فرهنگ و هنر

لزوم الگوگیری از سبک زندگی شهدا/ نباید آرمان شهدا دستخوش تغییرات و دگرگونی‌ها شود

دانا نیوز/لرستان نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید کشور بر لزوم الگوگیری از سبک زندگی شهدا تأکید کرد و گفت: در مجالس، محافل و جلسات وصیت‌نامه‌های شهدا مرور و بازخوانی شود تا این وصایا را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرمضانعلی موسوی‌مقدم، بیست و هفتم آنلاین ماه در اجلاسیه شهدای جاویدالاثر با عنوان «ستارگان جاوید» در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ مکتب اسلام دارای دشمنان زیادی بوده و همواره جبهه حق معترضان زیادی داشته که در جبهه باطل و نفاق قرار می‌گرفتند و خلاصه این تاریخ در صدر اسلام در دوره پیامبر اکرم(ص) دوباره اسلام متولد شد.

وی ادامه داد: در بعثت رسول‌الله(ص) دو جبهه حق و باطل دوباره به وجود آمد و همواره سؤال بود که چگونه باید از این جریان و نور آسمانی که آمد و با بت‌پرستی و بسیاری از رذایل اخلاقی مبارزه کرد، صیانت و آن را نسل به نسل منتقل کرد.

موسوی با بیان اینکه بزرگ‌ترین ویژگی انسان مؤمن داشتن آرامش است که این ثبات روحی او را در برابر گرفتاری‌ها مقاوم می‌کند، اضافه کرد: قرن بیستم اوج فشارهای فرهنگی غربی به کشورهای شرقی و مسلمان بوده و بنیان‌های فرهنگی ما را متزلزل کرد.

وی اظهار کرد: در آن شرایط که در قالب مدرنیته و دموکراسی و لیبرال غربی می‌تاختند، در کشور خود ما پهلوی مدعی شد توانسته است پس از ۱۳ سال مبانی اسلامی را متزلزل کند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید با بیان اینکه بیش از ۱۴ کشور در جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران، عراق را همراهی می‌کرد اما جوانان مؤمن از خودگذشتگی کردند و باعث سرافرازی اسلام شدند، افزود: انقلاب اسلامی مانند انفجار نور، چهره‌ها را روشن و مردم را بر ارزش‌های اسلامی و جبهه‌های حق علیه باطل آگاه کرد که در این راستا جوانان بسیاری هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کردند و در راه انقلاب به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه مسیر شهدا حرکت در مسیر حق است، اظهار کرد: امروز فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی با الگوگیری از شهیدانی مانند حاج قاسم و ابومهدی در مقابل رژیم غاصب ایستادگی می‌کنند.

موسوی با بیان اینکه شهدا با نثار جان وظیفه خود را انجام دادند، ادامه داد: مجاهدان و رزمندگان نیز با مقاومت وظیفه خود را انجام داده‌اند و وظیفه ما این است که راه شهدا را ادامه دهیم و در مسیر شهدا حرکت کنیم تا همواره شاهد پیروزی حق بر باطل باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید با بیان اینکه طی ۱۴۰۰ سال بیشترین دشمنی علیه مذهب تشیع صورت گرفت اما امروز می‌بینیم مذهب تشیع همچنان پر شورتر در حال درخشیدن است، اضافه کرد: نباید اجازه دهیم آرمان شهدا دست‌خوش تغییرات و دگرگونی‌ها شود که در این راستا نیاز است در مجالس و محافل و جلسات وصیت‌نامه‌های شهدا مرور و بازخوانی شود تا این وصایا را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا