ورزشی

غیر از فوتبال در قطر چه خبر است؟

برنامه های فرهنگی جام جهانی 2022 را ببینید;

جشنواره های موسیقی، فعالیت های فرهنگی و موزه ها، حضور مشهورترین ستاره های جهان در صنعت سرگرمی بخشی از برنامه های فرهنگی میزبانی فوتبال دوستانه قطر است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا، جشنواره های موسیقی، فعالیت های فرهنگی و موزه های جدید قبل و در طول جام جهانی در انتظار بازدیدکنندگان است.

** مشهورترین ستاره های صنعت سرگرمی جهان در قطر

در این ماه، 32 تیم از بهترین تیم های فوتبال جهان و بیش از یک میلیون هوادار فوتبال نه تنها به قطر سفر خواهند کرد. تعدادی از ستاره های مشهور جهان از صنعت سرگرمی به این کشور خلیج فارس سفر کرده اند – کشوری که اعلام کرده برنامه هایی برای ارائه رویدادهای غیر فوتبالی به مهمانان و شهروندان قطری دارد.

در حال حاضر، قطر صحنه جهانی است و تخمین زده می شود که حدود 5 میلیارد نفر مسابقات جام جهانی فوتبال را تماشا می کنند که بیش از نیمی از جمعیت جهان است.

در دوازده سال گذشته، از زمانی که قطر حق میزبانی جام جهانی 2022 را به دست آورد، ده ها هتل و مرکز تفریحی در این کشور ساخته شده است. استراحتگاه های جدید، سواحل توریستی، استراحتگاه ها، موزه ها و رستوران های جدید تنها بخشی از این بسته هستند.

در قطر غیر از فوتبال چه می گذرد؟

** میزبان جام جهانی و سه جشنواره موسیقی

قرار است همزمان با جام جهانی سه جشنواره موسیقی در این کشور برگزار شود.

گفته می شود که Black Eyed Peas آمریکایی و آرمین ون بورن هلندی در این جشنواره ها اجرا خواهند کرد. انریکه ایگلسیاس خواننده محبوب اسپانیایی نیز قرار است روز دوشنبه کنسرتی را در باشگاه گلف دوحه – که بلک آید پیز در آن اجرا می کند – برگزار کند.

جشنواره آرکادیا با سه مرحله، با حضور بیش از 100 هنرمند بین المللی از 19 نوامبر تا 19 دسامبر، یک روز پس از فینال جام جهانی برگزار می شود. در این مراسم تماشاگران شاهد آتش بازی و انواع شعبده بازی خواهند بود.

جشنواره Daydream به طور همزمان در باشگاه گلف دوحه برگزار می شود و میزبان هنرمندانی مانند Tiesto و همچنین ATB و Paul Van Dyk خواهد بود.

** بازدید از موزه هنرهای اسلامی قطر.

موزه های مهم هنر اسلامی قطر نیز در این ماه به روی عموم باز خواهند شد. انتظار می رود بیش از 1.2 میلیون نفر برای تماشای جام جهانی به قطر سفر کنند. تاکنون حدود 2.9 میلیون بلیت فروخته شده است. آپارتمان‌ها، اتاق‌های هتل، کمپ‌های بیابانی، ویلاها، دهکده‌های توریستی و حتی کابین‌های کشتی‌های کروز، خود را در اختیار مهمانانی قرار می‌دهند که به قطر می‌رسند.

برخی از هواداران فوتبال اقامت در امارات، عمان و ایران را انتخاب می کنند و سپس از طریق پروازهای شاتل برای تماشای مسابقات فوتبال به قطر می آیند و بدون اقامت شبانه در قطر به هتل های خود در کشورهای دیگر باز می گردند.

44 درصد از تماشاگران جام جهانی قطر از کشورهای حوزه خلیج فارس هستند و عربستان سعودی با 30 درصد مسافران پیشتاز است. در دوحه، 6 کیلومتر ساحل به فعالیت های سرگرمی مانند قایق، نمایشگاه، فعالیت های فرهنگی، غرفه های مواد غذایی و خرده فروشی ها اختصاص دارد.

انتظار می رود قطر از ده ها هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت جام جهانی استفاده کند.

این کشور ده ها قرارداد همکاری امنیتی با چندین کشور از جمله مراکش، پاکستان، بریتانیا، ترکیه و ناتو امضا کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا