ورزشی

پشت پرده استقلالی نشدن بازیکن آلمانی

بازیکن ولفسبورگ به طور حتم می توانست گزینه مناسبی برای استقلال باشد، به خصوص که فصل گذشته ۱۹ بازی در بوندس لیگا انجام داد و ۷ گل زد و در حالی که قرار بود، برای عقد قرارداد با استقلال به تهران سفر کند، به یکباره اعلام شد که ریکاردو ساپینتو از خریدش منصرف شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که باشگاه برای او بلیط هم تهیه کرده بود. رسانه ها در مورد عدم سفر این بازیکن به تهران نوشتند: «ظاهرا ساپینتو از مسئولان باشگاه استقلال خواسته است با توجه به در پیش داشتن بازی مس کرمان و سه امتیاز حیاتی این بازی و همچنین روند رو به رشد و درخشش تیم در بازی با ملوان آمدن بازیکن آلمانی باعث می شود تیم به حاشیه برود و به همین دلیل سفر کروزه به ایران فعلا لغو شده است. کروزه فصل پیش در وولفسبورگ آلمان بازی کرده و در ۱۹ بازی که برای این تیم انجام داده، ۷ گل زده است.»

اما پیرامون عدم حضور این بازیکن خبر دیگری هم نقل محافل شده است. اینکه این بازیکن به دلیل بیانیه دولت آلمان مبنی بر عدم سفر به ایران از پیوستن به استقلال منصرف شده است. این در حالی است که بازیکنان خارجی متعددی در لیگ برتر حضور دارند و حتی با وجود توصیه دولت های خود ایران را ترک نکرده اند و به تازگی هم تورس مهاجم سابق اوساسونا هم برای بازی در تیم فولاد به تهران سفر کرده است.

امروز روی موتا دستیار ریکاردو ساپینتو در کنفرانس خبری پیش از بازی با نفت در خصوص حضور یک بازیکن خارجی در ترکیب استقلال گفت: «همان‌طور که می‌دانید، آن زمانی که پنجره نقل‌وانتقالات باز بود، ما نمی‌توانستیم بازیکنی جذب کنیم. بعضی از بازیکنانی بودند که می‌خواستیم اضافه کنیم، ولی متأسفانه امکانش نبود. الان بازار آزاد است و برای آوردن بازیکن آزاد باید از دقت خیلی بالایی برخوردار باشیم. آن بازیکنی هم که می‌آوریم باید در سطح خیلی بالایی باشد تا بتواند تفاوت و تغییری در تیم ایجاد کند، چون بازیکنی اگر بیاید و در سطح بازیکنان خودمان باشد، خوب نیست.»

بیشتر بخوانید:

257 251

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا