اقتصادی

آمار فروش اوراق ارزی در ابهام

فروش اوراق ارزی یکی از اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز است که تاکنون اطلاعاتی از میزان فروش این اوراق منتشر نشده است.

به گزارش دانا نیوز، بانک مرکزی اوراق ارزی پاییز را به دلیل افزایش شدید نرخ ها اعلام کرد و اعلام کرد این اوراق از طریق شعب ارزی این بانک زیرمجموعه بانک ملی به فروش می رسد.

سررسید این اوراق سه ماهه است و حداقل و حداکثر مبلغ خرید برای هر شخص حقیقی ایرانی بالای 18 سال به ترتیب 1000 دلار و 4000 دلار است. همچنین هر مشتری طبق مقررات ملی فقط یک بار می تواند این اوراق را خریداری کند و متقاضیان باید قیمت پایانی مبلغ ریالی را به دلار (اسنادهای قابل بازار شامل معاملات ارزی) توافق شده روز قبل پرداخت کنند.

این در حالی است که با شروع فروش اوراق ارزی، بررسی شعب بانک ملی حاکی از آن بود که این شعب این اوراق را با تاخیر فروخته اند و دلیل آن نیز تعریف نشدن کد مربوطه در سامانه برخی از شعب این بانک بوده است. برای فروش اوراق قرضه ارزی.

از سوی دیگر، از زمان اعلام جزئیات و شرایط فروش اوراق بهادار ارزی از سوی بانک مرکزی، کارشناسان نسبت به پرداخت هفت درصد حق الوکاله با رسیدن به مبلغ ریال انتقاد داشتند. این اوراق و اسکناس برای تحویل سه ماهه، اوراق ارزی پذیرفته نمی شود.

در این صورت پس از گذشت یک ماه از آغاز فروش اوراق ارزی توسط بانک مالی و نامشخص بودن میزان ارز فروخته شده توسط بانک مالی، این بانک هنوز به استعلام خبرنگار دانا نیوز در این خصوص پاسخی نداده است. توجه.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا