برترین های کسب و کارحوادث

Pbn چیست؟ بک لینک پی بی ان چه مزایا و معایبی دارد؟

PBN مخفف Private Blog Network است. در فرآیند سئو، لینک های خارجی بسیار مهم هستند، بنابراین، برخی از افراد یک روش میانبر برای دریافت بک لینک های با کیفیت از سایت های معتبر پیدا کردند. آنها دامنه هایی را پیدا کردند و خریدند که اعتبار خوبی به دست آورده اند اما تاریخ انقضای دامنه فرا رسیده است و مدیر سایت نمی خواهد به استفاده از آنها به عنوان منبع بک لینک ادامه دهد. به این ترتیب آنها تعدادی سایت با اعتبار خوب داشتند که توسط خودشان مدیریت می شد و به راحتی می توانستند هر از چند گاهی مطالب مرتبط با سایت خود را منتشر کنند و بک لینک بگیرند.

چرا مفهوم PBN برای سئو مطرح گردید؟

می توان گفت PBN نوع خاصی از مزرعه لینک است. Link Farming از سال 1999، بله سال‌ها پیش، در سئو وجود داشت و هدف آن ساخت مجموعه عظیمی از سایت‌هایی بود که به یکدیگر مرتبط هستند و به یک سایت خاص لینک می‌دهند.

در آن زمان الگوریتم های گوگل به اندازه امروز هوشمند نبودند و برای رتبه بندی سایت ها بسیار به لینک ها وابسته بودند. این وابستگی به حدی بود که خود گوگل رسما فاکتوری به نام Page Rank را برای سایت ها محاسبه و اعلام کرد. رتبه صفحه مستقیما بر اساس تعداد و کیفیت لینک های دریافتی تعیین شد.

با این فلسفه سایت های زیادی ایجاد شدند که به روش های مختلف برای شما لینک می ساختند و برای خود کسب درآمد می کردند. روش هایی مانند ثبت نام در سایت های دایرکتوری، تبادل لینک دو طرفه و تبادل لینک سه طرفه شکل گرفت و به سرعت به یکی از تکنیک های مهم و موثر در سئو تبدیل شد. بیشتر این روش ها در مقاله ای با عنوان تکنیک های سئو کلاه سیاه در لینک بیلدینگ آمده است که انهارا بررسی و معرفی کرده ایم.

همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه تعداد وب مسترها و سایت هایی که از این روش استفاده می کردند بسیار زیاد شد و مزارع پر از لینک هایی با موضوعات پراکنده و نامرتبط شدند. الگوریتم های گوگل بهبود یافته و ارزشی که برای چنین سایت هایی در نظر می گرفتند کمتر از قبل بود. در این زمان، همزمان با ورود سرویس های مختلف وبلاگ نویسی، در واقع یافتن یک مزرعه منزوی و ارزشمند دشوار بود.

علت حساسیت بسیار زیاد گوگل روی PBN چیست؟

قدرت این روش لینک بیلدینگ و تاثیر آن در رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل دلیل حساسیت بالای گوگل به روش لینک بیلدینگ PBN است.

به همین منظور در این مقاله قصد داریم در مورد لینک بیلدینگ به روش PBN به تفصیل صحبت کنیم و نکات مفیدی را در این زمینه به شما آموزش دهیم.

مزایای استفاده از PBN چیست؟

اگرچه استفاده از وب سایت های شخصی برای دریافت بک لینک ممکن است با خطراتی همراه باشد، اما مزایای زیادی نیز دارد، از جمله:

  •  امکان استفاده از دامنه های مختلف : به طور کلی وب سایت هایی که بک لینک می فروشند از اعتبار بالایی برخوردار نیستند و در اکثر موارد زمینه فعالیت آنها به حوزه کاری شما مرتبط نیست. اما با استفاده از PBN می توانید دامنه هایی را خریداری کنید که اعتبار بالایی دارند اما غیرفعال هستند و وب سایت های پشتیبانی کننده خود را در آنها قرار دهید تا کیفیت بک لینک های خود را بهبود بخشند.
  •  امکان کنترل بر روی لینک های دریافتی: با استفاده از بک لینک های PBN می توانید کنترل وب سایت هایی که از آنها بک لینک دریافت می کنید را در دست بگیرید و حتی اگر گوگل متوجه استفاده شما از PBN شود و سایت شما را جریمه کند. به زودی می توانید لینک های مخرب را شناسایی کرده و آنها را حذف کنید.
  • بدون نیاز به مذاکره و صرف هزینه: از آنجایی که دریافت بک لینک از سایت هایی که دامنه معتبر دارند نیاز به مذاکره با مدیر سایت و همچنین صرف هزینه دارد، در صورت استفاده از بک لینک PBN بدون اتلاف وقت و هزینه می توانید آن را دریافت کنید. بک لینک های لازم را برای سایت اصلی خود دریافت کنید.

لیست معایب استفاده از PBN

  • خطر جریمه شدن: استفاده از بک لینک PBN یکی از روش های سئو کلاه سیاه است و اگر ربات های گوگل متوجه شوند که شما از این تکنیک استفاده می کنید، مشمول جریمه های سنگین گوگل خواهید شد.
  • این روش زمان بر است: برای استفاده از بک لینک های PBN باید چندین سایت مختلف طراحی و ساخت و متناوب از مطالب و تصاویر به روز در آنها استفاده کرد که همگی نیازمند زمان هستند. بنابراین اگر می خواهید از PBN استفاده کنید باید یک برنامه بلند مدت داشته باشید.
  • نیاز به هزینه زیاد: اگر می خواهید چندین وب سایت ایجاد کنید، باید پول زیادی را برای خرید دامنه و هاست هزینه کنید.

از طرفی هر یک از وب سایت هایی که طراحی می کنید نیاز به محتوای باکیفیت و به روز دارند، بنابراین باید محتوا تولید کنید که این کار نیز مستلزم صرف هزینه های زیادی است.

آیا باید از PBN استفاده کنیم یا نه؟

ما نمی توانیم پاسخ این سوال را به شما بدهیم. استفاده یا عدم استفاده و خرید بک لینک pbn به عوامل متعددی بستگی دارد که می توان برای تصمیم گیری نهایی در این زمینه مد نظر قرار داد. ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که ترجیح می دهند کاملاً ایمن و بدون خطر باشند، یا ممکن است راحت ریسک کنید و خود را در معرض خطر قرار دهید. این یکی دیگر از عواملی است که در تصمیم گیری برای استفاده یا عدم استفاده از PBN نقش مهمی دارد.

نوع کسب و کار شما یکی دیگر از عوامل تعیین کننده است. اگر صنعت کسب و کار شما بسیار رقابتی است، استفاده از روش های سئو کلاه خاکستری مانند PBN استراتژی خوبی خواهد بود.

همچنین باید میزان بودجه و منابع مورد نیاز برای ساخت PBN را در نظر بگیرید و به توانایی اجرا و پرداخت آن توجه کنید. برای اجرای این استراتژی ممکن است نیاز به سرمایه گذاری و خرج کردن پول زیادی داشته باشید.

در نهایت این شما هستید که با در نظر گرفتن همه این عوامل، میزان ریسک و پاداش آن و عملکرد رقبا تصمیم می گیرید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا