فرهنگ و هنر

گذرنامه سفر تغییر می‌کند؟ – دانا نیوز

در برخی از کشورها ، معرفی برنامه واکسیناسیون کرونا و گشودن مرزهای اضافی حاکی از تغییر “پاسپورت سفر” است. حال س theال این است که آیا “گذرنامه کووی” یا “پاسپورت ایمن سازی” شرط اجباری سفرهای بین المللی است؟

داستان نیاز به همراه داشتن “گذرنامه مصونیت کویت” در یک سفر بین المللی در استرالیا آغاز شده است. همزمان ، در این کشور واکسیناسیون مشترک 19 اعلام شده است. مدیر عامل شرکت هواپیمایی استرالیا واکسیناسیون مسافران را پیش شرط سفرهای بین المللی قرار داده است. با این حال ، این شرکت هنوز تمایلی به تهیه تور داخلی ندارد.

کانتاس ، اولین شرکت هواپیمایی که نیاز به واکسیناسیون مسافران در برابر ویروس کرونا را در سفرهای بین المللی اعلام کرد ، گفت که انتظار می رود اطلاعات مربوط به این واکسن در گذرنامه های دیجیتالی آن ذخیره شود.

وی گفت: “من با خطوط هوایی دیگر در سراسر جهان صحبت كرده ام و به نظر من واكسین كردن مسافران در Quad-19 پیش شرط سایر خطوط هوایی خواهد بود.”

قبل از تأیید رسمی واکسن CV-19 در ایالات متحده ، چندین شرکت هواپیمایی و زنجیره غذایی کار بر روی مفهوم گذرنامه CVD را آغاز کردند. CV Passport سندی است که تایید می کند یک مسافر علیه ویروس کرونا واکسینه شده است ، که به آنها اجازه می دهد با محدودیت های محدود سفر کنند.

تحلیلگران گذرنامه باز معتقدند که از این فرصت می توان نه تنها برای مسافرت بلکه برای کنسرت ها ، رویدادهای ورزشی و کنفرانس ها نیز استفاده کرد. این طرح برای اولین بار آزمایش آن در Jetbulu ، United Airlines و Virgin Atlantic و همچنین چندین شرکت هواپیمایی در اروپا است. اما طبق گفته این شرکت ها ، به دلیل اندازه واکسن ، این طرح در آینده نزدیک عملی نشده است.

براساس سازمان جهانی بهداشت (WHO) ، 172 کشور در حال حاضر با مرکز دسترسی واکسیناسیون Kiviv-19 همکاری می کنند تا همه کشورها به طور عادلانه واکسینه شوند. خطر توزیع ناعادلانه واکسن در کشورهای کم درآمد و فقیر وجود دارد. در نتیجه ، نگرانی هایی در مورد محدودیت دسترسی به Cove Passport ایجاد شده است. برخی از محققان و پزشکان می گویند: “به دلیل تفاوت در سیستم های بهداشت ملی ، برخی افراد کمتر واکسن کوواک می گیرند.”

سازمان بهداشت جهانی (WHO) پیش از این اعتبار به اصطلاح کواد پاس را زیر سوال برده است. زیرا علاوه بر این مسائل اخلاقی ، مقامات پزشکی هنوز نمی دانند که مصونیت واکسن ها چه مدت دوام می آورد.

با این حال ، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (ITA) ، که نمایندگی 290 شرکت هواپیمایی در سراسر جهان را دارد ، در 23 نوامبر اعلام کرد که در آخرین مراحل آماده سازی “واکسن دیجیتال” برای مسافران است. این سند سلامت دیجیتال ، به نام ITA Passport ، روشی برای نشان دادن نتایج واکسیناسیون و نتایج PCR است که توسط شرکت های هواپیمایی و خطوط هوایی مرزی به اشتراک گذاشته می شود.

به نظر می رسد شرکت های هواپیمایی در زمره رانندگان تئوری گذرنامه Kovv قرار دارند. آخرین برآورد خسارت وارد شده به صنعت هواپیمایی جهانی توسط ویروس وبا 314 میلیارد دلار بوده است. این ویروس 80 درصد پروازها را متوقف کرده و یک دهه صنعت هواپیمایی را آزار می دهد.

به گفته نیویورک تایمز ، برخی از کشورها اکنون در حال آماده سازی مسیر بین المللی هستند. “پاسپورت ایمن” یا مشابه تست تشخیصی کوید – 19. واکسیناسیون کرونا هنوز گسترده نیست و شرکت های هواپیمایی با دریافت گواهی بهداشت ، آن را راهی مطمئن برای سفرهای بین المللی می کنند.

پس از اینکه چین به اولین نقطه آلوده شدن CVD-19 تبدیل شد ، متخصصان پزشکی مسافران را مسئول این ویروس می دانند. در نتیجه ، بیشتر مرزها بسته و پروازهای بین المللی به چین بسته شد.

اکنون ، یک سال پس از آزمایش ویروس وبا ، این امیدواری روزافزون وجود دارد که واکسن کوواند محدودیت های زندگی را نقض کرده و سفرهای بین المللی را از سر می گیرد و بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی مهاجران باز کرده اند. در پی شیوع ، 70 درصد از کشورهایی که مرزهای خود را به مرز بسته اند ، تحت غربالگری تدریجی (PCR) قرار گرفته اند.

مطالعه جدید سازمان جهانی جهانگردی (WTO) نشان می دهد که تاکنون 152 کشور مرزهای خود را به روی جهانگردان بین المللی باز کرده اند. با این حال ، برخی از کشورها هنوز تمایلی به پذیرش همه خارجی ها ندارند و ترجیح می دهند از ابتدا با کشورهایی که ویروس کرونا را کنترل کرده اند تماس بگیرند.

در حال حاضر ، برای دریافت گواهی سلامت Corrona (PCR) یا به روزرسانی “پاسپورت سفر ایمن” خود ، باید به بیشتر این کشورها از جمله ایران سفر کنید. اکنون شرکت های هواپیمایی از مسافران می خواهند قبل از سوار شدن ، کرونا را منفی آزمایش کنند.

با تولید واکسن CV-19 مطابق با تقاضای بین المللی ، کشورها هنوز تصویر روشنی از آینده سفرهای جهانی ندارند.

طبق گزارش اخیر سازمان جهانی جهانگردی ، صنعت مسافرت و جهانگردی در پنج ماه نخست سال 2020 320 میلیارد دلار ضرر کرد و 70 درصد اقتصاد را در بحران و 120 میلیون شغل را در هشت ماه نخست سال در معرض خطر قرار داد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا