فرهنگ و هنر

کدام کشورها سفر چینی‌ها را محدود کرده‌اند؟

سفرهای بین المللی که از چین آغاز شده است در حال افزایش است در تعداد کشورهایی که به دلیل ویروس کرونا محدودیت های سفر را برای مسافران چینی اعمال کرده اند.

گزارش دانا نیوز که یورو نیوز گزارش کرده است هنوز از سوی مقامات اتحادیه اروپا اعلام نشده است فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، کشور پرتغال، اسپانیا و سوئد با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، ممنوعیت سفر برای مسافرانی که از چین خارج می شوند، وضع شده است.

ایتالیا اولین کشور عضو اتحادیه اروپا است که محدودیت های سفر را اعلام کرده و همه مسافران چینی را ملزم به انجام آزمایش کرونا می کند.

اسپانیا دومین کشور اروپایی است که ورود مسافران به چین را ممنوع می‌کند و گروه‌هایی از مسافران اکنون ملزم به ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا یا اثبات واکسیناسیون هستند.

مقامات فرانسوی که در ابتدا محدودیت‌های مرزی را غیرضروری می‌خواندند، اعلام کردند که از 5 ژانویه تمام مسافرانی که از چین خارج می‌شوند باید حداقل 48 ساعت قبل از حرکت، نتیجه آزمایش کرونا منفی را ارائه دهند.

از 7 ژانویه سوئد اعلام کرده است مسافرانی که از چین به این کشور سفر می کنند باید نتایج منفی برای ویروس کرونا نشان دهند. مقامات هلندی از 10 ژانویه همان قوانین را اعمال خواهند کرد.

در تصمیمی غافلگیرکننده، مقامات بریتانیایی بیانیه اولیه خود را مبنی بر «هیچ برنامه‌ای برای بازگرداندن آزمایش‌های کووید-19 به کسانی که از چین وارد می‌شوند» تغییر داده‌اند. وزارت بهداشت بریتانیای کبیر روز جمعه اعلام شد که از 5 ژانویه مسافرانی که از چین حرکت می کنند باید قبل از سفر نتیجه آزمایش ویروس کرونا منفی باشند.

چین از اعمال محدودیت‌های سفر برای مسافرانی که از این کشور خارج می‌شوند انتقاد کرده و این قوانین را غیرعلمی و غیرمنطقی خوانده است.

با این حال، در سایر نقاط جهان نیز استرالیا، کانادا، هند،فلسطین اشغالی.،مالزی، مراکش، قطر،کره جنوبی،تایوان و سازمان ملل آنها قوانینی را برای مسافران چینی اعلام کرده اند.

استرالیا اعلام کرد از 5 ژانویه، مسافرانی از چین باید 48 ساعت قبل از سفر نتیجه آزمایش کرونا منفی داشته باشند.

مسافرانی که از چین به کانادا پرواز می کنند باید از همین قوانین پیروی کنند.

اما هند گزارش منفی آزمایش کرونا را برای مسافرانی که از چین، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و تایلند سفر می کنند، اجباری اعلام کرده است. مسافران این کشورها در صورت مشاهده علائم یا تایید ابتلا به ویروس کرونا باید قرنطینه شوند.

مانند سایر کشورها، ژاپن نیز اعلام کرده است که برای مسافران مبتلا به ویروس قرنطینه یک هفته ای را اعمال خواهد کرد. مقامات ژاپنی در حال بررسی کاهش سفرهای هوایی به چین هستند.

مراکش برای مقابله با تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، ورود تمامی مسافران چینی (صرف نظر از ملیت) را ممنوع اعلام کرده است.

ولی چرا مسافران کشورهای مختلف نگران چین هستند؟? در هفته‌های اخیر، مقامات چینی به سرعت قوانین سختگیرانه علیه شیوع ویروس کرونا را لغو کردند. تغییر ناگهانی این مقررات نظام سلامت کشور را با مشکل مواجه کرده است.

چین با جمعیتی بالغ بر 1.4 میلیارد نفر، سه‌شنبه گذشته سه مورد فوتی جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش کرد. این تنها یک مورد جدید مرگ بود که یک روز پیش گزارش شد. اما این ارقام با گزارش های نهادهای تشییع جنازه مغایرت دارد.

تداوم ویروس کرونا در چین و نبود داده های آماری واضح باعث نگرانی جامعه جهانی شده است.

مقامات چینی در ماه دسامبر اعلام کردند که از تاریخ 8 ژانویه 2023 قرنطینه را برای مسافرانی که وارد این کشور می شوند، لغو خواهند کرد. نتیجه آزمایش PCR منفی هنوز اجباری است. چین اعلام کرد که یک بار دیگر برای اتباع خود ویزای سفر خارجی صادر خواهد کرد.

این گام بزرگی در جهت کاهش محدودیت‌های مرزی کشور بود که از سال 2020 به‌شدت به روی مسافران خارجی بسته شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا