بین الملل

افزایش شهدای غزه به 1417 نفر؛ نیمی از شهدا از کودکان و زنان هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین دانا نیوز، وزارت بهداشت فلسطین در غزه عصر امروز (۲۰ آنلاین) خبر داد که آمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۴۱۷ نفر افزایش یافته است.

به نوشته الجزیره، طبق این گزارش ۶۲۶۸ نفر نیز مجروح شده‌اند و همچنین نیمی از آمار شهدا از میان زنان و کودکان هستند؛ به طوریکه۴۴۷ کودک و ۲۴۸ زن تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

به گفته این وزارتخانه تاکنون ۱۰ نفر از پرسنل شاغل در بخش‌های بیمارستانی و درمانی نیز در پی این حملات شهید شده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که از ابتدای تجاوز به غزه جنگنده‌های این رژیم شش هزار بمب بر سر اهالی غزه پرتاب کرده‌اند.

 

بمباران خانه‌ای در منطقه دیرالبلح در غزه

 

وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز اعلام کرد: «کادر درمان و موسسات بهداشتی ما خسته شده‌اند و در آستانه فروپاشی کامل هستند. به گفته رسانه‌های فلسطینی اجساد در بیمارستان شفاء غزه به دلیل نبود سردخانه بر روی زمین جمع شده است».

طبق آمار سازمان ملل نیز بیش از ۲۵۴۰ واحد مسکونی به طور کامل منهدم شده‌اند و حدود ۳۳۸ هزار نفر نیز مجبور شده‌اند خانه‌هایشان را ترک کنند.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر، صبح امروز بار دیگر بندر غزه را بمباران کرد. ارتش رژیم صهیونیستی، امروز اعلام کرد: «صبح پنجشنبه یک “حمله گسترده” دیگر را انجام دادیم و عمدتا تاسیسات حماس در منطقه ساحلی نوار غزه را هدف قرار دادیم».

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا