ورزشی

آقای «تاج» استدلال شما برای این گفته و ادعا چیست؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عبدالحمید احمدی در یادداشتی به اظهارات مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پرداخته است. وی در این یادداشت که در اختیار «آنلاین» قرار گرفته نوشته است:

«آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال در گفتگو با برنامه ورزش و مردم گفته است رونالدو را هم بیاوریم فوتبال‌مان رشد نمی‌کند! ضمن ابراز تعجب از این گفته آقای تاج از ایشان می پرسیم که استدلال شما برای این گفته و ادعا چیست؟ و اصولا بنظر شما عوامل و مؤلفه های رشد فوتبال کدامند؟

آیا بعد از گذراندن بیست و دو دوره لیگ به اصطلاح حرفه ای و با باشگاههای بدون ساختار حرفه ای که زمینه و ظرفیت و توان جذب مربی و بازیکنان فوتبال درجه یک دنیا را ندارند، و لیگی که بجز هزینه های گزاف و نجومی هیچ پویایی و پیشرفت فنی در آن مشهود و متصور نیست، و فدراسیونی که به لحاظ ساختار روزآمد و منابع انسانی و مالی نقطه ضعف های قابل توجهی دارد، فوتبال ما در حال رشد است؟

آیا بهتر نیست رییس فدراسیون فوتبال به جای نقد و زیر سؤال بردن برنامه ریزی و سرمایه گذاری رقبا و کشورهای همسایه در بکارگیری بازیکنان و مربیان شناخته شده و درجه یک دنیا و تأسیس آکادمی های استعدادیابی برای تقویت باشگاهها و لیگ شان و تأثیر آشکار و غیرقابل انکار این اقدامات در رشد و جهش فوتبال این کشورها که آثار آن را حتی در کوتاه مدت در عملکرد تیم های ملی فوتبال شان در جام جهانی ٢٠٢٢ قطر دیدیم و بزودی در جام ملت های آسیا ٢٠٢٣ نیز خواهیم دید، به برنامه توسعه و افق پیش روی فوتبال ایران در حداقل پنج تا ده سال آینده اشاره کند و توضیح دهد که برنامه و راهبرد فدراسیون با توجه به ضعف ها و قوت ها و فرصت ها و تهدیدهای پیش روی فوتبال چیست و اهداف و نقشه راه و مسیر برون رفت از وضعیت رکود کنونی باشگاهها و لیگ و قرار گرفتن فوتبال ایران در ریل و مسیر صعود و پیشرفت کدام است؟

مبنای این ادعای آقای تاج چیست و براساس کدام منطق مدعی شده اند که عربستان اگر خودش بیاید به ایران می‌بازد! آیا این ادعا و اظهار نظر رییس فدراسیون دارای پشتوانه کارشناسی و برگرفته از مطالعات و یافته های کمیته طرح و توسعه فدراسیون فوتبال ایران است یا صرفا برداشت شخصی آقای تاج است که بدلیل تعطیلی و یا فعالیت نامشهود کمیته طرح و توسعه فدراسیون بیان شده است؟

اگر چنین است اولا نباید رییس فدراسیون بدون مطالعه و تحقیق چنین اظهار نظر صریحی کند، و ثانیا به جای نقد وضعیت و برنامه فوتبال در کشورهای همسایه و زیر سؤال بردن آن، پاسخ های منطقی و قانع کننده ای را به سوالات و دغدغه های مجری و علاقمندان فوتبال در این برنامه بدهد و با توضیحات دقیق خود اطمینان خاطر لازم را در باره آینده فوتبال ایران در قاره آسیا و جهان و رقابت با کشورهای رقیب چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی ایجاد کند.

امیدواریم بزودی توضیحات جامع و کامل تری را درباره برنامه و چشم انداز فوتبال ایران از سوی آقای تاج شاهد باشیم.»

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا