اقتصادی

ساخت ۱۸ شهرک جدید در ۹ استان کشور

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در دهه مبارک فجر مراحل اخذ پروانه تاسیس ۱۸ شهرک جدید دولتی در استانهای البرز، فارس، مازندران، یزد، همدان، کرمان، گیلان، کردستان و اردبیل توسط شورای عالی معماری و شهرسازی به سرانجام می‌رسد و از فروردین سال آینده کارهای ساخت آنها آغاز خواهد شد.

علیرضا جعفری در گفت و گو با دانا نیوز اظهار کرد: در روزهای آینده گام سوم طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به تعداد ۱۰۰ هزار واحد را با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

وی افزود: تعداد ۲۰۰ هزار واحدی که تا کنون به مرحله اجرا رسیده در بخش آماده سازی زمین به طور متوسط دارای پیشرفت ۶۵ درصد است. در حوزه ساخت مسکن هم بالغ بر ۱۵ درصد به صورت میانگین پیشرفت فیزیکی دارد و در مواردی مثل پروژه ۱۴۰۰ واحدی پرند که خردادماه امسال و در گام اول آغاز شده به بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اقدام دیگر که امیدواریم در دهه فجر  به سرانجام برسد اخذ پروانه ۱۸ شهرک دولتی است که تلاش داریم آن را به ۲۰ مورد برسانیم. این ۱۸ شهرک مراحل مصوبات شورای عالی شهرسازی را می گذراند و تهیه طرحهای تفصیلی آن در حال انجام است. یک برنامه مفصل در رابطه با عملیات اجرایی شهرک‌سازی دولتی داریم که پس از دریافت پروانه تاسیس در دهه فجر، عملیات کلنگ‌زنی آنها تا فروردین و اردیبهشت انجام می‌شود.

جعفری با بیان اینکه شهرکهای جدید در اراضی دولتی جانمایی شده است گفت: این شهرکها برای ایجاد ظرفیتهای جدید سکونتگاهی در استانها جانمایی شده که واحدهای آن به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اختصاص می یابد.

به گفته وی، ۱۸ شهرک جدید در استانهای البرز، فارس، مازندران، یزد، همدان، کرمان، گیلان، کردستان و اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا