمار می‌رود که در گیربکس‌های دنده‌ای استفاده می‌شود. چنین چیزی دیگر در گیربکس‌های اتوماتیک وجود ندارد و این به دلیل مکانیزم متفاوت این گیربکس‌ها است. همین مکانیزم متفاوت باعث شده است که خرابی‌هایی که برای این دو گیربکس ایجاد می‌شوند هم به مراتب متفاوت باشند.

توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع برای تعمیر گیربکس، روغن آن هم تعویض می‌شود. انواع روغن گیربکس اتوماتیک در بازار وجود دارد که هرکدام دارای استانداردها و گران‌روی مخصوصی هستند. از جمله این روغن‌ها می‌توان به انواع 75W80، 75W90، 85W90، ATF، MTF، AL4، GL5 و موارد دیگر اشاره کرد.

کیفیت قطعات تاثیری مستقیمی روی میزان استهلاک گیربکس دارد. به‌عنوان‌مثال، بیشترین خرابی برای گیربکس‌های خودروهای ایرانی و قدیمی مانند 206 اتوماتیک است. خودروهای چینی، به مراتب خرابی‌های کمتری نسبت به گیربکس‌های خودروهای ایرانی دارند. این خرابی‌ها، در گیربکس‌های خودروهای کره‌ای به مراتب کمتر مشاهده می‌شود. کمترین میزان خرابی گیربکس هم برای خودروهای اروپایی و ژاپنی است.

 

جمع‌بندی

در این مطلب نگاهی به لیست بهترین گیربکس ماشین های چینی انداختیم. تمامی این گیربکس‌ها، دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند و باید در انتخاب آن‌ها، حتما موارد مهم و شرایط فعلی در نظر گرفته شود. به صورت کلی خودروهای اتومات، رانندگی را راحت‌تر کرده‌اند و باید این موضوع را نیز بیان کنیم که شرکت‌های مختلف روزانه به فکر افزایش این راحتی هم هستند. اما مسائل مهم و کلیدی در این خصوص وجود دارد که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین شما برای اطلاعات بیشتر و کسب راهنمایی‌های مختلف می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان ما در تماس بوده و پاسخ پارسش‌های خودتان را دریافت کنید. مجموعه تعمیرکار با تمرکز روی گیربکس‌های اتوماتیک با در اختیار داشتن کارشناسان و متخصصان باتجربه و ماهر، بهترین خدمات مربوطه را با بهترین قیمت‌های موجود به مراجعه‌کنندگان محترم ارائه می‌دهد.

منبع خبر :

https://www.hamshahrionline.ir/news/703366/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D9%88-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا