علمی و پزشکیبرترین های کسب و کار

بهترین سن عقیم سازی و مزایای عقیم سازی سگ چیست؟

مدیر کنترل حیوانات مضر شهری شهرداری تهران در ادامه تأکید کرد: اگر علاوه بر شهرداری تهران، شهرهای اقماری تهران هم عقیم سازی سگها را انجام دهند، در مدت ۳ سال آینده موضوع افزایش جمعیت حیوانات و هاری سگها حل خواهد شد. سید اصغر برائی نژاد’ با اشاره کثرت تعداد سگ های ولگرد در مناطق شهری استان ازجمله کرج ، شهرداری این کلانشهر در ماه های اخیر مرکز جمع آوری و نگهداری سگ های ولگرد در منطقه حلقه دره استان البرز راه اندازی کرده است. این مسؤول ادامه داد: در حال حاضر یک اکیپ از همکاران شهرداری در سطح شهر زاهدان برای زنده گیری و جمع آوری سگهای ولگرد تلاش می کنند. بر همین اساس هم عده ای که در این باره منافعی دارند در حال جریان سازی هستند و کلیپ هایی مانند تجمع سگ ها در ورودی یک بانک، حاکی از این جریان سازی هاست. این برنامه در شارلوت غربی همچنین نحوه تعامل مردم با حیوانات خانگی خود را تغییر داد.

آنها همچنین سعی کردند نحوه تعامل افراد با حیوانات خود را تغییر دهند تا دلبستگی و در نتیجه تمایل آنها به استفاده از خدمات دامپزشکی رایگان یا تخفیف یافته افزایش یابد. در هر دو تنظیمات ، برنامه های دسترسی به پناهگاه سعی در غلبه بر این موانع داشتند تا حیوانات بیشتری از مراقبت های اولیه دامپزشکی برخوردار شوند. در نگاه کلی، وقتی میخواهیم از ذات طبیعی تمام موجودات هستی به این موضوع نگاه کنیم، میتوان نظرات نکوهندهی هر دو دسته را پذیرفت؛ اما اگر پای برخی شرایط و البته ضوابط حاکم در اجتماعات انسانی در میان باشد، اجازه اقدام به عقیم کردن سگ و گربه خیابانی توجیهپذیر میشود؛ چرا که انسانها با در اختیار داشتن قوه عقل و اراده میتوانند در انجام چنین عملی اختیار داشته باشند؛ اما اختیار در داشتن و یا رد کردن تمایلات، موضوعی غیرارادی در حیوانات است! از طرفی هم بسیاری متخصصین و دامپزشکان در این زمینه چراهایی را درباره شیوه عقیم کردن حیوانات اهلی بالأخص سگ های خانگی مطرح می کنند که موجبات تردید و دودلی را در صاحبان آن برای چنین تصمیم گیری هایی فراهم می آورد.

بعضی از دامپزشکان این عدم دسترسی را مهمترین بحران این حرفه می دانند که امروز باعث ناراحتی و ناراحتی بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی شده است. گفتن این که گربه ماده نیاز دارد که در طول زندگی حداقل یک بار زایمان کند کاملا اشتباه است. آرنولد به عنوان یک جامعه شناس و مردم شناس ، بیش از 35 سال را صرف مطالعه انواع روابط انسان و حیوان ، از جمله روابطی که توسط پلیس حیوانات ، کارکنان پناهگاه ، افسران کنترل حیوانات ، دامپزشکان ، دانشمندان آزمایشگاه حیوانات ، سو ab استفاده کنندگان حیوانات ، احتکار کنندگان ، شرکت کنندگان در ردئو ، عکاسان حیوانات شده است ، کرد. همچنین در مورد گربهها در سنین کمتر از ۵ ماهگی خطرات ناشی از بیهوشی و احتمال ازدست رفتن حیوان به علت کوچک بودن وجود خواهد داشت و در مورد نرها احتمال عدم بلوغ کامل رخ خواهد داد. وی ضمن اشاره به ورود حدود ۹ هزار و ۷۰۰ سگ به آرادکوه در سال گذشته، بیان کرد: درحال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ سگ وارد آراد کوه شده؛ یعنی حدود ۳ هزار قلاده سگ کمتر وارد شده است که یعنی عقیم سازی و واگذاری سگها طرح نتیجه بخشی است.

ماده های عقیم شده رفتار های ناخوشایند جنسی را خیلی کمتر از قبل بروز می دهند. عقیم سازی در قبل از بلوغ تا درصد زیادی، احتمال رخداد این تومورها را کاهش میدهد. این موضوع باعث میشه تا اونها وقت بیشتری رو برای تمیز کردن خودشون صرف کنن. بهتر است درباره این موضوع و حل آن با یک دامپزشک مشورت کنید. عقیم سازی سگ نر – بهترین سن عقیم سازی – مزایای عقیم سازی سگ – نهان خایگی : عقیم سازی یک راهکار ساده جراحی است که در آن سگ نر استریل (عقیم) می شود و دیگر توانایی بارورسازی خود را از دست می دهد. جالب است که میدانم ایشان در سالیان گذشته در روستا سگ داشتند و حتی ممکن است همین حالا هم داشته باشند. بنابراین اگر حیوان دیگری در خانه بیاید آنها مجبور می شوند که برای خود قلمرو مشخص کنند و حتی ممکن است اگر حیوان جدیدی را بیرون از خانه و درحیاط ببینند هم برای خود قلمرو مشخص نمایند. پزشک نیازهای فردی حیوان را در نظر می گیرد و بهترین زمان را مشخص می کند.

دکمه بازگشت به بالا