برترین های کسب و کارعمومی

تجربه مهمترین المان در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی فرایند شکل دادن به تجربه فضای داخلی ، از طریق شکل دادن حجم فضایی و همچنین کار بر روی سطوح است. با دکوراسیون داخلی اشتباه گرفته نشود ، طراحی داخلی به جنبه های روانشناسی محیط توجه دارد، معماری، و طراحی مبلمان و تجهیزات علاوه بر دکوراسیون سنتی.  یک طراح داخلی شخصی است که در زمینه طراحی داخلی حرفه ای یا فردی که به عنوان بخشی از کار خود طراحی داخلی می کند ، حرفه ای محسوب می شود. طراحی داخلی یک عمل خلاقانه است که اطلاعات برنامه ای را تجزیه و تحلیل می کند ، کانسپت حجمی را تعیین می کند ، جهت طراحی را اصلاح می کند ، و دیاگرام های حجمی و نقشه های ساختمانی را تولید می کند. طراحان داخلی باید مجوز کار یا به عبارتی مدرک معتبر در زمینه طراحی داخلی داشته باشند.  حالا که شما یک ایده در مورد طراحی داخلی دارید ، می توانیم به جلو حرکت کنیم و چیزی را که واقعاً مفید است ، بیاموزیم ، “اصول طراحی داخلی”  هنگام انجام طراحی داخلی لازم است که خانه را به عنوان یک کلیت ببینید. مجموعه ای از فضاها که توسط اتاق ها و راه پله ها به هم وصل شده اندو بنابراین مناسب است که یک سبک و مضمون مشترک در سراسر ساختمان اجرا شود. این بدان معنا نیست که همه عناصر طراحی داخلی باید یکسان باشند بلکه باید با هم کار کنند و یکدیگر را تقویت کنند تا کل ترکیب را تقویت کند. ساده ترین راه برای ایجاد  این موضوع استفاده از یک تم رنگی می باشد.  به طور کلی تم های رنگی یک روش عالی برای متحد کردن مجموعه فضاها است. به عنوان مثال ، ممکن است سه یا چهار رنگ انتخاب کنید و از آنها در قسمت های مختلف خانه استفاده کنید.در طراحی داخلی المان های زیادی وجود دارند که در ادامه به توضیح آنها میپردازیم، یکی از مهم ترین قسمت های ایجاد هماهنگی در طراحی بوجود آوردن تعادل بصری و وزنی است که به سه بخش متقارن، نامتقارن و شعاعی تقسیم می شود.

محتوای این مطلب پنهان
1 1-تعادل متقارن

 1-تعادل متقارن

تعادل متقارن معمولاً در طراحی فضاهای داخلی سنتی مشاهده می شود. تعادل متقارن با همان اجسام تکرار شونده در همان موقعیت ها در هر دو طرف یک محور عمودی مشخص می شود ،به عنوان مثال ممکن است اتاقهای قدیمی را به خاطر بسپارید که هر طرف اتاق یک آینه دقیقی از طرف دیگر است. این تقارن همچنین فرم انسان را نشان می دهد ، بنابراین ما در یک محیط متعادل کاملاً راحت هستیم.

 

2-تعادل نامتقارن

تعادل نامتقارن در طراحی، این روزها محبوب تر و مناسب تر است. تعادل با برخی اشیاء متفاوت که وزن بینایی برابر یا جذابیت بصری یکسان دارند ، حاصل می شود. تعادل نامتقارن بصورت اتفاقی است و کمتر احساس می شود ، اما رسیدن به آن دشوارتر است. عدم تقارن حاکی از حرکت است ، و به فضای داخلی سرزنده تری منتهی می شود.

3-تعادل شعاعی

تقارن شعاعی وقتی است که تمام عناصر یک طرح در اطراف یک نقطه مرکزی قرار بگیرند. یک پله مارپیچ نیز نمونه ای عالی از تعادل شعاعی است. اگرچه غالباً در فضای داخلی کار نمی شود ، اما در صورت استفاده مناسب می تواند نقطه تقابل جالبی را ارائه دهد.

مشکلی که در مورد طراحی داخلی وجود دارد بسیاری از افراد آن را با دکوراسیون داخلی اشتباه می گیرند.  در حالی که “طراحی داخلی” به طراحی کل فضای زندگی از ابتدا اشاره دارد ،و ” دکوراسیون داخلی” به تزئین یک فضای زندگی با مبلمان اضافی و اثاثه یا لوازم داخلی اشاره دارد ؛ طراحی داخلی در واقع علمی است که به عناصر و اصول خاص خود محدود می شود و بله ، آنقدر ساده نیست که کسی تصور کند!در قسمت اول این مقاله به توضیح در مورد اصول اولیه طراحی و حس و حال کلی فضا و توضیح در مورد تعادل فضا پرداختیم، در ادامه به توضیح در مورد اصول طراحی میپردازیم.

جهت گرفتن ایده به سایت atrixconcept.com مراجعه کنید.

4-فضا

فضا یکی از مهمترین عناصر طراحی داخلی است. فضا به عنوان پایه ای عمل می کند که کل نقشه طراحی داخلی در آن ساخته شده است. از این رو ضروری است که طراح از فضای موجود به خوبی آگاه باشد ، ابعاد فضا و کاربردهای آن. فضا به دو نوع قسمت می شود یعنی: فضای دو بعدی که کف را در بر می گیرد (شامل طول و عرض) و فضای سه بعدی که فضای زندگی را تشکیل می دهد (شامل طول ، عرض و ارتفاع). فضایی که در اصل با وسایل دکوری / دکوراسیون پر شده است ،فضای مثبت و فضای خالی که فضای منفی تلقی می شود. تعادل بین فضای مثبت و منفی باید حفظ شود و ازدحام یا کمبود وسایل ،مبلمان / دکوراسیون روی این تعادل تأثیر می گذارد.

5-خط

خطوط فرم ها و اشکال را به وجود می آورند و وظیفه ایجاد حس هماهنگی ، تضاد و وحدت در یک فضای زندگی را بر عهده دارند. آنها اشکال را تعریف می کنند و به عنوان راهنمای بصری یک فضای داخلی عمل می کنند. خطوط بطور گسترده به سه نوع تقسیم می شوند

– افقی ، عمودی و پویا. خطوط افقی نمایشگر مبلمان، اعم از میز ، صندلی و تختخواب را هستند ، خطوط عمودی را می توان در پنجره ها ، درهای ورودی و ستون ها یافت. خطوط پویا یا زاویه دار ، که حس پویایی و حرکت را به فضا اضافه می کنند ، روی سازه هایی مانند پله ها می توان مشاهده کرد. یک طراح داخلی باید بداند که چگونه می تواند از این خطوط برای تعریف فرم ها ، که یکی از عناصر مهم طراحی داخلی است ، استفاده کند.

6-فرم

فرم ها به طور کلی اشکال معنی می شوند ، خطوط خارجی هر شیء سه بعدی در فضا. فرم ها با ترکیب دو یا چند شکل ایجاد می شوند و با کمک عناصر دیگر مانند بافت ، الگوها و رنگ می توانند نمایان شوند. فرمی که خوب تعریف شده هماهنگی را برقرار می کند و اشکال اضافی تعادل را به فضا اضافه می کنند. دو نوع فرم وجود دارد – هندسی (ساخته شده توسط انسان) و طبیعی (ارگانیک). همچنین فرم ها به صورت باز و بسته طبقه بندی می شوند. اشکال باز آنهایی هستند که می توان به درون آنها نگاه کرد و اشکال بسته آنهایی هستند که

توسط یک سطح بسته محصور می شوند. درک کامل از عناصر ذکر شده بالا یعنی فضا و خط برای دستیابی به فرم خوب مورد نیاز است.

7-نور

نور یکی از بارزترین عناصر طراحی داخلی است. طبیعی و یا ساخته شده توسط انسان ؛بدون نور عناصر دیگر یعنی رنگ ، بافت و الگوی اصلاً اهمیتی ندارند. نور از خلق و خوی و محیط در یک فضای زندگی استفاده می کند و عناصر دیگر از جمله فضا ، خط و فرم ها را برجسته می کند.در حالی که قرار دادن هوشمند درها و پنجره ها باید از ورود نور طبیعی ه داخل فضا مراقبت کند ، روشنایی مصنوعی به طور گسترده ای به سه نوع اصلی تقسیم بندی می شود:

“Mood Lighting”اساساً حال و هوای فضای زندگی را تنظیم کرده و فضای کلی را روشن می کند.

8- رنگ

رنگ ها نیازی به مقدمه خاصی ندارند. رنگ ها یک ارتباط زیبایی شناختی بین اشیاء برقرار می کنند و روحیه را تنظیم می کنند. رنگ ها باید بر اساس روانشناسی و طرز فکر ساکن انتخاب شوند. به عنوان مثال ، قرمز انتخابی عالی برای اتاق ناهار خوری است زیرا اشتها را ترغیب می کند و سبز برای اتاق خواب مناسب است زیرا سبزرنگ آرامش و سلامتی است. هر رنگ دارای سه ویژگی مشخص یعنی فام رنگی، ارزش و شدت می باشد و یک طراح داخلی باید به خوبی از این خصوصیات آگاه باشد تا ترکیب های مختلف را به خوبی انجام دهد. رنگها بطور گسترده به رنگهای اصلی و ثانویه طبقه بندی می شوند و همچنین به صورت طبقه بندی شده به رنگهای درجه سوم ، مکمل ، آنالوگ و تک رنگ تقسیم می شوند.

9-بافت

بافت به طور عمده با سطوح سر و کار دارد و تعیین می کند که چگونه یک سطح به نظر می رسد و احساس می شود. بافت باعث افزایش علاقه به فضای زندگی می شود و احساس ،ظاهر و قوام یک سطح را مشخص می کند. بافت بطور گسترده به دو نوع تقسیم می شود – بافت بصری که در آن بافت فقط قابل مشاهده است و بافت واقعی که در آن بافت هم دیده می شود و هم احساس می شود. هر چیزی که مربوط به پارچه هایی مانند روکش بالش ، روکش تختخواب یا هر نوع ارتباطی با روکش هایی از قبیل تابلو ، نقاشی دیواری یا کاغذ دیواری باشد ، بافتی دارد.در حالی که برای تعریف یک خلق و خوی باید یک بافت غالب وجود داشته باشد ، برای جلوگیری از یکنواختی ، باید یک بافت متضاد نیز گنجانده شود.

10-الگومعماری آلمان به جهت سبک، خصوصیات و جزئیات اجرایی از شهرت خاصی برخوردار است. که در 50 سال گذشته بهترین کیفیت اجرایی را در دنیا به نمایش گذاشته‌است. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آلمانی مشابه اکثر کشورهای اروپایی است.
طراحی داخلی مدرن آلمان به یک خانه تمیز و خلوت، با خطوط واضح و رنگ های روشن اشاره دارد. مصالحی که در خانه های آلمانی برای تزئین استفاده می شود معمولا از فلز، شیشه، فولاد و یا چوب است. طرح آلمانی سادگی زندگی در کشورهای شمال اروپا را نشان می دهد. در این سبک پر طرفدار مبلمان مانند یک اثر هنری ساده طراحی‌شده‌است.
از دیگر خصوصیات رایج سبک آلمانی می‌توان به سایه های رنگ سفید، چوب فشرده‌شده، پلاستیک روشن، آلومینیوم لعاب کاری‌شده، فولاد، کفپوش‌های پهن، ظهور رنگ ها در آثار هنری، الیاف طبیعی و یا خز اشاره‌کرد. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید.

خصوصیات سبک آلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی

آلمانی ها زیاد به گذشته ‌ها پایبند نیستند، اما در عین حال به تجمل و هنری بودن دکوراسیون داخلی خانه شان خیلی اهمیت می ‌دهند. در خانه‌‌های کلاسیک آلمانی‌ همیشه در انتخاب اشیا و جنس آن ها اغراق دیده‌می‌شود. آلمانی‌ ها شاید خانه ‌های ساده‌ ای داشته باشند. اما در آن حتما از قاب‌ ها و یا چراغ‌ های برنجی و یا حتی آب طلا استفاده می‌ کنند.
مبل های راحتی با روکش مخمل جزء جدا نشدنی خانه های آن ها به شمار می رود. اما با این حال طراحی آلمانی همیشه بر احساس سادگی و راحتی در هر عنصر تاکید فراوانی دارد و در حقیقت راحتی و آسایش را در اولویت طراحی دکوراسیون خانه های خود قرار می دهد.

از سبک مدرن و معاصر برای تزئین در طراحی داخلی مدرن آلمان استفاده می شود. طراحی معاصر بسیار انعطاف پذیرتر است. نورپردازی طبیعی و لوازم جانبی اندک از ویژگی های بارز طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آلمانی‌است این سبک پر طرفدار به شدت از فضای روشن استقبال‌می‌کند. بنابراین خانه هایشان معمولا دارای پنجره های بزرگی است. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

سبک مینیمالیستی و سنتی آلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی

در ایده های طراحی داخلی آلمان به سبک مینیمالیستی، از رنگ خنثی و مطبوع برای رنگ آمیزی داخلی خانه، مبلمان ساده و راحتی، آشپزخانه، خطوط کاربردی تر و لوازم جانبی و سایر دکوراسیون استفاده می شود. سبک طراحی معماری سنتی جزئیات کلاسیک را ارائه می دهد و فراوانی لوازم جانبی جزو حساسیت های اروپایی است و بر خلاف طراحی داخلی مدرن آلمان محسوب می شود.
با وجود آن که در هنگام طراحی داخلی به سبک آلمانی گزینه های زیادی در دسترس افراد است، اما انتخاب بهترین ها در بین آن ها بسیار دشوار است. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید.

آرامش با سبک آلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی

آلمانی ها به دلیل کارآیی و کارهای باکیفیت شناخته می شوند، حتی در زمینه های معماری و طراحی داخلی نیز صاحب نام هستند. همان طور که گفته‌شد آلمانی‌ها بر سادگی و راحتی تاکید می‌کنند و طرح‌های آلمانی اغلب شبیه به طرح های اروپایی‌است. آلمانی ها به خوبی می دانند که چگونه رنگ ها را با هم در آمیزند تا نتیجه نهایی به زیبایی و جذابیت ختم شود.
آلمانی ها با نگاهی شگفت انگیز از فضای موجود نهایت استفاده را می برند و یک برنامه زیبا و کاربردی را طراحی می کنند. مردم آلمان بر این باورند که خانه آن ها باید در وهله اول آرامش و آسایش آن ها را فراهم کند تا در آن جا جسم و روحشان را تقویت کنند. در حقیقت راحتی بیش از هر چیز دیگری برای آلمانی ها اهمیت دارد. اگر شما هم به دنبال یک خانه پر از آرامش و راحتی هستید، خانه ای به سبک آلمانی گزینه کاملا مناسبی است. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

چیدمان و ویژگی های سبک آلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی

در سبک آلمانی چیدمان اتاق و مبلمان به گونه ای انجام می شود که فضای اتاق را باز تر می کند و باعث می شود که خانه بزرگتر و جادارتر به نظر برسد. آلمانی ها با تاکید فراوان بر کیفیت و جزئیات، عشق به مواد طبیعی را نشان می دهند. طراحی داخلی مدرن آلمان به یک سبک ساده و مینیمالیستی اشاره دارد، اما در عین حال ظرافت را نیز حفظ می کند. ویژگی هایی که می تواند طرح های آلمانی را توصیف کند، رنگ سفید، کف چوبی، مبلمان کم نظیر و محدود و نورپردازی طبیعی است.

لوازم و دکوراسیون سبک آلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی

بدون شک ایده های طراحی داخلی آلمانی زیبا و منحصر به فرد هستند و در نهایت باعث جذابیت خانه ها می شوند. در خانه های آلمانی همیشه یک سری لوازم وجود دارد، مانند یک مبل راحتی شخصی، یک میز برای انواع نوشیدنی و تعدادی آثار هنری عجیب و غریب و با جنس های خاص و متفاوت.
اگر قصد تغییر مجدد و یا طراحی اولیه خانه های جدید خود را دارید، حتما نقوش آلمانی شگفت انگیز را بررسی کنید، چرا  که مطمئنا باعث محبوبیت در بین اقوام و همکاران شما خواهد شد. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

طراحی آشپزخانه به سبک آلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی

آشپزخانه باید بسیار زیبا و کاربردی طراحی شود، چرا که آشپزخانه قلب تپنده هر خانه ای محسوب می شود و یکی از قسمت های تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی است. وجود قفسه‌های باز در بالای جزیره کاشی کاری‌شده، به طور کلی فضای آشپزخانه را دگرگون می‌کند. همان طور که می دانید نگهداری گل ها و گیاهان در آپارتمان ها به دلیل محدودیت در فضا دشوار است، اما تعبیه این قفسه ها راه حلی ایده آل برای نگهداری گیاهان در آشپزخانه است.
تم کلی فضای داخلی و چیدمان دکوراسیون، در آشپزخانه نیز رعایت‌شود . از رنگ هایی که در کل خانه استفاده‌شده در این جا نیز با همان سبک و سیاق اعمال شود. کابینت ها، میز ناهار خوری، دیوارهای کاشی کاری شده، لامپ‌های آویز و سایر موارد همگی طرحی جذاب و متفاوت، اما با یک تم رنگی داشته باشند. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

حمام و سرویس بهداشتی به سبک آلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی

چیدمان به سبک آلمانی و اروپایی خود نمایی می کند. حمام و سرویس بهداشتی می تواند توسط کاغذ دیواری های طرح سرامیک طراحی شوند و تا جای ممکن باید ظریف و خلوت طراحی شود تا شیک و ساده به نظر برسند. پرهیز از شلوغ کاری های بی مورد و استفاده صحیح و به جا از لوازم مهم و ضروری در حمام و سرویس بهداشتی، همگی از ویژگی های ظریف و درخشان سبک اروپایی و آلمانی هستند. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

خانه من قلعه من است

از نظر محققین آمار و ارقام نشان دهنده آن است که چهاردیواری خانه در حال حاضر برای آلمانی ها از چیزهای دیگر اهمیت بیشتری یافته است. در نظرسنجی های صورت گرفته برای 68 درصد پرسش شوندگان، چیدمان وسایل در خانه حتی از برنامه ریزی برای اوقات فراغت (58 درصد) هم مهم تر شده است و اما خودرویی که زمانی یکی از مهم ترین لوازم جانبی آلمانی ها محسوب می شد در رده سوم قرار گرفت و فقط 37 درصد عقیده داشتند که خودرو مهم ترین بخش زندگی آن ها است.
آلمانی ها از نحوه زندگی آگاه هستند و نمی خواهند فرد دیگری به آن ها بگوید که چگونه زندگی کنند. در شرایطی که بسیاری از آلمانی ها بسیار سخت و در ساعات طولانی تر کار می کنند، اهمیت احساس راحتی در خانه برای آن ها افزایش یافته است. آن ها به پناهگاهی امن و راحت نیاز دارند که بتوانند در آن جا به استراحت بپردازند و هرگز مکانی که فقط ایده های برخی از طراحان در آن جا دیکته می شود را نمی پسندند.

اتاق خواب به سبک آلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی

آلمانی ها عقیده دارند که اتاق خواب محلی برای آرامش و استراحت کردن است. آن ها می خواهند بعد از یک روز سخت در اتاق خوابشان به بازسازی روح و روان خود بپردازند تا برای روز آینده به خوبی آماده شوند. به عنوان مثال آلمانی ها واقعا نمی خواهند تجهیزات ورزشی تمرینی یا مبل های بزرگ را در اتاق خواب خود قرار دهند. آلمانی ها می گویند حداقل در حال حاضر ما نباید در مورد مبلمان اتاق خواب فکر کنیم، چرا که مردم بیش از هر چیز دیگری به یک تختخواب و کمد لباس نیاز دارند و نه هیچ چیز دیگری.با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

ویژگی های اتاق خواب به سبک آلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی

در سبک آلمانی عناصری که در دکوراسیون به کار می روند با تعداد اندک و حداکثر قابلیت و عملکرد مورد استفاده قرار می گیرند. تخت خواب فرزند خانواده کنار پنجره قرار می گیرد تا از زیبایی آسمان بهره ببرد. در اتاق خواب بزرگسالان نیز اغلب یک تراس در نظر گرفته شده که با درب کشویی قابل دسترسی است.
طراحی و بازسازی اتاق خواب برای تاکید بر زیبایی، با احترام به عناصر تاریخی انجام می شود و همان طور که پیش از آن نیز ذکر شد این سبک تمرکز ویژه ای روی کاربرد متریال داشته است. در سبک آلمانی طیف رنگی استفاده شده در هر فضایی ظاهری منحصر به فرد ایجاد می کند. آلمانی ها خیلی طرفدار رنگ های تند نیستند و بیشتر از رنگ های سنگین و روشن استفاده می کنند.

بازسازی دکوراسیون داخلی با المان های جدید - ایملک

خانه آینه روح انسان است

تمام آلمانی ها بر این عقیده هستند که خانه آینه روح انسان است، بنابراین طراحی و رسیدگی به آن اهمیت بالایی دارد. این مساله مهم نیست که انسان ها برای دکوراسیون خانه شان چقدر پول در اختیار دارند. در هر صورت باید چیدمان خانه‌ها با شخصیت و سلیقه صاحبان خانه هماهنگ‌باشد.
معماران و طراحان در آلمان تلاش می‌کنند تا با ساختن آپارتمان ها و طراحی وسایل جدید، بر سلیقه آلمانی‌ها تاثیر بگذارند. اما همچنان مردم ترجیح می دهند به سبک و شیوه نسل های پیشین زندگی‌کنند. با تصویرگران پویا اندیش همراه باشید.

کلام آخر درباره سبک آلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی

سلیقه آلمانی ها در مورد طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها از 50 سال پیش تاکنون تغییری نکرده است. همان طور که در این بخش به وضوح به آن اشاره شد، سبک آلمانی طرفدار وسایل ساده، راحت، خوش دست و کم حجم است. اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد‌هستید که به این سبک علاقه‌دارید، قبل از هر کاری در مورد این سبک تحقیق و بررسی‌کنید. با سایر افراد خانواده نیز مشورت کنید تا در نهایت بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. چرا که آرامش و آسایش اهالی خانه از هر چیز دیگری مهمتر است.

پایان بخش :

سبک آلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی + عکس

سوالات متداول

سبک آلمانی در دکوراسیون داخلی چه ویژگی دارد؟

طراحی داخلی مدرن آلمان به یک خانه تمیز و خلوت، با خطوط واضح و رنگ های روشن اشاره دارد.
مصالحی که در خانه های آلمانی برای تزئین استفاده می شود معمولا از فلز، شیشه، فولاد و یا چوب است.

سبک آلمانی در دکوراسیون چه خصوصیاتی دارد؟

از دیگر خصوصیات رایج سبک آلمانی می توان به سایه های رنگ سفید، چوب فشرده شده، پلاستیک روشن، آلومینیوم لعاب کاری شده، فولاد، کفپوش های پهن، ظهور رنگ ها در آثار هنری، الیاف طبیعی و یا خز اشاره کرد.

سبک مینیمالیستی و سنتی آلمانی در طراحی دکوراسیون چگونه است؟

در ایده های طراحی داخلی آلمان به سبک مینیمالیستی، از رنگ خنثی و مطبوع برای رنگ آمیزی داخلی خانه، مبلمان ساده و راحتی، آشپزخانه، خطوط کاربردی تر و لوازم جانبی و سایر دکوراسیون استفاده می شود.

چیدمان و ویژگی های سبک آلمانی در طراحی دکوراسیون به چه صورت می باشد؟

در سبک آلمانی چیدمان اتاق و مبلمان به گونه ای انجام می شود که فضای اتاق را باز تر می کند و باعث می شود که خانه بزرگتر و جادارتر به نظر برسد.

تاثیر گذارترین قسمت در دکوراسیون آلمانی کدام مکان محسوب می شود؟

شپزخانه باید بسیار زیبا و کاربردی طراحی شود، چرا که آشپزخانه قلب تپنده هر خانه ای محسوب می شود و یکی از قسمت های تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی است.

سبک آلمانی در دکوراسیون طرفدار چه نوع رنگ هایی می باشند؟

آلمانی ها خیلی طرفدار رنگ های تند نیستند و بیشتر از رنگ های سنگین و روشن استفاده می کنند.

آیا شما آموزش دکوراسیون داخلی را هم دارید؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم. برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

همین حالا دوره دلخواهت رو ثبت نام کن و آینده تو بساز .

دوره های جذاب ویژه بازار کار

با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دوره های جذاب ویژه بازار کار

با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمهتاثیر طراحی داخلی دفتر کار بر موفقیت در کسب و کار

فرض کنید با شخصی قرار ملاقات دارید که هیچ‌گاه او را ندیده‌ اید. وقتی او را می ‌بینید در همان لحظه‌ی اول در ذهن ‌تان یک نظر کُلی و قضاوت تقریبی راجع به شخصیت، جایگاه اجتماعی و حتی طرز فکر او شکل می‌گیرد. اما چه چیزی باعث شده که وقتی او حتی یک کلمه هم حرف نزده، شخصیت و طرز فکرش را حدس بزنید؟

جواب ساده است؛ تیپ و ظاهرش؛ از مدل موهایش گرفته تا میزان تمیز بودن کفشش!

تجارت هم چیزی شبیه مثال بالاست. وقتی برای اولین بار به قصد مذاکره برای همکاری های مختلف نظیر بستن قرارداد، استخدام یا هر قصد دیگری به شرکت یا موسسه‌ ای وارد می‌شوید، اولین چیزی که معرف اعتبار، سطح کاری، شخصیت مدیران و کارکنان آن شرکت، نزد شماست ظاهر و طراحی داخلی دفتر کار آن شرکت است. در دنیای کنونی تجارت که رقابت در آن به بالاترین سطح خودش رسیده، تمام کسب ‌و کار‌های موفق و پیشگام از تمام توان خود برای برتری بر رقبا استفاده می‌کنند و قطعا طراحی داخلی دفتر کار مرکزی شرکت که مقر اصلی مذاکرات و بستن قرادادها به شمار می‌ رود از اهمیت فوق‌ العاده بالایی برخوردار است.

حال با توجه به اِلمان‌های مهم و در عین حال بسیار ساده، می‌توان با یک طراحی داخلی شیک و جذاب بسیار سریع ‌تر از آن چه که قرار است، به موفقیت برسیم.

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی دقیق مهم ‌ترین موارد از این اِلمان‌ها بپردازیم.

مهم ترین المان های طراحی داخلی

نور

به جرئت می‌توان گفت مهم ‌ترین المان طراحی داخلی دفتر کار، توجه ویژه به میزان نور و نور پردازی مطلوب است. حتی اگر بهترین و مدرن ترین وسایل و تجهیزات ممکن را در دفتر داشته باشید و با نظم و سلیقه آن را چیده باشید، اگر نور محیط شما کافی و مطلوب نباشد تمام زحمات شما بی ‌اثر می‌ شود.

قطعا بهترین انتخاب برای نور محیط، استفاده از نور طبیعی خورشید است که هم موجب دلنشین شدن محیط و هم جریان یافتن گرما و انرژی در دفتر کار می ‌شود که به حس خوب حاضرین نسبت به دفتر کار شما منجر می ‌شود. پس حتما در لحظه‌ی انتخاب دفتر‌ کار، به نورگیر بودن آن توجه کنید.

استفاده از محیطی با نور طبیعی خورشید همان قدر که ایده آل است اما معمولا به خاطر رقابت زیاد بر سر چنین جایی، به شدت هزینه ‌های شما را بالا برده و عملا می‌تواند کسب و کار شما را با مشکل مواجه کند. در این گونه موارد که ما نمی ‌توانیم یا نمی‌ خواهیم مبلغ هنگفتی را صرف محیطی با شرایط نور طبیعی و ایده‌آل کنیم، می‌ توان با استفاده از لامپ ‌هایی با ولتاژ و رنگ ‌های مختلف در سیستم های متنوع نور پردازی این کمبود را جبران کرد. فقط باید در نور پردازی به گرمی و سردی نور بسیار توجه شود؛ مثلا نور سردی که به رنگ آبی نزدیک است همان قدر که برای محیط های کلینیکی بسیار مناسب است، برای دفتر کار یک شرکت معماری نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد.

مرجع : realsimple.com

رنگ

استفاده از رنگ مناسب و متناسب با کسب و کار شما از مهم ‌ترین المان‌ های طراحی داخلی محیط کار به حساب می ‌آید تا آن جا که بسیاری از کسب و کارهای موفق و پیشگام، با استفاده از یک رنگ ثابت در دفتر و شرکت گرفته تا وبسایت و شبکه‌های اجتماعی و … آن رنگ را به اصطلاح به عنوان رنگ سازمانی شان برگزیده‌اند.

رنگ در توسعه هویت برند و کسب و کار بسیار اهمیت دارد. در طراحی لوگو به رنگ اهمیت زیادی می دهند که نشان می دهد یکی از مهم ترین المان های طراحی داخلی است. رنگ بر شناخت برند کسب و کار شما تاثیر زیادی دارد. رنگ مناسب در طراحی وبسایت نیز موثر است. اگر وبسایت شرکت شما با رنگ مناسبی طراحی شده باشد خریداران آن لاین را بیشتر ترغیب می کند از شما خرید کنند و فروش اینترنتی شما افزایش می یابد.

رنگ سازمانی و غالب بیزینس شما، می‌تواند امضای کسب و کار شما باشد که در اذهان باقی می ‌ماند و خریداران با دیدن آن رنگ، ناخوداگاه به یاد شما، محصولات و خدماتتان می‌افتند و وجه تمایز شما از  سایر رقبا به حساب می ‌آید.

حال که از اهمیت رنگ‌ ها در کسب و کار گفتیم، باید به نحوه و پارامتر‌های انتخاب رنگ مناسب برای طراحی و دیزاین دفتر کار بپردازیم. انتخاب رنگ برای محیط کار، می‌تواند به شدت به امری سلیقه‌ ای بدل شود و ممکن است شما بدون درنظر گرفتن سلایق مختلف، رنگی را انتخاب کنید که نه با نور پردازی و چیدمان دفتر شما تناسب دارد و نه با نوع کسب و کار شما!

چیدمان وسایل؛ بانظم و سلیقه

نظم چیز عجیبی است! حتی اگر وسایل دفتر کارتان را با بی حوصلگی و بی نظمی هم این طرف و آن طرف قرار دهید، باز هم یک الگو و نظم در چیدمان وسایل به وجود آورده ‌اید؛ یعنی حتی نظم در بی نظمی هم رسوخ می‌کند! اما از آن جا که اصول و نظم چیدمان را به صورت صحیح رعایت نکرده ‌اید، نه تنها نمی‌ تواند در جذب مشتریان شما موثر باشد بلکه ممکن است در ناخودآگاهشان تصویر بدی از شخصیت مدیران و کارکنان شرکت شکل بگیرد که قطعا به ضرر کسب و کار شما تمام می شود.

متاسفانه در فرهنگ ما تصور غلطی وجود دارد که هر چقدر وسایل را بیشتر در معرض چشم بگذاریم، از وسایل بسیار زیاد و گاه بی ‌مصرف استفاده کنیم، رنگ و لعاب بیش از حد به محیط اضافه کنیم و در کل به اصطلاح محیط را شلوغ ‌تر کنیم، مشتریان بیشتری را جذب خواهیم‌ کرد. چیدمان دفتر اداری باید از نظم، ثبات، تعادل و هماهنگی خاصی برخوردار باشد و از همه مهم تر ساده و شیک باشد. بسیاری از بزرگترین شرکت‌ های دنیا با رعایت اصل《زیبایی در سادگی است》توانسته ضمن صرفه جویی و گردش مناسب انرژی در محیط، احساس آرامش مشتریان و کارکنان، بهترین نمونه ‌های طراحی داخلی دفتر کار را به نمایش بگذارد که باعث افزایش کارکرد کارمندان، رضایت و اعتماد مشتریان شده است.

راحتی در عین زیبایی!

بسیاری از افراد هستند که در انتخاب‌ محصولات مختلف همواره اولویت را، مقوله زیبایی و جلوه‌ی بصری آن محصول می‌دانند و راحتی خود و اطرافیانشان را فدای زیبایی بصری محصول می‌کنند. برخی دیگر اما اولویت ‌شان را، راحتی در استفاده از محصولات قرار می‌دهند و به زیبایی آن و نظر مردم چندان اهمیت نمی‌دهند!

در طراحی داخلی دفترکار، توجه به هر دو مورد زیبایی و راحتی به یک اندازه مهم است؛ فرض کنید مشتریان شما با وارد شدن به دفترکار شما با مبلمانی بدشکل و نازیبا ولی فوق‌ العاده راحت رو به ‌رو می ‌‌شوند، در ذهنشان چه قضاوتی راجع به شما می‌کنند؟

حال فرض کنید مشتریان با ورود به دفترکار شما با مبلمانی بسیار زیبا ولی بی‌ کیفیت و سفت رو به ‌رو شوند، ابتدا تصور مثبتی از شرکت شما برای آن ها شکل می‌گیرد اما برای ملاقات با شما باید کمی منتظر بمانند و روی مبلمان بنشینند. آیا آن تصور مثبت باقی خواهد ماند؟

در طراحی داخلی یک محیط کاری که پذیرای افراد مختلف با سلیقه های مختلف است، در استفاده از مبلمان و صندلی‌ ها، همان اندازه که زیبایی آن ‌ها را باید نظر بگیریم، راحتی آن ‌ها هم باید ملاک ما در انتخاب مبلمان باشد.

استفاده از گل‌ و گیاه

انسان از بدو تولد در طبیعت، با درختان و گل‌ و گیاه مانوس بوده و در کنار آن ‌ها، آرامش و انرژی مثبتی را به دست می ‌آورد. امروزه با تمرکز کسب و کارها در محیط شهری و فاصله ‌گرفتن انسان ‌ها از طبیعت، حضور هرچند کم درخت و گل و گیاه، می‌ تواند به آرامش‌ خاطر نسبی شهروندان منجر شود.

یک محیط کاری را تصور کنید که تمام المان های طراحی داخلی را به بهترین نحو اجرا کرده، به نظر شما وجود گل‌ و گیاه و عطر آن‌ ها، محیط را زیباتر و دلنشین‌تر نمی‌کند! مطمئن باشید که بهتر می شود. گیاهان آرامش خاصی به افراد می دهد و هوا را نیز تصفیه می کند.

اگر می‌دانستید که استفاده از گل و گیاه در دفتر کار تا چه حد می‌ تواند به مشتریان شما حس مثبتی بدهد، هیچ گاه در این زمینه کوتاهی نمی کردید. بهتر است گیاهانی را انتخاب کنید که مقاوم باشند و نیاز زیادی به مراقبت نداشته باشند، گیاهان چهار فصل باشند، همیشه سبز و با طراوت باشند، همچنین حشرات را به خودشان جذب نکنند و از همه مهم تر آلرژی زا نباشند و سرعت رشد آنها عادی باشد.

البته شایان ذکر است که استفاده بیش از حد از گل و گیاه نه تنها تاثیر مثبت ندارد بلکه تاثیر زیان باری بر کسب و کار شما می گذارد.

ساعت دیواری و وسایل تزئینی

استفاده از ساعت دیواری‌ شیک و ساده در مدل‌های مختلف کلاسیک و مدرن، می ‌تواند این مفهوم را به ذهن مشتریان شما القا کند که وقت و زمان برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین  دیوارهای خالی در دفتر کار می تواند باعث کسلی در کارمندان و مشتریان شود، بنابراین استفاده از مجسمه ها و تابلو ‌های زیبا هم علاوه بر زیبا تر کردن محیط، می‌ تواند به دفتر ‌کار شما المان اصالت را اضافه کند

کلام آخر

توجه به کوچک ‌ترین جزئیات می‌ تواند در دنیای تجارت و رقابت شما را از سایر رقبا جلو بیاندازد که در این میان یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین آن، طراحی داخلی و نحوه دیزاین دفتر در محیط کسب و کار است. طراحی داخلی اصولی و منطبق بر یافته های علمی و روانشناسی می تواند مشتریانی را که برای بستن قرداد با شما تردید دارند، تا حد زیادی متقاعد کند که به شما اعتماد کنند و قرارداد خود را با شما ببندند. همچنین می توانید با یادگیری و ، صاحب کسب و کاری متفاوت و جذاب شوید.

الگوها علاقه و زندگی را به طراحی داخلی اضافه می کنند و در کنار رنگ ها کار می کنند. الگوها داستان خود را بیان می کنند و عناصر استمرار و انتقال صاف را در یک فضای زندگی اضافه می کنند. الگوهای می توانند از هر شکلی باشند و بیشتر شامل طرح های جذاب و تکراری هستند.به عنوان مثال، بته جقه، یکی از متداول ترین الگوهای کاغذ دیواری، روکش بالش و سایر سطوح تزئینی است.

 

دکمه بازگشت به بالا