استان ها

فاز اول بیمارستان۷۰۰ تختخوابی تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز از قزوین؛ محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پایان بازدید از پروژه‌های عمرانی استان، تصریح کرد: استاندار قزوین در پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور و پیگیری سیاست‌های دولت در استان قزوین به خوبی عمل کرده است و در استان قزوین اتفاقات خیلی خوبی در حوزه اقتصادی و عمرانی رخ داده که قابل تقدیر است.

او افزود: مدیران قزوینی با روحیه جهادی مصوبات را پیگیری و دنبال می‌کنند، سفر ما به استان نیز به منظور پیگیری تصمیمات بالادستی دولت در استان صورت گرفته و از پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان، میراث فرهنگی و نوسازی مدارس بازدید کردیم.

منصوری گفت: تمام پروژه‌های مربوط به سفر رییس جمهوری در استان فعال است، از مجموع مصوبات دور اول سفر استانی بیش از یکصد پروژه به اتمام رسیده یا در حال اجرا است، تعداد محدودی از پروژه‌ها هنوز شروع نشده که باید مورد به مورد بررسی و عارضه‌یابی شود تا مسئله حل شود.

این مسئول ادامه داد: از زمان سفر رییس جمهور تاکنون بیش از ۳هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کرده است، ۲هزار میلیارد توسط سازمان برنامه و مابقی توسط سایر دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی تأمین شده است.

او یادآور شد: اعتبار اختصاصی مانند اهرمی شده که به واسطه آن همه پروژه‌ها پیش می‌رود، تاکنون خیلی از پروژه‌های مهم استان که یک نیاز و ضرورت جدی برای استان بوده پیشرفت قابل توجه داشته است.

منصوری بیان کرد: بیمارستان ۷۰۰تختخوابی قزوین سال‌ها در مرحله ابتدایی متوقف بوده که با دستور رییس جمهور کار فعال شده و در چند ماه اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است، به طوری که ۱۵۰ نفر در کارگاه فعال هستند، تلاش می‌کنیم تا پایان دولت فاز اول بیمارستان با ۳۵۰تخت به بهره‌برداری برسد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور یادآور شد: طی دو سال اخیر ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار به پروژه اختصاص پیدا کرده است، در بازدید صورت گرفته این پروژه منابعی نیاز داشت که با هماهنگی سازمان برنامه و بانک رفاه قرار شد مابقی اعتبار تامین شود.

این مسئول با بیان اینکه دولت در اجرای پروژه‌های بهداشت و درمان رکورد ثبت کرده است، اظهار کرد: در کشور ما حدود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی ساخته شده است که از این تعداد تقریبا ۱۶هزار تخت در این دولت به بهره‌برداری رسیده است، یک برنامه ایجاد ۱۰ هزار تخت جدید هم در نظر گرفته شده است که با افتتاح بیمارستان‌های مختلف به صورت مستمر این میزان محقق خواهد شد.

منصوری با اشاره به پروژه جاده قزوین الموت تنکابن بیان کرد: این پروژه در دو استان قزوین و مازندران اجرا می‌شود که بخشی از آن که از قزوین تا الموت است با پیشرفت ۹۰درصدی در مراحل پایانی قرار دارد، هزینه انجام شده برای این پروژه با توجه به ارزش‌گذاری انجام شده روز، حدود ۵ هزار میلیارد تومان است.

منصوری یادآور شد: در پروژه نهضت ملی مسکن عملیات ساخت بیش از یک میلیون و ۷۵۰هزار واحد در کشور آغاز شده است که از ۵ تا ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند، دولت به موازات ساخت مسکن، زمین نیز واگذار می‌کند در واقع نهضت ملی مسکن از طریق ساخت مستقیم توسط دولت، پروژه خودمالکی، تأمین زمین و پرداخت تسهیلات اجرایی می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهارکرد: در ۵ ماه گذشته در حوزه مسکن شاهد تورم نزولی بودیم و این روند ادامه پیدا می‌کند؛ رییس جمهور ماهانه و گاهی سه هفته یکبار جلسه شورای عالی مسکن را برگزار می‌کند تا با رفع مشکلات با سرعت بیشتر شاهد تحویل واحدهای مسکونی باشیم.

دکمه بازگشت به بالا