اقتصادی

آخرین وضعیت ارزهای برنگشته و متخلفان ارزی

در ابتدا قاضی خبر بازگشت ارز را اعلام کرده بود ، اما اکنون رئیس کل بانک مرکزی از بین 27 میلیارد دلار برگشت یافته در سال مالی جاری 2.5 میلیارد دلار بازپرداخت کرده است. 250 نفر که در این پرونده محکوم شده اند هم اکنون در بازداشت هستند.

طبق گفته ENA ، بیش از دو هفته از زمان بازگشت بانک مرکزی 27 میلیارد دلار گذشته است. این در شرایطی است که بسته سیاستی در مورد چگونگی بازیابی ارزهای حواله ، روشهای مختلفی برای مجازات و مقابله با تخلفات ارزی از جمله عدم صدور یا به روزرسانی کارت ویزیت ، عدم سفارش یا تمدید ، استفاده نکردن از خدمات و خدمات ارائه می دهد. این موارد شامل جاده سبز ، دریافت ضمانت نامه و موارد مشابه و همچنین بازپرداخت عوارض و مالیات گمرکی است.

سازمان امور مالیاتی همچنین کلیه معافیت های مالیاتی و مشوق های مربوط به حواله های مالیات دهندگان را لغو می کند ، بانک مرکزی صدور گواهینامه ثبت آماری را صادر نمی کند و بانک های عملیاتی نیز در املاک و مستغلات و ارزهای خارجی تسهیلات و ضمانت ارائه می دهند. این مخفف این افراد است.

در همین رابطه ، بانک مرکزی گفت: مدیرکل دیوان در واگذاری 250 نفر از اشخاص حقوقی و حقوقی که در معاملات صادراتی شرکت نداشته اند ، دخیل بوده است.

علاوه بر این ، برخی از اقتصاددانان و طرفداران بخش خصوصی خاطرنشان می کنند که تأثیر Hemiti در بازار ارز با انتشار منابع خود در رسانه یا لغو کارت ویزیت نشانه ای منفی برای کسانی است که مایل به صادرات هستند. اگرچه افراد دیگری که پول خود را پس نداده اند تولید کننده بودند ، اما برخی از ارزهایی را که بانک مرکزی برای تحمل آنها برنامه ریزی کرده بود ، بازگردانده اند.

بانک مرکزی اتیوپی (CBE) ، به نوبه خود ، گفت که بیش از 250 تخلف ارزی دستگیر شده است و صادرکنندگان حدود 2.5 میلیارد دلار به چرخه اقتصادی کشور در مدت زمان مقرر بازگردانده اند. تعاریف ، 24.5 میلیارد دلار در ارز خارجی هنوز به خانه نمی آیند.

وی همچنین گفت: وقتی قوه قضاییه به کشور بازگردد ، ناهنجاریهای اقتصادی شناسایی و اجرا خواهد شد.قانون قضایی در کنار بانک مرکزی است تا ارز را به بانک مرکزی بازگرداند. این امر به دلیل تأثیر بازگشت ارز به چرخه اقتصادی بر عرضه ارز و ترخیص کالا از گمرک است. این نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا