اقتصادی

آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار ارز

یکی از اعضای کانون صرافی ها گفت: نرخ توافقی ارز در بازار ارز به 29 هزار تن رسیده است.

کمران سلطانی زاده در گفت وگو با دانا نیوز، در تشریح وضعیت فعلی بازار ارز اظهار کرد: هر دلار را 29 هزار تن برای فروش و 29 هزار و 300 تا 400 تن برای فروش می فروشند.

یکی از اعضای کانون صرافان افزود: این ارز به قیمت 27 هزار و 600 تن در بازار خرید و فروش شد.

وی در خصوص بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر اجازه صرافی ها به خرید ارز برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی گفت: ارز در بازار است.”

یکی از اعضای کانون صرافان افزود: تقاضا برای بازار ارز بیشتر از تقاضا و عرضه ارز بیشتر از تقاضا است. و عرضه و تقاضا هنوز متعادل نشده است.

سلطانی زاده با اشاره به اینکه تداوم نرخ ارز منوط به تداوم بازگشت ارز صادرکنندگان است، ادامه داد: در حال حاضر تمایل به کاهش ارزش در بازار ارز وجود دارد اما حجم آن کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، به دنبال افزایش تورم اخیر در بازار ارز، به بانک مرکزی اتیوپی (CBE) اختیارات ویژه برای کنترل بازار ارز داده شده است. در حالی که ممنوعیت فردای معاملات طلا و ارز یکی از این اقدامات است، تورم روزافزون بازار ارز در روزهای اخیر تشدید شده است.

به دنبال آن بانک مرکزی با حضور دلالان ارز در برج میرمداد با حضور دلالان ارز تفاهم نامه ای صادر کرد. نرخ ارزها افزایش یافته است و بانک مرکزی به صرافی ها اجازه خرید و ارسال اسکناس به دلالان ارز را – بدون محدودیت – داده است.

با صدور بخشنامه جدید بانک مرکزی، صرافی ها مجاز به خرید ارز برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی خواهند بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا