برترین های کسب و کارعمومی

مزایا و معایب استفاده از سرور اختصاصی به عنوان هاست سایت

بسیاری از سایت‌های بزرگ، از سرور اختصاصی به عنوان هاست سایت خود استفاده می‌کنند. انجام این کار با مزایا و معایبی همراه است؛ در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب استفاده از سرور اختصاصی به عنوان هاست سایت را برایتان شرح دهیم.

استفاده از سرور اختصاصی به عنوان هاست سایت چه مزایا و معایبی دارد؟

استفاده از سرورهای اختصاصی به عنوان هاست، مزایای زیادی دارد؛ اما در کنار این مزایا، با معایبی هم همراه است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای استفاده از سرور اختصاصی به عنوان هاست سایت

یکی از مزایای اصلی که می‌توان به آن اشاره کرد، افزایش سرعت سایت است. از آن‌جایی که سرعت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو است، باید به آن توجه داشته باشید. سرعت مهم‌ترین موردی است که باعث می‌شود یک کاربر از ورود به سایت شما راضی یا ناراضی باشد؛ به همین دلیل، برای جلوگیری از دریافت امتیازات منفی گوگل، بهتر است سرعت سایت خود را با استفاده از سرور مجازی، بالا ببرید.

همانطور که در مثاله ی مزایای استفاده از سرور اختصاصی به عنوان هاست گفتیم، با استفاده از سرور مجازی به عنوان هاست می‌توانید علاوه بر سرعت، وضعیت بخش‌های امنیتی سایت خود را هم بهبود ببخشید. معمولا کاربران به امنیت یک سایت توجه ویژه‌ای دارند و در صورتی که نظر آن‌ها (از نظر امنیت) جلب نشد، به سرعت صفحه را ترک کرده و به سایت دیگری مراجعه می‌کنند. این مورد هم مانند سرعت پایین، با امتیاز منفی گوگل و در نهایت افت رتبه مواجه همراه می‌شود.

مزیت بعدی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، اختصاصی بودن منابعی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، است. منابعی که سرور مجازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به صورت اشتراکی نیست و هر کاربر منابع مستقل خود را خواهد داشت.

افزایش آپ‌تایم از دیگر مزیت‌های استفاده از سرور اختصاصی به عنوان هاست سایت است. این مورد برای سایت‌های فروشگاهی از اهمیت بالاتری برخوردار است چرا که پایین بودن میزان آپ‌تایم، ضرر مالی بزرگی را به صاحبان فروشگاه آنلاین وارد می‌کند.

شما می‌توانید سرور مجازی را مطابق با نیازهایتان، شخصی‌سازی کنید؛ یعنی تنظیمات سرور را به صورتی انجام دهید که برطرف‌کننده نیازهایتان باشد. از آن‌جایی که مدیریت سرورهای اختصاصی هم به عهده کاربران است و به صورت اشتراکی انجام نمی‌شود، مشکل خاصی از این نظر نخواهید داشت.

امکان ارتقاء منابع در هر زمانی که احساس نیاز کردید، وجود دارد. این مورد هم از دیگر مزایای استفاده از سرور اختصاصی است. این ویژگی برای هاست‌های معمولی وجود ندارد؛ در هر ساعت از شبانه روز، می‌توانید تمامی منابع را ارتقاء دهید.

معایب استفاده از سرور اختصاصی به عنوان هاست سایت

یکی از بزرگ‌ترین معایب استفاده سرور اختصاصی، هزینه بالایش است. این مورد برای کسب‌وکارهای بزرگ چندان به چشم نمی‌آید اما برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بسیاری از سایت‌های نوپا، ترجیح‌ می‌دهند به دلیل هزینه بالای سرور اختصاصی، از آن استفاده نکنند و به سراغ هاست‌های ارزان‌‌قیمت می‌روند.

مشکل دیگری که کاربران زیادی با آن مواجه هستند، مدیریت سخت سرورهای اختصاصی است. کاربران برای مدیریت سرور اختصاصی باید دانش فنی بالایی داشته باشند و همین مسئله کار را سخت خواهد کرد. برای نصب، انجام تنظیمات، پیکربندی و … باید دانش فنی داشته باشید و خودتان این‌کارها را انجام دهید.

برای برطرف کردن خطاهای موجود در سرور هم باید خود کاربر دست به کار شود. این کار هم نیاز به دانش فنی دارد و به راحتی قابل انجام نیست. بسیاری از کاربران، برای برطرف کردن خطاهای سرور اختصاصی خود به مهندسان و افراد متخصص در این زمینه مراجعه می‌کنند و هزینه‌ زیادی می‌پردازند.

جمع بندی نهایی

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب استفاده از سرور اختصاصی به عنوان هاست سایت پرداختیم. در کل می‌توان گفت که مزایای استفاده از سرور اختصاصی بیشتر از معایبش است و این سرور میزبانی خوبی را برایتان رقم می‌زند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا