اقتصادی

رشد قیمت میلگرد و تیرآهن در 5 ماه اول 1401 نسبت به مدت مشابه پارسال

یکی از بهترین راه ها برای آزمایش شرایط بازار و پیش بینی قیمت ها، مقایسه آنها با دوره های زمانی مشابه در سال های گذشته است. به عنوان مثال هر ساله با تغییر فصل شاهد تقاضای بازار آهن آلات و نوسان قیمت آرماتورها و تیرآهن هستیم. این مقایسه می تواند نمای کلی خوبی از روند در صنایع مرتبط مانند ساخت و ساز و خودروسازی و همچنین روند قیمت ها در بازار خانه و خودرو مردم ارائه دهد. در ادامه قصد داریم به بررسی تغییرات قیمت میلگرد و میلگرد طی 5 ماهه اول سال 1401 و 1400 به عنوان دو بازیگر اصلی صنعت فولاد بپردازیم.

در سال در سال 1401 قیمت میلگرد و تیرآهن عمدتاً تحت تأثیر چه عواملی است؟

مانند عرضه و تقاضای بازار داخلی و خارجی، نرخ ارز، تورم و … از جمله موضوعات اصلی هستند که دست به دست هم می دهند. قیمت نهایی قطعات فولادی تعیین در 5 ماهه اول سال 1401 این عوامل توانستند به عنوان اهرمی عمل کرده و نسبت به سال قبل تغییراتی ایجاد کنند. قیمت میلگرد و کسوف تغییر در بازار. در ادامه تاثیر این پارامترها را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم:

عرضه و تقاضا

در 4 ماهه اول سال 1401 میزان تولید و عرضه فولاد نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است. طبق آمار واقعی سایت. اندازه میلگرد و تیرآهن 3.463 میلیون تن در سال 1401 و 416 هزار تن بیش از 1400 تولید شده است. این بیشتر کار می کرد. ثبات قیمت در بازار کمک.

میزان تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی قابل تایید است. بازارهای داخلی همیشه تحت تأثیر قدرت مالی افراد برای ساخت و ساز هستند بودجه سالانه دولت برای پروژه های عمرانی کشور قرارداد. از سوی دیگر تقاضای بازارهای خارجی مانند کره، تایلند، گرجستان، عراق و … سبد صادراتی کشور را با مشکل مواجه می کند. با این حال فروش ارزان روسی در چند ماه گذشته برای رهایی از فشار تحریم های آمریکا و اروپا، کاهش صادرات ایران بود

تورم

تورم در 5 ماه گذشته تغییر کرده است که بیشتر آن در گروه مواد غذایی، آشامیدنی و دخانیات رخ داده است. بنابراین وضعیت اقتصادی نسبت به سال گذشته بهبودی نداشته است. افزایش تورم همواره توانسته است به عنوان اهرمی برای افزایش قیمت ها در بازار سخت افزار عمل کند.

نیم دلار ارزش دارد

در 5 ماهه اول سال 1401 ارزش دلار به 31 هزار تومان رسید. ما توانسته ایم تاثیر این افزایش قیمت را در بازارهای مختلف ببینیم. بازار فولاد همچنین ببینید. اما این قیمت هیجانی زیاد دوام نیاورد و باز هم به زیر 29 هزار تومان رسید. این فراز و نشیب ها آثار خود را در بازار فولاد به جا گذاشته است. اما آنها تفاوت زیادی ایجاد نکردند.

شرایط سیاسی و اقتصادی کشور

شما هرگز نمی توانید بر موقعیت هایی مانند: وضعیت اقتصادی، اوضاع سیاسی و روابط تجاری کشور با سایر کشورهای جهان بی توجهی به قیمت قطعات فلزی تحریم‌های صنعت فولاد ایران و پیشرفت کند برجام از جمله این عوامل است. در نتیجه هرگونه اخبار مرتبط با برجام و تصمیمات هر یک از طرفین می تواند باعث نوساناتی در بازار آهن و فولاد شود.

مقایسه تغییرات قیمت در 5 ماهه اول سال 1400 و 1401

در 5 ماهه اول سال 1400 شاهد تغییر حکومت و جهت گیری سیاسی بودیم. از سوی دیگر ورود به ماه های گرم سال باعث افزایش تقاضا برای قطعات فولادی شده است. این تغییرات ممکن است رخ دهد. قیمت میلگرد بناب و برندهای دیگر را تحت تأثیر قرار دهید. بدین ترتیب تا پایان مرداد ماه 1400 شاهد افزایش 43.4 درصدی قیمت ها بوده ایم.

در 5 ماه گذشته، بازار تقویت کننده ها، یک فروپاشی اقتصادی بی سابقه تجربه شده است که کاهش صادرات می تواند باعث شود حداکثر محصولات فولادی در مرزهای کشور قفل شده و در بازار انباشته شود. به این ترتیب نمودار قیمت به سمت ارزانی حرکت کرد و از افزایش قیمت در ماه های تقاضای بالای بازار جلوگیری کرد. بر اساس آمار، قیمت میلگرد 16 بناب از ابتدای سال 1401 روند کاهشی داشته و در 5 ماهه ابتدایی مدت مشابه سال گذشته این تغییرات قیمتی روند صعودی را نشان می دهد.

بررسی قیمت تیرآهن فولادی در 5 ماهه اول سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال 1401

نوسانات قیمت فلزات یکی از مهم ترین عوامل تغییر قیمت مسکن است گنجانده شده در از این رو مشاهده و پیش بینی رفتار این محصول فلزی به دغدغه عموم مردم تبدیل شده است. بررسی هزینه اشعه فیکو در نمودار تغییر قیمت در سایت نشان می دهد که تغییر قیمت واقعی این محصول در 5 ماهه اول سال 1401 نسبت به سال قبل ناچیز است. در یکی دو سال اخیر قیمت تیرآهن فولادی همه برندها به دلیل تغییرات بازار افزایش یافته است، اما اگر به پایین نمودار نگاه کنیم. هزینه تابش فیکو و برای بررسی سایر کارخانه ها در 5 ماهه اول سال های 1400 و 1401 این روند سیر صعودی داشته است.

آخرین کلمه

بررسی کلی تیرآهن و نمودار قیمت نشان می دهد که بازار سخت افزار در 5 ماهه اول سال 1401 نسبت به سال های گذشته بسیار ضعیف بوده است. این آرامش و ثبات قیمت بر بازارهایی مانند مسکن تاثیر گذاشته و آن را کند کرده است. بنابراین نظارت بر قیمت این محصولات به شما کمک می کند تا رفتار صنایع مرتبط و بازارهای مرتبط را بشناسید و پیش بینی کنید. همچنین می توانید با مشاهده بهترین قیمت محصولات فولادی ارائه شده توسط فروشندگان مختلف در بازار، به پایگاه داده بزرگی در وب سایت دسترسی پیدا کنید و تصمیم درستی برای خرید بگیرید.

منبع: gereft.com

دکمه بازگشت به بالا