برترین های کسب و کاربین الملل

ویزای اکسپرس اینتری کانادا

اخذ ویزای کانادا از اصفهان و مهاجرت به کانادا با روش های مختلفی ممکن است، اما در این میان، روش اکسپرس با مزایایی که برای ما ایرانیان فراهم کرده، جز بهترین روش‌ها و حتی سریع ترین راه مهاجرت به کانادا، محسوب می‌شود. چرا که برخلاف روش‌های دیگر که ممکن است تا چند سال هم ادامه داشته باشد، در سریعترین زمان ممکن می‌توانید کشور کانادا را بگیرید. اما اکسپرس انتری چیست؟ برنامه اکسپرس انتری کانادا، یک سیستم است که بر اساس معیارهای مختلفی به متقاضیان امتیاز می‌دهد. افرادی که در هر دوره قرعه کشی اکسپرس اینتری (Draw) بیشترین امتیاز را کسب کنند، می‌توانند اقامت دائم کانادا را بگیرند.

خبر خوب این است که سالانه از حدود 110000 نیروی کار ماهر از طریق سیستم اکسپرس اینتری استقبال می‌کند و این یعنی شانس شما برای گرفتن اقامت دائم با این برنامه بالا است. در این مطلب قصد داریم سیستم اکسپرس انتری کانادا را زیر ذره‌بین ببریم. برنامه‌های مهاجرتی و شرایط اکسپرس انتری را بررسی می‌کنیم. پس از آن هم با نحوه امتیازبندی، مراحل، هزینه‌‌ها، مدارک، نحوه افزایش امتیاز و بسیاری از نکات مهم این روش مهاجرتی و نحوه صدور ویزا کانادا در اصفهان آشنا خواهید شد.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس انتری (Express Entry) یک سیستم آنلاین برای درخواست مهاجرت است. افراد با مهارت‌های کاری می‌توانند مشخصات خود را بر روی پروفایل اکسپرس اینتری ارسال کنند. از متقاضیان با بالاترین رتبه دعوت می‌شود تا برای اقامت دائم اقدام کنند. هدف اصلی این برنامه، آسان سازی فرایند پذیرش مهاجران و بالا بردن سرعت استخدام نیروی کار ماهر برای اقتصاد روبه‌رشد کانادا است.

Express Entry کلمه‌ای انگلیسی به‌معنای است. پیچیده بودن روند مهاجرت و طولانی بودن زمان انتظار برای صدور ویزا، باعث شد تا کانادا سیستم ورود سریع را در سال 2015 راه اندازی کند. افرادی که بیشترین امتیاز را بگیرند، میتوانند برای اخذ ویزای اکسپرس اینتری اقدام کنند. این سیستم 4 برنامه مهاجرتی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. جهت مشاوره با بهترین شرکت مهاجرتی کانادا در ایران می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برنامه‌های مهاجرتی اکسپرس انتری کانادا (سریع ترین راه مهاجرت به کانادا)

برای از طریق اکسپرس اینتری، 4 برنامه وجود دارد:

قبل از آشنایی با این برنامه‌ها، لازم است اطلاعاتی از ناک‌های شغلی کانادا و طبقه‌بندی مشاغل در این کشور داشته باشید.

سیستم NOC برای تعیین واجد شرایط بودن برای بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی کانادا، از جمله برنامه‌های FSWP و CEC استفاده می‌شود که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

در لیست ناک کانادا، در حدود 30 هزار شغل در 6 گروه مهارتی TEER0 تا TEER5 طبقه‌بندی شده‌اند. TEER (The training, education, experience and responsibilities) یا همان آموزش، تحصیلات، تجربه و مسئولیتی که احتیاج است تا افراد در کاری مشغول شوند. جزئیات این مشاغل را در جدول زیر خواهیم دید.

برای مهاجرت اکسپرس انتری کانادا، در هر برنامه لازم است تخصص شما در یکی از این گروه‌های شغلی باشد. اطلاعات بیشتر درباره این دسته‌بندی و بازار کار کانادا را در مطلب مطالعه کنید. در ادامه با برنامه‌های مهاجرتی اکسپرس انتری آشنا خواهید شد:

1. اسکیل ورکر یا نیروی کار متخصص فدرال (FSWC)

FSWP یک برنامه مهاجرتی به کانادا است که از سال 1967 برقرار است. این برنامه برای نیروهای کار ماهری طراحی شده است که تجربه کار خارجی دارند و می خواهند ساکن کانادا شوند. برای اطلاع از در جدولی که در ادامه آمده، توضیح داده شده است.

2. اسکیل ترید یا نیروی متخصص فنی فدرال (FSTP)

برای نیروهای کار ماهری است که در یک حرفه واجد شرایط هستند و باید یک پیشنهاد شغلی معتبر یا گواهی صلاحیت داشته باشند.

3. تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class)

یک برنامه مهاجرتی فدرال است که برای نیروهای کار ماهری طراحی شده است که تجربه کاری کانادایی دارند و می‌خواهند ساکن دائم شوند. CEC یک گزینه برجسته برای نیروی کار خارجی موقت و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی است که به‌دنبال کسب تجربه کاری در کانادا هستند.

4. مهاجرت استانی کانادا PNP

استان‌های کانادا با توجه به نیازهای خود به نیروی کار، دانشجو، متخصص و … می‌توانند از مهاجران پذیرش کنند. در صورتی که به کار و زندگی در یکی از استان‌های کانادا (به‌غیر از کبک Quebec) علاقه‌مندید، می‌توانید با استفاده از (Provincial Nominee Program) اقامت کانادا را بگیرید. با استفاده از این برنامه می‌توانید به استان مد نظر خود مهاجرت کرده و اقامت دائم یا را اخذ کنید.

برای مهاجرت استانی به کانادا از طریق اکسپرس اینتری، باید مستقیماً از طریق استان مد نظر درخواست داده یا در ساخت پروفایل اکسپرس انتری، علاقه‌مندی خود را به استان مد نظر نشان دهید. در صورتی که حداقل شرایط استان مد نظر را داشته باشید، دعوت‌نامه‌ای از طریق آن استان برایتان ارسال می‌شود. اطلاعات بیشتر در این خصوص را در مطلب زیر مطالعه کنید:

مراحل ثبت نام اکسپرس اینتری کانادا

Express Entry یا برنامه مهاجرت سریع به کانادا پیچیدگی‌های روش‌های دیگر اخذ اقامت را ندارد. تنها کافی است برای شروع در سایت اداره مهاجرت کانادا، پروفایل اکسپرس انتری خود را ایجاد کنید. آدرس سایت ثبت نام اکسپرس اینتری کانادا است . پس از آن مراحل اصلی آغاز می‌شود. مراحل ثبت نام اکسپرس اینتری کانادا به‌طور خلاصه به صورت زیر است:

مرحله اول: بررسی شرایط و پرونده

اولین قدم، بررسی شرایط و رزومه شماست. بعد از بررسی، با توجه به شرایط شما بهترین برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری به شما پیشنهاد می‌شود تا از الزامات آن هم باخبر شوید.

مرحله دوم: بررسی امتیاز

اگر واجد شرایط یک یا چند برنامه از اکسپرس اینتری بودید، امتیاز شما در استخر اکسپرس انتری از طریق سیستم جامع CRS رتبه‌بندی می‌شود. حداقل امتیاز اکسپرس اینتری در مرحله اول 67 است که با کسب آن دعوت می‌شوید.

مرحله سوم: آماده کردن مدارک

اگر تصمیم دارید پروفایل خود را تکمیل کنید، به اسنادی مانند نتایج آزمون زبان نیاز دارید تا نشان دهید که واجد شرایط اکسپرس اینتری هستید.

مرحله چهارم: تکمیل پروفایل

اگر واجد شرایط هستید، در مجموعه کاندیداها قرار می‌گیرید و یک امتیاز CRS به شما اختصاص پیدا می‌کند.

مرحله پنجم: دریافت دعوت‌نامه

برای داوطلبانی که بالاترین امتیاز را دارند، دعوت‌نامه ارسال می‌شود. در این صورت 60 روز مهلت دارید تا درخواست خود را ارسال کنید.

آمار پذیرش Express Entry در سال‌های اخیر

کانادا در سال‌های گذشته پذیرش نیروی کار را بالا برده است. درصد بالایی از این نیروی کار هم از طریق برنامه اکسپرس انتری وارد این کشور می‌شوند. با وجود ویروس کرونا در سال 2020 و 2021، کانادا بالاترین آمار پذیرش مهاجران را از طریق اکسپرس اینتری داشته است. البته در این دوران تمرکز اصلی روی کانادایی بود. پیش‌بینی می‌شود در سال آینده روند صدور اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری افزایش یابد.

چطور با افزایش امتیاز اکسپرس انتری شانسمان را بالاتر ببریم؟

در صورتی که در قرعه کشی اکسپرس اینتری قبول نشدید، در هر زمانی می‌توانید با بهبود رزومه شانس قبولی خود را افزایش دهید.:

(با ثبت نام در بانک‌های کاریابی کانادا یا با کمک از کاریابی‌های ایرانی فعال در بازار کار کانادا می‌توانید جاب آفر مناسب خود را پیدا کنید.)

سخن پایانی

همه به دنبال سریع ترین راه مهاجرت به کانادا هستند. مهاجرت سریع و بدون دغدغه آرزوی هر شخصی است، مخصوصا که فرایند مهاجرت در برخی روش‌ها بسیار زمانبر است. در میان تمام روش‌های مهاجرت، روش اکسپرس اینتری همانطور که از نامش هم پیداست، مشکل زمانبر بودن را برطرف کرده است. یعنی شما می‌توانید در کوتاهترین زمان ممکن اقامت دائم کانادا را بگیرید. در این مقاله تمام برنامه‌های این روش و نکاتی که به کسب امتیاز بالاتر کمک می‌کند را شرح داده‌ایم. البته کسب امتیاز در روش اسکیل ورکر برای هر دسته و تقریبا همه مشاغل ساده‌تر است.

سیستم اکسپرس انتری برای انتخاب نامزدها بر اساس مهارت‌ها، تجربه کاری، مهارت زبان و سایر عواملی طراحی شده است که نشان دهنده توانایی آنها برای کمک به اقتصاد کانادا است. در حالت نرمال، به مدت 6 ماه تا 1 سال روند مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری ممکن است زمان ببرد.

برای محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری کانادا فرمی به نام CRS معرفی شده است که با پاسخ به آیتم های آن، شرایط شما ارزیابی و در نهایت امتیازتان محاسبه می‌شود. پارسی کانادا برای راحتی شما کاربران این فرم را مطابق با آخرین تغییرات فارسی نویسی کرده است که می‌توانید با کلیک روی ، به آن دسترسی داشته باشید. بله. با اینکه امکان افزایش امتیاز خود را در اکسپرس انتری دارید، اما اگر موفق به استفاده از این روش نشدید، از روش هایی مانند تحصیلی نیز می توانید برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا