اقتصادیبرترین های کسب و کار

بهترین راه خرید دستگاه سورتینگ چیست؟

نحوه کار انواع دستگاه سورتینگ چگونه است؟

خرید دستگاه سورتینگ نیازمند داشتن اطلاعات کافی این نوع دستگاههاست. دستگاههای سورتینگ بر اساس پارامترهای مخصوصی، محصولات را جداسازی و دسته بندی می کند اما سوال اساسی این است که این کار چگونه توسط دستگاه سورتینگ انجام می شود. این دستگاه ها به کمک تکنولوژی های مورد استفاده در این دستگاه ها همانند حسگرها، دوربین ها، لیزرها و …، عملیات سورتینگ را انجام می دهند تا جداسازی به بهترین شکل صورت گیرد.

انواع دستگاه sorting

دستگاه سورتینگ مرغ و ماهی

از انواع دستگاه سورتینگ، دستگاه سورتینگ مرغ و ماهی است که معمولا به یک شکل کار می کنند و از معیار های مختلفی برای مرتب سازی استفاده می کند. دستگاه سورتینگ مرغ، مرغ یا ماهی را بر اساس اندازه و وزنی که دارند از هم جدا می کند. پس از جداسازی، دستگاه آن ها در سایز های مختلف و وزن های متفاوت سورت می کنند. دستگاه علاوه بر جدا سازی گوشت ها آن ها را شستشو می دهد. همچنین این دستگاه سورتینگ از توانایی جداسازی محصولات سالم از محصولات دارای عیب و ایراد برخوردار است.

یکی دیگر از دستگاه های سورتینگ، دستگاه سورتینگ مرغ و ماهی است. مواد غذایی همچون مرغ و ماهی که از فروشگاه ها به صورت سورت خریداری میکنید، به وسیله همین دستگاه ها مرتب سازی شده اند. دستگاه سورتینگ مرغ که با استفاده از آن میتوان دیگر مواد غذایی همچون ماهی و میگو را نیز مرتب سازی نمود، بر اساس پارامترهایی همچون اندازه و وزن عمل میکند.

در حال حاضر خرید محصولاتی همچون مرغ، گوشت و ماهی به صورت بسته بندی شده متداول است. این محصولات بسته بندی شده، به دلیل عملیات سورتینگ بر روی آنها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و سلامت این محصولات تضمین شده است. به همین علت فروش و سود بالاتری را نصیب افرادی میکند که در زمینه سورتینگ این محصولات فعالیت میکنند.

 

دستگاه سورتینگ حبوبات و مغز دانه ها

نوع دیگری از انواع دستگاه سورتینگ، دستگاه سورتینگ حبوبات و مغز دانه ها است. در حال حاضر یکی از محصولات صادراتی کشور، پسته است. معمولا تولید کنندگان پسته از این دستگاه برای یکدست کردن محصولات و سورت آنها استفاده میکنند تا بتوانند یک محصول با کیفیت را صادر نمایند. این دستگاه برای سورتینگ حبوبات نیز به کار میرود و به کمک این نوع دستگاه سورتینگ میتوان حبوباتی همچون لوبیا، عدس، نخود و … را از ناخالصی ها جدا نمود. امروزه مردم معمولا از این نوع حبوبات سورتینگ استفاده میکنند. دستگاه سورتینگ زیتون نیز به همین شکل عمل می کند.

دستگاه سورتینگ برنج

یکی از مشهورترین دستگاه های سورتینگ، دستگاه سورتینگ برنج است. با این توضیحات، مشخص است که این دستگاه وظیفه جداسازی ناخالصی ها از دانه های برنج را بر عهده دارد. البته عملکرد این دستگاه تنها محدود به جدا سازی ناخالصی ها نیست و این دستگاه می تواند تا دانه های شکسته را نیز از دانه های سالم جدا نماید.

نحوه جدا سازی دانه ها بر اساس رنگ و اندازه ها صورت میگیرد و بدین ترتیب دانه هایی که پارامتر های تعریف شده در دستگاه سورتینگ برنج را نداشته باشند، باید از دیگر دانه ها جدا شوند.

آشنایی با انواع دستگاه‌های بوجاری

به زدودن مواد گوناگون  اضافی از محصولات کشاورزی مثلا پاک کردن غلات و حبوبات از خاک و… بوجاری کردن می گویند. یکی از قدیمی ترین روش های بوجاری، روش باد دادن خرمن های کوبیده شده توسط چنگک های کشاورزی بود که در حال حاضر این روش منسوخ شده است. امروزه با پیشرفت دستگاه‌های صنعتی، دستگاه سورتینگ به یکی از لوازم پرکاربرد صنعتی برای غربال دانه های مختلف جهت درجه بندی آن ها تبدیل شده است. یکی از علل اختراع و استفاده از این دستگاه‌ها، بازدهی، کیفیت و سرعت بالا در غربالگری غلات و حبوبات از ناخالصی ها در حجم های بالا بود.

دستگاه‌های بوجاری خانگی

امروزه دستگاه‌های بوجاری اتوماتیک و نیمه اتوماتیک مختلفی طراحی و تولید می‌شوند، که در میان آن ها دستگاه‌های سورتینگ خانگی که دارای ابعاد کوچک تر هستند هم بسیار به چشم می خورد. به وسیله این دستگاه‌ها می توان انواع محصولات کشاورزی از جمله زرشک، کشمش، گندم، جو، نخود، لوبیا و عدس و غیره را بوجاری و به خوبی پاکسازی کرد. دستگاه‌های بوجاری خانگی نیز مانند انواع صنعتی بر اساس ابعاد و این که برای بوجاری چه محصولی طراحی و ساخته شده اند، بسیار تنوع دارند.

دستگاه‌های بوجاری خانگی به دلیل ابعاد کوچک و نیاز به فضای کم، ظرفیت تولید محدود و استفاده از برق تک فاز ، دستگاه سورتینگ خانگی خانگی نامیده می‌شوند. این دستگاه‌ها بیشتر در فروشگاه ها و کارگاه های کوچک که حجم محصولاتشان کم است کاربرد دارند. لازم به ذکر است که دستگاه‌های بوجاری خانگی آلودگی صوتی زیادی ایجاد نمی‌کنند. این دستگاه‌ها با وجود ابعاد و ظرفیت کم، دقت، کیفیت و عملکرد بسیار بالایی دارند و با کمترین در صد خطایی محصولات را بوجاری می‌کنند.

دستگاه سورتینگ زرشک

میوه زرشک یکی از محصولات کشاورزی پر مصرف در تهیه و تزیین برخی مواد غذایی است، این محصول برای آن که مناسب مصرف شود نیاز است پاک شده، دم‌گیری و بوجاری شود. انجام این کار با دست بسیار خسته کننده، زمان بر و بی کیفیت است. امروزه دستگاه‌های بوجاری زرشک جای کار دستی را گرفته اند و کیفیت و سرعت بوجاری و پاک سازی زرشک را چند برابر کرده اند. علف خشک، سنگ ریزه، دم و زرشک های پوک و خراب به وسیله دستگاه سورتینگ زرشک جدا می‌شوند و زرشک تمیز و خالص از دستگاه خارج می‌شود.

دستگاه بوجاری زرشک مانند سایر دستگاه‌ها در ابعاد، ظرفیت ها و سرعت های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها با به کار گیری جریان ها، مکنده ها، الک های ویبراتور و با استفاده از نیروی ثقل و معیار وزن، ضایعات را از بین دانه های زرشک جدا کرده و زرشک با کیفیت را برای بسته بندی و عرضه آماده می‌کند. دستگاه‌های سورتینگ زرشک، از قسمت های مختلف با هماهنگی بالا و سرعت عالی تشکیل شده است. این دستگاه اضافات سبک و سنگین را از بین دانه‌های زرشک جدا می‌کند و زرشک خالص و مرغوب را روانه بازار می‌کند.

دستگاه سورتینگ برنج

قبل از پرداختن به دستگاه بوجاری برنج بد نیست بدانیم، دستگاه بوجاری و سورتینگ برنج دو دستگاه متفاوت هستند. ولی از هر دو برای پاکسازی و درجه بندی برنج در حجم و اندازه های مختلف به کار می روند. اما این دو دستگاه به لحاظ توانایی، ظرفیت و عملکرد اساسیشان با هم فرق هایی دارند.

  • دستگاه سورتینگلیزری برنج قابلیت تشخیص و جداسازی دانه‌های برنج شکم سفید، برنج سیاه یا قرمز را که دارای رنگی متفاوت با برنج مرغوب هستند را دارد. اما دستگاه بوجاری برنج قابلیت جداسازی بر اساس رنگ را ندارد.
  • دستگاه‌های سورتینگ برنج دارای سرعت عمل بیشتر، ابعاد بزرگ تر و ساختار مجهز تر از دستگاه‌های بوجاری هستند.
  • به لحاظ قیمت این دستگاه ها نسبت به دستگاه‌های سورتینگ ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند.

دستگاه بوجاری زیره

زیره یکی از دانه های خوراکی بسیار مقوی است که در دو نوع سیاه و سبز در بازار موجود است. زیره به عنوان یک داروی گیاهی در تهیه دمنوش یا به عنوان ادویه برای عطر و طعم غذا کاربرد های فراوانی دارد. اما این حصول نیز مانند سایر محصولات کشاورزی قبل از بسته بندی نیاز به پاکسازی و دفع ناخالصی دارد تا کیفیت بهتری برای مصرف پیدا کند.

دستگاه بوجاری زیره مانند دستگاه‌های دیگر از سیستم فن و الک بهره می برد. فرایند پاک سازی زیره به سورت وزنی انجام می‌شود. در دستگاه سورتینگ زیره ناخالصی ها  و گرد وخاک سبک با استفاده از جریان هوا از محصول جدا می‌شوند و ضایعاتی مثل سنگ ریزه که وزن بیشتری دارند نیز طی چند مرحله توسط الک‌های ویبره از زیره جدا و خارج می‌شوند. دستگاه بوجاری زیره یکی از دقیق ترین دستگاه‌های بوجاری موجود است که دقت بسیار بالایی دارد و عمل سورتینگ را با کمترین خطای ممکن انجام می دهد. خروجی این دستگاه یک محصول بسیار مرغوب است.

دستگاه بوجاری ارزن و انواع دانه پرندگان

ارزن یکی از محصولات کشاورزی ریزدانه است که بیشتر به عنوان خوراک پرندگان و بذر کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد، برای تمیز کردن و خالص سازی این دانه ها نیز باید از دستگاه‌های سورتینگ ارزن و دانه پرندگان استفاده کرد که مخصوص بوجاری ریزدانه ها هستند.

دستگاه سورتینگ گندم

یکی از کابردی ترین دستگاه‌های بوجاری حبوبات دستگاه بوجاری گندم است. از آن جا که گندم محصولی بسیار پر مصرف در کشور ما است و یکی از محصولات کشاورزی است که بیشترین اراضی زیر سطح کشت را در کشور دارد. نیاز به دستگاه بوجاری گندم برای این محصول بیش از هر محصول دیگری احساس می‌شود.

دستگاه  بوجاری گندم در انواع مختلف خانگی، صنعتی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی و ساخته می‌شوند. هر کدام از این مدل ها کارایی و ظرفیت معینی دارند. به عنوان مثال مدل های متنوعی از دستگاه‌های سورتینگ صنعتی گندم به لحاظ ابعاد و تعداد سرند در بازار موجود است. از نظر قیمت نیز بسته به هزینه تولید، میزان ظرفیت و سرعت آن تنوع قیمت وجود دارد. برای آگاهی از قیمت به روز و دقیق دستگاه‌های مورد نظر می توانید با شماره تماس های درج شده تماس حاصل نموده و از راهنمایی کارشناسان فروش نیز بهره ببرید.

دستگاه بوجاری  غلات

بخش عمده مواد غذایی مصرفی روزانه ما را غلات تشکیل می دهند. بنابراین کشت و عرضه غلات در کشور ما بیش از سایر مواد خوراکی رونق دارد. در واقع می توان گفت بخش عمده تولید محصولات کشاورزی در کشور مربوط به غلات است. با توجه به این نکته پاکسازی و سورتینگ غلات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همه غلات پیش از این که برای بسته بندی و عرضه آماده شوند، باید تمام مواد خارجی و ناخالصی های موجود در آن ها بوجاری شده و جدا شود.

قابل ذکر است که دستگاه‌های بوجاری غلات غیر از تمیز کردن محصولات کار درجه بندی آن ها را نیز انجام می دهند. قیمت گذاری غلات درجه بندی شده ساده تر است و محصول مرغوب را می توان با قیمت بهتری به فروش رساند. همچنین غلات سورتینگ شده برای صادرات مناسب تر هستند.

دستگاه‌های پاکسازی حبوبات

یکی از دستگاه‌های اولیه بسته بندی و پاکسازی انواع محصولات کشاورزی دستگاه بوجاری است. حبوبات نیز مانند غلات قبل از این که بسته بندی و روانه بازار شوند نیاز به سورتینگ دارند. این کار توسط دستگاه پاکسازی حبوبات یا دستگاه بوجاری حبوبات انجام می‌شود. دستگاه‌های بوجاری حبوبات ظرفیت پاکسازی حجم بالایی از حبوبات را دارند و نسبت به روش سنتی و دستی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و بدون کوچک ترین خطایی فرایند پاکسازی حبوبات را انجام می دهند.

دستگاه‌های پاکسازی حبوبات خانگی، با توجه به ابعاد کوچک ، قیمت پایین تر و آلودگی صوتی بسیار کم، برای راه اندازی مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک بسیار مناسب هستند. با اضافه کردن یک دستگاه کوچک بسته بندی در کنار این دستگاه‌ها می توان به سود خوبی رسید. انواع دستگاه سورتینگ به صورت اینترنتی نیز عرضه و به فروش می رسند و در سایت فروشگاه آنلاین تصویر انواع دستگاه بوجاری و همراه با جزئیات کامل فنی دستگاه آورده شده است. انواع دستگاه‌های موجود دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش هستند.

به نقل از: سورتینگ مبتکر

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا