برترین های کسب و کارعمومی

ثبات اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری در دومینیکا

 

ثبات اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری در دومینیکا

دومینیکا کشوری جزیره ه­ایی است که در دریای کارائیب واقع شده است. این کشور زیبا به خاطر داشتن طبیعت بکر و دست‌نخورده و وجود امنیت در کشور دومینیکا خود می­تواند مکانی لذت­ بخش و دل­ انگیز برای مهاجرت و اقامت بسیاری از افراد باشد.

امنیت دومینیکا: دومینیکا کشوری مشترک­ المنافع به شمار می ­آید که پایتخت آن شهر زیبای روسو است. در این بین دغدغه بسیاری از افرادی که تمایل به مهاجرت و اقامت در کشور دومینیکا را دارند مسئله امنیت آن است.

بحث امنیت در هر کشوری جنبه­ های متعدد و مختلفی از جمله اقتصادی و زندگی را شامل می­شود. در ادامه این مطلب از ، توضیحات کاملی پیرامون امنیت کشور دومینیکا در اختیار شما عزیزان قرار می­دهیم.

 ، یک کشور بسیار زیبا و شگفت­انگیز در حوزه دریای کارائیب است. پایتخت این کشور شهر زیبای روسو است که در ضلع غربی جزیره واقع شده است. این کشور از نظر جغرافیایی به عنوان بخشی از جزایر بادگیر در مجمع الجزایر آنتیل ­های کوچک در دریای کارائیب واقع شده است.

مساحت این کشور 750 کیلومتر مربع (290 مایل مربع) است و مرتفع ­ترین ناحیه در این کشور، مورن دیابلوتین است که در ارتفاع  ۱۴۴۷ متر (4747 فوت) قرار دارد. همچنین جمعیت این کشور تا به امروز در حدود 80 هزار نفر است.

گفتنی است که این جزیره از آب و هوای گرم استوایی برخوردار بوده و سواحل شن و ماسه آتشفشانی زرد و سیاه، جنگل های بکر، آبشارهای و دریاچه‌های کوچک متعدد، گردشگران را جذب این طبیعت فوق‌العاده و چشم­ نواز می­کند.

  در سال 1493 کریستف کلمب دومینیکا را در سفر دوم خود کشف می­کند. این سرزمین در ابتدا به دست بومیان سرخپوست اداره می‌شده و اینطور که مشخص است نسل بومیان آراواک در این بخش بسیار زیاد بوده‌­اند. همچنین کشتی‌های اسپانیایی زیادی نیز از قرن 16 در این بخش دیده شده‌اند. جالب است بدانید که در طول تاریخ بردگان بسیار زیادی در دومینیکا زندگی می­کردند که پس از رویکردهای اقتصادی مطلوب، این کشور به پیشرفت­های قابل توجهی رسید.

 باید بدانید که واحد پول کشور دومینیکا دلار کارائیب شرقی است. نکته جالب در مورد این کشور این است که دومینیکا در سال­های 2003 و 2004  دچار بحران مالی شده بود. اما اقتصاد  در پی مدیریت کارآمد دولت، با استفاده از دستاوردهای گردشگری و توریسم، ساخت و ساز، خدمات دریایی و سایر خدمات و همچنین صنعت کشاورزی، رشد قابل توجهی در دهه اخیر پیدا کرده­است.

همچنین شایان ذکر است که کشور دومینیکا در سال­های اخیر به یک مرکز مالی بسیار بزرگ و بین المللی تبدیل شده است که از مهمترین آنها، بانکداری برون مرزی، شرکت‌های پردازش پرداخت و فعالیت های عمومی شرکت­ها، هستند.

همچنین امور مربوط به تنظیم و نظارت بر صنعت خدمات مالی به عهده واحد خدمات مالی مشترک المنافع دومینیکا (FSU) تحت نظارت وزارت دارایی است.

کشور دومینیکا در دسته کشورهایی با هزینه‌های بسیار اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه برای زندگی قرار می‌گیرد. هزینه‌های زندگی در دومینیکا به میزان قابل‌توجهی از آمریکا، اروپا و حتی دیگر کشورهای کارائیبی کمتر بوده که این تفاوت زیاد در هزینه‌ها در بخش ­هایی از جمله هزینه اجاره خانه و آپارتمان در کشور دومینیکا یا خرید ملک در این کشور بیشتر نمایان می‌شود. به عنوان مثال، ساکنین دومینیکا تنها با پرداخت ماهیانه حدود ۸۰۰ دلار امکان اجاره آپارتمانی سه‌خوابه و بزرگ را در روسو، پایتخت دومینیکا، خواهند داشت. در حالی که در کشورهای اروپایی یا آمریکا این میزان اجاره‌بها تقریبا غیرممکن به­نظر می­رسد.

دیگر هزینه‌های زندگی در این کشور مانند هزینه خوراک و پوشاک، هزینه حمل‌ونقل، هزینه تفریحات، هزینه بهداشت و درمان و هزینه تحصیل در دومینیکا نیز نسبتا ارزان و به ­صرفه است.

همانطور که می­دانید بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت و گرفتن تابعیت دوم را دارند، دغدغه­ها و مسائل بیشماری را پیش­روی خود می­بینند که بایستی از تمامی آن­ها اطمینان کامل پیدا نمایند که خطری آن­ها را تهدید نخواهد کرد. از این رو دومینیکا یکی از بهترین کشورهای ممکن به­ منظور اخذ تابعیت و پاسپورت دوم است.

دلایل متعدد و بیشماری وجود دارند که از این مسئله حمایت می­کنند. یکی از مهمترین و اصلی­ترین مسائل امنیت کشور دومینیکا است که بسیار بالا است. امرروزه در حالی­که اغلب کشورهای خاورمیانه درگیر جنگ­های متعدد سیاسی و نظامی هستند، کشور دومینیکا در امنیت و صلح کامل به­ سر میبرد. به عبارتی دیگر، دومینیکا کشوری صلح‌طلب بوده که عاری از هرگونه تبعیض نژادی، تروریسم، تحریم، جنگ داخلی و خارجی، مشکلات سیاسی و…است.

کشور زیبای دومینیکا از نظر اقتصادی نیز همواره در امنیت کامل به سر می­برد و در وضعیت مطلوب و مناسبی قرار دارد. شاید بتوان اینگونه گفت که یکی از دلایل امنیت اقتصادی در این کشور این است که دومینیکا به­خاطر جاذبه ­های گردشگری و زیبایی و همچنین امنیت بی­نظیری که دارد توانسته است سالیانه توجه گردشگران و مسافران زیادی از سرتاسر دنیا را به خود جلب کند. انتخاب دومینیکا به­عنوان یک مقصد گردشگری سبب می­شود که سرمایه بسیاری از این طریق وارد کشور شود. نظر به همین مسئله، دولت دومینیکا، با سیاست متبحرانه خود توانسته­ است از طریق اعطای اقامت و پاسپورت دوم به متقاضیان به شیوه سرمایه ­گذاری، بودجه بسیار هنگفتی را وارد اقتصاد این کشور نماید.

 کشور دومینیکا با به‌کارگیری سیاست­های حرفه­ای خود توانسته ­است تا شرایط اخذ اقامت و دریافت پاسپورت دوم را برای متقاضیان فراهم آورد. یکی از این شرایط منحصربه‌فرد سرمایه­ گذاری است که از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. دلیل وجود طرفداران بیشمار این شیوه سهولت در طی پروسه انجام آن است که بدون نیاز به اقامت فیزیکی، شرط سنی، داشتن مدرک زبان، تجربه تجاری و یا مدرک تحصیلی انجام می­گیرد.

برای سرمایه­ گذاری در کشور دومینیکا چندین روش وجود دارد که افراد باتوجه به توانایی­ها و قابلیت­های خود می­توانند یکی از آن­ها را انتخاب کنند. آن­چه که در این بین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، مسئله امنیت اقتصادی این کشور است که افراد بتوانند با خیالی آسوده و اطمینان خاطر فرآیند سرمایه گذاری خود را طی نمایند. یکی از دلایل مهمی که سبب شده تا افراد زیادی اخذ اقامت دومینیکا به شیوه سرمایه­گذاری را انتخاب نمایند، نبود مالیات بر درآمد شخص و مالیات بر ارث است که یک مزیت بسیار بزرگ به حساب می­آید. همچنین گفتنی است که نرخ ارز در این کشور وابسته به دلار آمریکا است.

کشور دومینیکا به لحاظ اقتصادی نیز در وضعیت بسیار مناسب و مطلوبی قرار دارد. این کشور از نظر ثبات سیاسی و اقتصادی دارای شاخص 1.07 است که بر اساس قواعد از پیش تعیین شده هر چقدر این شاخص به عدد 2.5 نزدیکتر باشد دارای ثبات سیاسی و اقتصادی بیشتری است. همچنین این کشور از نظر کنترل فساد و نرخ مصادره اموال نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد به طوریکه متقاضیان و سرمایه­گذاران می­توانند با خاطری آسوده و اطمینان کامل اقدام به سرمایه ­گذاری در این کشور نمایند.

به نقل از dominica.gov.dm یکی از راه­هایی که دولت کشور دومینیکا به متقاضیان اجازه می­دهد تا از طریق آن اقدام به اخذ پاسپورت دوم و تابعیت این کشور کنند، سرمایه­ گذاری در پروژه ­های مورد تایید این کشور است. بدین منظور کشور دومینیکا پروژه­ های بسیاری از جمله هتل ­های لوکس و مدرن، اسپا و مجموعه ویلاها را مورد تایید قرار داده­ است و افراد متقاضی گرفتن پاسپورت دوم می­توانند از طریق سرمایه­ گذاری در چنین پروژ­هایی فرآیند تابعیت خود را تکمیل نمایند. شایان ذکر است که این مبلغ بایستی مقدار مشخصی باشد و طبق آخرین اخبار بدست آمده افراد متقاضی باید در حدود 220 هزار دلار را سرمایه­ گذاری نمایند.

 برای از طریق سرمایه­ گذاری، روش­های مختلف و گوناگونی وجود دارد که متقاضیان می­توانند با در نظر گرفتن شرایط خود و همچنین هدف از اخذ پاسپورت یکی از آن­ها را انتخاب نمایند. روش اول اهدای کمک مالی و یا سرمایه­گذاری در صندوق دولتی کشور دومینیکا است. در این روش متقاضیان می‌بایست مبلغی در حدود 100 هزار دلار را وارد صندوق دولتی این کشور نمایند. این سرمایه به صورت مستقیم وارد اقتصاد کشور شده و صرف اموری همچون کشاورزی، گردشگری، انرژی تجدید پذیر، زیر ساخت­ها و… می­گردد. همچنین شایان ذکر است که این روش یک کمک بلاعوض به دولت دومینیکا به شمار می­رود و پس از سرمایه­ گذاری مبلغی به شخص سرمایه­ گذار عودت داده نمی­شود. جهت اطلاع از شرایط و میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشیم.

روش دوم که متقاضیان بسیار زیادی نیز دارد سرمایه ­گذاری از طریق است. در این روش فرد متقاضی می­بایست مبلغی در حدود 200 هزار دلار را صرف خرید ملک نماید. نکته مهم و قابل توجهی که در اینجا وجود دارد و یک مزیت بزرگ به­شمار می­رود این است که مبلغ ذکر شده پس از گذشت 5 سال به شخص متقاضی عودت داده­ می­شود.

 در این مقاله سعی کردیم تا در مورد جنبه ­های مختلف امنیت کشور دومینیکا مطالبی را برای شما عزیزان ارائه نماییم. همانطور که مطالعه نمودید کشور دومینیکا دارای وضعیت فوق­ العاده مطلوب و مناسبی به ­منظور سرمایه­ گذاری و اخذ پاسپورت دوم است.

ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی که پیش از دریافت تابعیت و گرفتن پاسپورت دوم دومینیکا به آن احتیاج دارید را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با خیال آسوده پروسه گرفتن پاسپورت دوم را طی نمایید. همچنین ممکن است برای انجام فرآیندهای مورد نیاز در این زمینه، نیازمند راهنمایی­ های بیشتر باشید که توصیه ما به شما استفاده از خدمات موسسه ایساتیس است که توانسته ­است با دارا بودن سابقه درخشان چندین ساله افراد بسیاری را در این زمینه یاری رساند

منبع : photius.com

دکمه بازگشت به بالا