اقتصادی

تورم کدام کشورها از ایران بالاتر است؟

اگرچه در ماه های اخیر تورم در اقتصاد ایران کاهش یافته است، اما این رقم همچنان بالاتر از میانگین است.

بر اساس نظرسنجی اخیر اتاق بازرگانی تهران، تورم در کشورهای منتخب نشان می دهد که آرژانتین همچنان تورم بالایی دارد. تورم در آمریکای جنوبی بیش از 50 درصد برآورد شده است. سپس ترکیه است.

همسایه غربی ایران که ماه هاست درگیر بحران اقتصادی جدیدی است، هنوز راه حلی پیدا نکرده است. نرخ تورم ایران 35 درصد برآورد شده است در حالی که نرخ تورم ترکیه 13 درصد بیشتر از ایران است.

در رتبه های بعدی پاکستان با رتبه 13، برزیل با رتبه 10، لهستان با رتبه 9 و روسیه با رتبه 8 قرار دارند. در واقع تورم روسیه در روزهای اخیر پس از حمله به اوکراین به شدت افزایش یافته است که احتمالاً در گزارش های زیر خود را نشان می دهد. بررسی ها نشان می دهد که تورم آمریکا به 7.5 درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل افزایش چشمگیری داشته است.

در میان کشورهای مورد بررسی، چین با کمترین نرخ تورم و عربستان سعودی با تورم 1.2 درصدی بودند. آمارها نشان می دهد که تورم ایران 6.8 برابر عراق و 2.8 برابر پاکستان بوده است.

بررسی تولید محصولات منتخب صنعتی در اقتصاد ایران تا پایان دی ماه توسط اتاق بازرگانی تهران آغاز شده است. در نتیجه تولید این محصولات به طور متوسط ​​4.3 درصد رشد کرد که از 36 محصول مورد بررسی، 23 محصول رشد نشان دادند.

تولید کامیون، پوست، روغن نباتی، اتوبوس، ورودی آلومینیوم، ماشین لباسشویی و سرباره نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

الیاف قطار، لوازم بهداشتی، موتورهای الکتریکی، صابون ها و سیستم های پنبه و الیاف کاهش قابل توجهی در تولید به ثبت رسانده اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا