فرهنگ و هنر

عدم تخصیص کمک هزینه / کرونا ظرفیت تئاتر را 50 درصدی کرد

به گفته مدیر هنری تئاترهای با ظرفیت 50 درصد به فعالیت خود ادامه می دهند.

مدیرکل هنری قدیر آشنا گفت: در پی شیوع مجدد ویروس کرونا و گسترش ژانر Omicron، سالن‌های نمایش با 50 درصد ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

به گزارش دانا نیوز، جشنواره تئاتر فجر قرار بود میزبان جشنواره هایی با ظرفیت 30 درصد باشد اما همیشه اینطور نبود. البته سایر سالن هایی که میزبان جشنواره نبودند با تمام توان به فعالیت خود ادامه دادند. اما پس از جشنواره تئاتر فجر و همزمان با آن، خانواده های تئاتری منتظر از سرگیری تئاتر بودند.

قدیر آشنا در گفت و گوی کوتاهی با ESN گفت: تصمیم گرفته شده تا سالن ها با ظرفیت 50 درصد بازسازی شود و تغییر دیگری از سوی ستاد ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام خواهد شد. وزارت فرهنگ و امور اسلامی.

وی گفت: این موضوع در حال بررسی است و بودجه ما بستگی به وضعیت هنر دارد.

محمدمهدی اسماعیل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر با تایید این که دست اندرکاران تئاتر دو سال سخت و شگفت انگیز را پشت سر گذاشتند، گفت:

البته او پس از پایان سخنرانی تالار وحدت را ترک کرد و هنرمندانی چون گلاب آدینه، رضا بهرامی و فردوس حاجیان نتوانستند گلایه هایی از اقتصاد تئاتر و بودجه اندک آن که اغلب کمتر از بودجه معمولی بود بشنوند. . البته غیبت او مورد انتقاد برخی از مخاطبان قرار گرفته و ناامیدکننده بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا