برترین های کسب و کاربین الملل

چگونه ویزای سرمایه‌گذاری کانادا را دریافت کنیم: یک راهنمای کامل

ویزای سرمایه‌گذاری کانادا این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند که در بزرگترین مقصد مهاجرتی کسب‌وکارهای جهان، به انجام فعالیت کاری مشغول شوند. سرمایه‌گذاران به این علت کانادا را انتخاب می‌کنند امنیت و کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا است، مالیات‌های کسب‌وکارها پایین است و بهترین دسترسی به تجارت آزاد دارد و البته از سراسر جهان مهاجرت‌کنندگان را با آغوشی باز می‌پذیرد.

شرایط سرمایه گذاری در کانادا

به طور کلی ماجرت سرمایه گذاری کانادا ۴ شرط اصلی دارد:

  1. داشتن سابقه کاری
  2. تمکن مالی کافی (این مورد جدا از هزینه‌های جانبی مثل هزینه خرید بلیت و… است).
  3. ارائه مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)
  4. ارائه مدرک زبان (در برخی روش‌ها لازم نیست).

۱. میزان دارایی؛ ارزش‌گذاری اموال توسط کارشناسان دادگستری

دارایی خالص شما (و همسرتان) باید حداقل ۲ میلیون دلار کانادا باشد. باید بتوانید اثبات کنید که این دارایی از راه قانونی کسب شده است. همچنین ارزش‌‌گذاری دارایی‌های منقول و غیرمنقول شما باید توسط مراکز معتبر و کارشناسان دادگستری انجام بگیرد و مطابق با آخرین استانداردهای اداره مهاجرت کانادا ارائه شود.

۲. سوابق مدیریتی و حرفه‌های مورد‌قبول کانادا

شما باید حداقل دو سال از پنج سال گذشته را در پست مدیریتی یک شرکت قانونی مشغول بوده باشید. سوابق مدیریتی شما باید شامل مواردی نظیر برنامه‌ریزی، مدیریت و کنترل منابع انسانی و مالی باشد. حرفه های زیر از نظر دولت کانادا برای برنامه سرمایه‌گذاری قابل قبول هستند:

  • پزشک، داروساز و یا جراح دارای پروانه ‌مطب یا سهامدار بیمارستان
  • کسبه دارای پروانه کسب
  • وکلای دادگستری دارای پروانه ‌وکالت
  • سهامداران یا اعضای  هیات مدیره
  • مدیران ارشد شرکت های دولتی یا خصوصی
  • مهندسین عمران و معماری دارای پروانه مهندسی

در‌نتیجه، اولین مدرک مورد‌نیاز برای مشارکت در برنامه سرمایه‌گذاری کانادا، ارائه سابقه مدیریتی و پروانه کسب‌و‌کار به مدت دو سال است.

۳. حداقل سرمایه برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

شما باید مبلغ ۱,۲۰۰,۰۰۰ دلار کانادا را به مدت ۵ سال نزد دولت این کشور به ودیعه بگذارید. به این مبلغ سودی تعلق نمی‌گیرد و پس از این دوره ۵ ساله به طور کامل به سرمایه گذار بازگردانده خواهد شد. بازگشت این مبلغ از سوی دولت کانادا تضمین می‌شود. همچنین شما می‌توانید ۱,۲۰۰,۰۰۰ دلار را به کمک بنگاه‌های مالی کانادا تامین کنید و فقط ۳۵۰ هزار دلار را به عنوان سود بانکی آن بپردازید. به‌طورکلی، برای سرمایه‌گذاری در کانادا، حداقل میزان سرمایه‌ای که نیاز دارید معادل 250.000 دلار کانادا است. به این میزان سرمایه برای راه‌اندازی یا خرید یک کسب‌وکار در کانادا نیاز دارید.

۴. دریافت اقامت کانادا با سرمایه‌گذاری و کمک به اشتغال در این کشور

پس از کسب خود از طریق سرمایه‌گذاری کبک اجازه اقامت در باقی ایالت‌های کانادا را خواهید داشت. بخشی از سود حاصل از این سرمایه‌گذاری صرف هزینه‌‌های مختلف نظیر شرکت‌‌های کارگزاری سرمایه‌گذاری می‌شود. باقیمانده سود آن نیز در قالب وام‌‌های بدون بهره به کسب‌‌و‌کارهای کوچک محلی پرداخت شده یا صرف برنامه‌های مختلف حمایت از آوارگان و یا سایر برنامه‌های حمایتی مهاجران خواهد شد. در واقع شما با این مبلغ به نوعی در توسعه اقتصادی این کشور و اشتغال‌‌زایی مشارکت می‌کنید. دولت کانادا نیز در عوض این مشارکت، اقامت دائم را بدون در نظر‌گرفتن محدودیت‌‌های رایج به شما اعطا می‌ کند. جدول امتیاز ویزای سرمایه‌گذاری کانادا :

امتیاز توضیح معیار
12 18-35 سن
11 36
10 37
09 38
08 39
07 40
06 41
05 42
04 43
03 44
02 45
01 46
00 47 و بیشتر
IELTS زبان انگلیسی
Listening Writing Speaking Reading
CLB7 = 6.5-7 6 6 6 نمره
16 = 4 4 4 4 امتیاز
CLB8 = 7.5 6.5 6.5 6.5 نمره
20 = 5 5 5 5 امتیاز
CLB9 = 8 7 7 7-7.5 نمره
24 = 6 6 6 6 امتیاز
CLB10 = 8.5-9 7.5-9 7.5-9 8-9 نمره
24 = 6 6 6 6 امتیاز
25 PHD تحصیلات
23 کارشناسی ارشد
22 دو کارشناسی
21 کارشناسی
19 دیپلم
05 دبیرستان
09 یک سال تجربه کاری
11 2-3 سال
13 4-5 سال
15 6 و بیشتر
05 آیلتس همسر همسر
05 ارتباط خانودگی در کانادا

سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار دلاری کانادا در استان ساسکاچوان

برنامه سرمایه‌گذاری در ساسکاچوان به شما این امکان را می‌دهد که به همراه خانواده‌تان در این استان کسب‌وکاری را راه اندازی کنید یا در آن شریک شوید و مدیریتش کنید. در برنامه جدید سرمایه‌گذاری در ساسکاچوان باید هر کاندیدا Expression of Interest یا EOI خود را در سیستم جدید آنلاین ثبت کند. برای اینکه در برنامه سرمایه‌گذاری ساسکاچوان بتوانید شرکت کنید باید حتما ارزش سرمایه خالص شما حداقل 500 هزار دلار کانادا و از طریق قانونی ذخیره شده باشد. علاوه‌بر این، حداقل سه سال سابقه مدیریت یا کارآفرینی در شغل مربوطه لازم است. اگر شما در برنامه سرمایه‌گذاری ساسکاچوان پذیرفته شدید، برای دریافت اقامت دائمی باید این مدارک را فراهم کنید:

  • حداقل 300.000 دلار کانادا در رجینا یا ساسکاتون یا 200.000 دلار کانادا در دیگر شهرهای ساسکاچوان سرمایه‌گذاری کنید.
  • کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید که با اطلاعات مدارکتان هم‌خوانی داشته باشد.

اگر کل سرمایه تا 1 میلیون دلار کانادا یا بیشتر نیست باید حداقل یک سوم از سهام شرکت را دارا باشد. در فعالیت‌های روزانه شرکت مستمرا حضور داشته باشد و حداقل دو موقعیت شغلی برای شهروندان کانادایی ایجاد کنید.

برنامه سرمایه گذاری کبک؛ سریع‌ترین راه دریافت ویزای سرمایه‌گذاری

  • بدون محدودیت سنی
  • بدون نیاز به مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی
  • افراد بالای 50 سال حتما باید مدرک تحصیلی دیپلم و افراد بالای 60 سال مدرک تحصیلی لیسانس داشته باشند.
  • بدون نیاز به راه‌اندازی کسب ‌و کار پس از ورود به کانادا
  • امکان بهره‌‌گیری متقاضی و اعضای خانواده از خدمات بهداشتی و درمانی کانادا به صورت رایگان
  • امکان تحصیل فرزندان متقاضی در بهترین مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بدون نیاز به دریافت
  • امکان بهره‌گیری متقاضی و اعضای خانواده از آموزش رایگان عمومی
  • انجام مصاحبه به زبان فارسی

علاوه‌بر این، امکان دریافت همزمان اقامت برای اعضای خانواده یعنی، همسر و فرزندان زیر 22 سال نیز وجود دارد.

سرمایه‌گذاری در بریتیش کلمبیا؛ بهترین راه برای مهاجرت

اگر برای سرمایه‌گذاری در ونکوور یا بریتیش کلمبیا آماده‌اید و می‌خواهید کسب‌وکاری را به طور منظم مدیریت کنید باید در برنامه مهاجرتی Immigrant entrepreneurs+F89:F107+F89:F100 شرکت کنید. برای این کار این شرایط را باید دارا باشید:

  • حداقل سرمایه خالص 600.000 دلار کانادا داشته باشید.
  • بتوانید تجربه کاری و مدیریتی خود را ثابت کنید.
  • وضعیت قانونی مهاجرتی برای کانادا را داشته باشید.
  • دانش زبان انگلیسی یا فرانسه معادل CLB 4 یا بیشتر داشته باشید.

اگر در برنامه سرمایه‌گذاری بریتیش کلمبیا پذیرفته شدید باید کسب‌وکاری جدید را در این استان راه‌اندازی کنید یا کسب‌وکاری موجود را بهبود بخشید. علاوه‌بر این نیاز به حداقل 200.000 دلار کانادا سرمایه‌گذاری در این شغل دارید و باید حداقل برای یک شهروند کانادایی شغلی تمام وقت ایجاد کنید.

سرمایه‌گذاری در پرنس ادوارد؛ برای علاقه‌مندان به فعالیت مداوم

پرینس ادوارد جزیره‌ای در شرق کاناداست. سرمایه‌گذاری در پرینش ادوارد مخصوص کسانی است که می‌خواهند به طور دائم در کسب‌وکاری فعالیت کنند. برای سرمایه‌گذاری در پرنس ادوارد می‌توانید جزء یکی از سه دسته زیر قرار بگیرید.

۱- مالکیت 100 درصد کسب‌و‌کار و بیزینس در کانادا همان‌طور که از نام این نوع سرمایه‌گذاری مشخص است، این نوع مهاجرت برای کسانی است که می‌خواهند مالکیت کامل کسب‌وکاری را داشته باشند. ممکن است این کسب‌وکار را فرد از ابتدا راه‌اندازی کرده یا با خرید کسب‌و‌کار موجود به دست‌ آورده باشد.

۲- مالکیت بخشی از کار؛ خرید سهام و سرمایه‌گذاری در شرکت در این نوع سرمایه‌گذاری، فرد به جای مالکیت تمام، بخشی از یک کسب‌وکار را خریداری می‌کند. در این شرایط فرد باید یک سوم از دارایی یک شرکت را بخرد یا حداقل معادل 1.000.000 دلار کانادا را در شرکت سرمایه‌گذاری کند.

فراموش نکنید که این چهار شرط کلی است! برای سرمایه گذاری در کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه درباره شرایط ویزای سرمایه گذاری کانادا  در هر روش به طور جداگانه توضیح می‌دهیم تا شما بتوانید بهترین روش را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. شرایط پذیرش ویزای سرمایه‌گذاری در هر استان کانادا با یکدیگر تفاوت دارد. در ادامه شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا سال 2023 را در هر استان بیان می‌کنیم. برای اینکه بتوانید این نوع ویزا را دریافت کنید، لازم است از شرایط زیر برخوردار باشید.

۳- اجازه کار؛ کسب تجربه در شغل مورد‌نظر و سرمایه‌گذاری در آن در این نوع از سرمایه‌گذاری، برنامه مهاجرتی پرینس ادوارد به شما این اجازه را می‌دهد که مدتی در شغل دلخواه مشغول به کار شوید و در جریان تجربیات روزانه شغل قرار بگیرید. تا با کسب تجربه، امکان سرمایه‌گذاری در آن را پیدا کنید. برای شرکت در هر یک از سه روش بالا و سرمایه‌گذاری در استان پرنس ادوارد، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشید.

  • باید بین 21 تا 59 سال سن داشته باشید.
  • تحصیلات دوران مدرسه را تمام کرده باشید.
  • حداقل ارزش سرمایه‌تان 600.000 دلار باشد.
  • حداقل نمره آیلتس 4 داشته باشید.
  • بیزینس پلان کامل و واضحی داشته باشید.
  • در شغل مورد نظر فعالیت دائم و مستمر داشته باشید.
  • سپرده‌ای معادل 200.000 دلار داشته باشید.

علاوه‌بر سپرده بانکی، شما باید حداقل 150.000 دلار در کسب‌وکار جدید سرمایه وارد کنید. با این کار، به جریان اقتصادی و فعالیت کسب‌و‌کار در استان پرنس ادوارد کمک خواهید کرد. سرمایه‌گذاری در نوا اسکوشیا مخصوص صاحبان کسب‌وکاری است که مدیران عالی کسب‌وکار بوده‌اند و قصد فعالیت مداوم در کسب‌و‌کار موجود در استان نوا اسکوشیا را دارند. پس از این‌که چند سال این افراد، کسب‌وکاری را مدیریت کردند، شانس دریافت اقامت دائم کانادا برای آن‌ها افزایش می‌یابد. شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری شامل موارد زیر می‌شود:

  • باید 21 سال یا بیشتر داشته باشد.
  • باید بخواهید به طور دائم در نوا اسکوشیا کار و زندگی کنید.
  • حداقل دارایی معادل 600.000 دلار کانادا داشته باشید.
  • حداقل میزان سرمایه‌ برای سرمایه‌گذاری معادل 150.000 دلار کانادا داشته باشید.
  • حداقل سه سال سابقه کار مدیریتی داشته باشید و مدیر کسب‌وکاری باشید یا معادل 5 سال مدیر ارشد کسب‌وکاری باشید.

برای شرکت در برنامه سرمایه‌گذاری این استان باید حداقل نمره 5 در 4 مهارت زبانی انگلیسی یا فرانسه را کسب کرده باشید و EOI خود را به طور آنلاین پر کنید. علاوه‌بر این، دعوت‌نامه‌ از سوی دفتر مهاجرتی نوا اسکوشیا نیز جزو مدارک مورد‌نیاز محسوب می‌شود.

سرمایه‌گذاری در استان مانیتوبا؛ بدون نیاز به سپرده بانکی

برای سرمایه‌گذاری در استان مانیبوتا دو راه وجود دارد. یا سرمایه‌گذاری کارآفرینی برای کسانی که می‌خواهند کسب‌وکاری را در منیبوتا راه‌اندازی کنند و یا سرمایه‌گذاری کشاورزی برای کسانی که می‌خواهند در مناطق روستایی منیبوتا فعالیت‌های کشاورزی کنند. افرادی که می‌خواهند کسب‌وکاری را در منیتوبا راه‌اندازی کنند یا آن کسب‌وکار را بخرند در 24 ماه اول اقامتشان اجازه کار موقت خواهند داشت و دیگر نیازی نیست که 100.000 دلار نزد دولت منیتوبا بسپارند. بدین ترتیب شرایط سرمایه‌گذاری در منیتوبا به شرح زیر است:

  • حداقل 3 سال به صورت تمام وقت در پنج سال گذشته تجربه کاری در مشاغل مدیریتی داشته باشید. کسانی که صاحب شغلی بوده‌اند امتیاز بالاتری کسب می‌کنند.
  • حداقل امتیاز 5 مهارت‌های زبانی را داشته باشید.
  • حداقل معادل مدرک دبیرستان کانادا را داشته باشید.
  • حداقل 25 تا 49 سال داشته باشید.
  • حداقل سرمایه‌گذاری در منیتوبا 250.000 دلار است.
  • میزان دارایی خالص باید 500.000 دلار باشد.

بیزینس پلان کامل نیز بخش مهمی از شرایط سرمایه‌گذاری است. همچنین، حداقل میزان سرمایه‌گذاری در کسب‌و‌کار باید 300.000 دلار و حداقل سرمایه خالص 500.000 دلار باشد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا