علمی و پزشکی

نخستین کهکشانها مشت شان را برای جیمز وب باز می کنند

این هفته، تیم عملیات وب جیمز برای پرتاب دستگاه های NIRcam، NIRISS و NIRSpec چراغ سبز نشان داد و هفت حالت از 17 حالت را برای عملکرد کامل تلسکوپ فضایی جیمز وب آماده کرد.

NIRcam دستگاهی مبتنی بر تلسکوپ فضایی جیمز وب است و دو عملکرد اصلی دارد. این دستگاه به عنوان یک دستگاه تصویربرداری با طول موج 0.6 تا 5 میکرون عمل می کند و دارای سنسور جلوی موج برای محافظت از عملکرد آینه های 18 قسمتی به عنوان یک آینه است. به عبارت دیگر این دستگاه یک دوربین است که برای ارائه اطلاعات مطابق با 18 قطعه آینه اصلی استفاده می شود و در عین حال دارای 10 عدد تلاکسید جیوه-کادمیم (HgCdTe) و 10 دوربین مادون قرمز قابل معامله است. تنظیم 2048 رزولوشن 2048 پیکسل است.

FGS-NIRISS دستگاهی در تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) است که توسط آژانس فضایی کانادا (CSA)، یک حسگر جهت دقیق و ابزار علمی همراه با تصاویر مادون قرمز و طیف‌سنجی طراحی و مهندسی شده است. Honeywell بخشی از پروژه جهانی ساخت یک تلسکوپ فضایی مادون قرمز بزرگ با ناسا و آژانس فضایی اروپا است.

ابزار NIRSpec یکی از چهار ابزار علمی است که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب از بین رفته است. NIRSpec یک طیف سنج چند جرمی است که تا 100 طیف مادون قرمز مانند ستارگان یا کهکشان ها را در وضوح کم، متوسط ​​و بالا اندازه گیری می کند. مشاهدات در طول موج های 0.6 ሜትርm تا 5.0 ሜትርm انجام شد. همچنین دارای یک طیف سنجی با کیفیت بالا از منابع مختلف و همچنین مجموعه ای از طیف سنجی سه بعدی (IFU) است. این دستگاه توسط آژانس فضایی اروپا و آستریوم ساخته شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب روی کهکشان های اولیه تمرکز دارد.

اعلامیه اخیر ناسا توسعه حالت MIRI MRS و چشم انداز به اشتراک گذاری اطلاعات مهندسی مرتبط را برجسته می کند.

اصطلاح “MIRI” به معنای “دستگاه مادون قرمز متوسط” همراه با “حالت طیف‌سنجی متوسط ​​بالا” در MRS MIRI است.

آلوارا لابینو و حالت دیوید لا ام آر، هر دو محقق تلسکوپ فضایی، می گویند تلسکوپ جیمز وب یکی از پیچیده ترین روش هاست. همزمان.

او افزود که این طیف‌سنجی یک «مکعب داده» سه‌بعدی ارائه می‌کند و هر پیکسل در تصویر حاوی یک طیف منحصربه‌فرد است. این طیف‌سنجی مزایای تصویربرداری سنتی و طیف‌سنجی را با هم ترکیب می‌کند و آنها را به ابزاری قدرتمند برای مطالعه نجوم و شیمی تبدیل می‌کند.

MRS برای حفظ طول موج مرئی تقسیم بر کوچکترین طول موج قابل توجه طراحی شده است. لاو و لابانو در پستی می‌گویند: «این دستگاه قدرت کافی برای مشاهده ویژگی‌های اتمی و مولکولی کلیدی در محیط‌های مختلف را دارد و با قدرت بالا می‌تواند آزاد شدن هیدروژن از کهکشان‌های اول را مطالعه کند.

کیفیت تصویر و تراز را برای MRS MIRI مشخص کنید

لا و ​​لابینو می‌گوید: «هنگام انتقال به طول‌موج‌های بلند، این دستگاه ویژگی‌های هیدروکربن‌های مولکولی را در کهکشان‌های غبارآلود مجاور بررسی می‌کند و عناصر گاز مانندی مانند اکسیژن، آرگون و نئون را تجسم می‌کند که در مورد آنها به ما می‌گویند.» محیط بینابینی را می شناسد.

او افزود: «وقتی به زمین نزدیک می‌شود، MRs از سطح یخ و مولکول‌های آلی ساده روی سیارات غول‌پیکر در منظومه شمسی خودمان و سیاره‌هایی که سیاره را در اطراف ستاره‌های دیگر تشکیل می‌دهند، نقشه‌برداری می‌کند».

هنگامی که کیفیت تصویر و هم ترازی مکان پایگاه‌های اطلاعاتی متعدد به خوبی مشخص شد، تیم ابزار MIRI برای تنظیم پاسخ طیف‌سنجی دستگاه، که شامل تعدادی مراحل، مانند la و labiano، طول موج و وضوح است، کار می‌کند. محدوده صحیح در تمام 12 میدان دید “جیمز وب” است.

این دو دانشمند گفتند: “هسته فعال کهکشان در هسته کهکشان سیگار برگ NGC 6552 کیفیت طیف ویژه MS را در بخش های کوچک به دست آمده از مشاهدات مهندسی اخیر نشان می دهد.” هنگامی که MRS توسعه یافت، تلسکوپ فضایی جیمز وب یکی از اولین فعالیت‌هایی بود که در نجوم نقش مهمی در برنامه‌های علمی ایفا کرد و تنها چند هفته به پایان آن باقی مانده بود.

46

دکمه بازگشت به بالا