بین الملل

ادامه مشاجره نتانیاهو با خارجی‌ها و تداوم اختلافات داخلی‌/ آخرین وضعیت پایگاه هوایی اصفهان

شامگاه ۳۱ فروردین شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد به پایگاه هوایی اصفهان هیچ آسیبی وارد نشده و منابع عبری‌زبان هم از به بن‌بست رسیدن مذاکرات با حماس برای تبادل اسرا گزارش دادند. در همین حال تلویزیون صهیونیستی از مشاجره لفظی شدید میان بنیامین نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان بر سر وضعیت غزه خبر داد و اردن هم اعلام کرد مصمم است در تحولات غزه، آسمانش با سوءاستفاده رژیم صهیونیستی مواجه نشود.

به گزارش دانا نیوز، مهمترین اخبار منتشرشده در شامگاه جمعه ۳۱ فروردین یا ناظر بر تحولات اخیر خاورمیانه – از نفوذ ریزپرنده‌ها به آسمان اصفهان تا حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها – بود و یا بر اختلافات داخلی و بگومگوهای خارجی صهیونیست‌ها – از مشاجره لفظی شدیدی میان بنیامین نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان درباره وضعیت غزه تا انتقادات رهبر اپوزیسیون صهیونیست‌ها از «مسخره» توصیف‌کردن حمله این رژیم به آسمان اصفهان از سوی وزیر امنیت داخلی نتانیاهو – تکیه داشت.

گزیده اخبار دانا نیوز در این بخش و دیگر بخش‌های خبری در ۸ ساعت گذشته را می‌خوانید:

در تصاویر ماهواره‌ای، پایگاه هوایی اصفهان آسیبی ندیده است

جهان – شبکه سی‌ان‌ان در خبری اختصاصی اعلام کرد مطابق با تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده، پایگاه هوایی اصفهان هیچ آسیبی ندیده است و نشانه‌ای از انفجار در هیچ ساختمانی دیده نمی‌شود.

ادامه مشاجره نتانیاهو با خارجی‌ها و تداوم اختلافات داخلی‌/ آخرین وضعیت پایگاه هوایی اصفهان

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه نیز در ادامه رایزنی‌ها و ملاقات‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، در نشستی با حضور سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند ایران در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط‌ شده هیچ خسارت مالی و جانی در برنداشته‌اند. 

تاکید اردن بر حفظ آسمان کشورش از سوءاستفاده صهیونیست‌ها

امیرعبداللهیان همچنین در پاسخ به تماس تلفنی ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن که او نیز در نیویورک است، اظهار کرد: امروز منطقه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است و رژیم اسرائیل از مسیر جنگ روانی به دنبال منحرف کردن اذهان از موضوع اصلی غزه است و یادآور شد: ما مصمم هستیم در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.

بن‌بست در مسیر مذاکرات تبادل اسرا

از سویی منابع عبری هم اعلام کردند مذاکرات با حماس درباره پرونده تبادل اسرا به بن‌بست رسیده و کابینه جنگ صهیونیست‌ها ۱۲ روز است درباره پرونده اسرای اسرائیلی نزد مقاومت در نوار غزه مذاکره‌ای انجام نداده است. 

مشاجره نتانیاهو با وزیر خارجه آلمان

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از مشاجره لفظی شدیدی میان بنیامین نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان خبر داد و تاکید کرد دیدار پرتنشی که میان «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان در جریان سفرش به تل‌آویو صورت گرفت، به دلیل اتهامات بربوک علیه نتانیاهو درباره گرسنه نگه داشتن غزه، به دعوا و جر و بحث میان دو طرف انجامید. 

این شبکه تلویزیونی به نقل از منابع آگاه از جزئیات این مذاکرات گفته است نتانیاهو بر سر وزیر خارجه آلمان فریاد زد و بربوک هم به شدت از نتانیاهو و «ران درمر» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و این دیدار پرتنش تا حد بگومگوی شدید و فریاد نتانیاهو درباره اوضاع غزه رسید. بربوک به نتانیاهو درباره وضعیت غزه گفته این منطقه به سمت قحطی می‌رود و وضعیت گرسنگی در آنجا فاجعه‌بار است.

توئیتی برای تمسخر اسرائیل

اختلافات در داخل سرزمین‌های اشغالی نیز به جایی رسیده که «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی با انتشار توییتی نابخشودنی متشکل از یک کلمه («مسخره») اسرائیل را تمسخر کرده و هیچگاه وزیری در کابینه تا این اندازه به امنیت اسرائیل و وجهه بین‌المللی آن آسیب وارد نکرده است. پیش از این بن‌گویر با انتشار توییتی درباره حادثه بامداد امروز در اصفهان از مسئولیت رژیم صهیونیستی در این حادثه خبر داد و آن را حمله‌ای «ضعیف و مسخره» از سوی این رژیم توصیف کرد.

حمله هکری به ارتش صهیونیستی

در ادامه اخبار مرتبط با سرزمین‌های اشغالی، گروه هکری «انانیموس» هم اعلام کرد به پایگاه‌ داده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و به حدود ۲۵۰ هزار سند دست یافته است. این گروه هکری اعلام کرد با نفوذ به پایگاه داده‌های ارتش رژیم اشغالگر توانسته ۲۰ گیگابایت داده، را به دست آورد و تهدید کرده که آن‌ها را در دسترس عموم قرار خواهد داد. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش مدعی شده سرقت این حجم از اطلاعات نظامی با توجه به سامانه‌های امنیتی پیشرفته این رژیم، ناممکن به نظر می‌رسد و این گروه هکری را به تلاش برای به‌راه‌انداختن جنگ روانی متهم کرد.

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

مقاومت لبنان هم امروز از هدف قراردادن تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی با سلاح‌های مناسب خبر داد و اعلام کرد در این حملات مستقیم پایگاهی وابسته به رژیم صهیونیستی در «شبعا»، هدفی در شهرک یهودی‌نشین «المطله»، محل تجمع نظامیان اسرائیلی در اطراف پایگاه «رویسات العلم» و محل تجمع سربازان صهیونیست در اطراف پایگاه الراهب، زیر آتش قرار گرفته‌اند و توپخانه تیم فنی صهیونیست‌ها حین تعمیر تجهیزات جاسوسی در پادگان «رامیم» هم هدف این حملات بوده که منجر به تلفاتی در میان نیروهای دشمن شده است. مقاومت فلسطین هم عصر امروز شهرک اشغالی سدیروت را هدف حمله قرار داد. 

هنیه به ترکیه رفت

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم عصر امروز به همراه هیئتی از رهبری این جنبش به ترکیه سفر کرد. قرار است این هیئت با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره تحولات مرتبط با حملات صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، نسل‌کشی مستمر ملت فلسطین و تحولات جنگ دیدار و رایزنی کند. هنیه روز چهارشنبه نیز با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در دوحه پایتخت قطر دیدار و رایزنی کرده بود.

حادثه‌ای در کنسولگری ایران در پاریس

محمد امین‌نژاد، سفیر ایران در فرانسه با اشاره به وقوع حادثه‌ای در محل ساختمان کنسولگری ایران در پاریس، اعلام کرد که یک ایرانیِ ظاهرا دچار اختلالات روانی، وارد محیط کنسولگری برای دریافت خدمات شده اما پس از حضور در این محل با نشان‌دادن مواد به ظاهر منفجره تهدید کرده که می‌خواهد اقدام انتحاری یا انفجاری انجام دهد که در نهایت پس از دخالت مسئولان سفارتخانه و متقاعد کردنش، او این مکان را ترک کرده است.

ادامه مشاجره نتانیاهو با خارجی‌ها و تداوم اختلافات داخلی‌/ آخرین وضعیت پایگاه هوایی اصفهان

تاکید بر برخورد با هرگونه رفتار و کُنشِ اشتباه احتمالی ماموران گشت ارشاد

اجتماعی – مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای تاکید کرده «برخی شیطنت‌هایِ رسانه‌ای توسط جریان‌سازیِ معاندین در اجرایِ سناریوهایِ ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت و ناگفته پیداست که پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنشِ اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد.» در روزهای اخیر انتقاداتی از نحوه برخی برخوردها در جریان اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

ادامه مشاجره نتانیاهو با خارجی‌ها و تداوم اختلافات داخلی‌/ آخرین وضعیت پایگاه هوایی اصفهان

مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

سیاسی – با انتشار اطلاعیه فراجا، سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بعد از انتشار اطلاعیه فراجا و روشن شدن ابعاد مسئله، جا دارد برخی مسئولان متوجه اطرافیان هتاک، کذاب و اختلاف‌افکن که متأسفانه در مراکز رسمی کشور نفوذ کرده‌اند، باشند.» او تاکید کرد: «در این چند روز تا صدور اطلاعیه فراجا برخی عناصر رسانه‌ای و یا وابستگان به جریانهای سیاسی، غیرمسئولانه نوک پیکان انتقاد را متوجه دولت کرده و تلاش کردند با ایراد اتهام خط اختلاف را دنبال کنند.»

ادامه مشاجره نتانیاهو با خارجی‌ها و تداوم اختلافات داخلی‌/ آخرین وضعیت پایگاه هوایی اصفهان

مصوبه ویژه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اکسپو

فرهنگی – محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اخذ مصوبه ویژه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه برگزاری اکسپو و ابلاغ آن از سوی رئیس‌جمهوری، این مصوبه را «گام بسیار مهمی» در این زمینه دانست و تاکید کرد: بنا داریم جریان هنر تجسمی به رشد موردنظر در سال جاری و سال‌های آینده برسد.

ادامه مشاجره نتانیاهو با خارجی‌ها و تداوم اختلافات داخلی‌/ آخرین وضعیت پایگاه هوایی اصفهان

بررسی حادثه اسکله پتروشیمی رازی

استان‌ها – صبح جمعه، حادثه‌ای در اسکله پتروشیمی رازی استان خوزستان منجر به فوت دو نفر و مصدوم شدن چهار نفر از نیروهای تعمیرات شد که دو نفر از مصدومان به‌صورت سرپایی درمان شدند. دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی(ره) در این زمینه اعلام کرد: علت حادثه سقوط جرثقیل بوده و موضوع در دست بررسی است.

همچنین ورزش ایران و جهان در ۳۱ فروردین با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده‌ آنها در این گزارش آمده است.

علم و فناوری هم در آخرین روز فروردین ۱۴۰۳ خبرهای متنوعی داشته که در این گزارش به گزیده‌ای از آنها پرداخته شده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا