برترین های کسب و کارعمومی

8 دلیل برای خرید و استفاده از روفرشی کشدار

مزایا و معایب کاور فرش کشدار چیه؟ در کل روفرشی پارچه ضخیم اغلب از جنس مخمل شانل است. بر روی فرش پهن می‌کنند تا از فرش‌هایمان در برابر نور آفتاب و پا خوردگی و کثیفی، محافظت کند. از طرفی ار روفرشی برای پوشاندن عیب فرش نیز استفاده می‌شود. بیشتر والدینی که فرزندانشان کوچک و کم سن و سال هستند، ترجیح می‌دهند به‌جای اینکه به طور مداوم نگران کثیف شدن فرش و نیاز به قالیشویی باشند، از روفرشی استفاده کنند. استفاده از چیزی به نوبه خود یکسری مزایا و یک سری معایب به همراع دارد. در ادامه با مزایا و معایب روفرشی کشدار آشنا میشیم.

– اگر روفرشی شما دارای گوشه های گرد است، می توانید از کش های مخصوص گوشه گرد استفاده کنید و یا پیش از ثبت سفارش با کارشناسان پشتیبانی ما تماس حاصل نمایید تا بهترین مشاوره پیرامون این موضوع خدمت شما تقدیم شود.

مزایای روفرشی کشدار

فرش‌ها به خصوص اگر فرش دستبافت باشند، این فرش‌ها در اثر قرار گرفتن در برابر نور خورشید، بخصوص اگر تعداد پنجره زیاد داشته باشید به مرور رنگ و شفافیت خود را از دست می‌دهند. استفاده کردن از روفرشی روی فرش مانع از تابیدن نور خورشید به فرش می‌شود. در نتیجه هم باعث حفظ کیفیت فرش‌هایتان شده و هم طول عمر فرش را افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از روفرشی، جلوگیری از کثیف و لکه شدن فرش‌ها، به خصوص فرش‌های رنگ روشن است. قبلا بیشتر از فرش‌های لاکی رنگ استفاده می‌شد و کثیف شدن فرش‌ها خیلی مشخص نمی‌شد؛ اما امروزه فرش‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارند و یکی از مهم‌ترین فاکتورهای دکوراسیون یک خانه هستند.

رنگ فرش بر اساس رنگ مبلمان و سایر لوازم خانه انتخاب می‌شود. انتخاب فرش با رنگ روشن، خیلی بیشتر از قبل مورد استقبال قرار گرفته است. هرچقدر فرش روشن‌تر باشد، احتمال لکه و کثیف شدن آن بیشتر است. انداختن روفرشی روی فرش، مانع از کثیف شدن و لکه شدن فرش می‌شود.

امروزه قیمت فرش بسیار افزایش پیدا کرده است. بخاطر همین امکان خرید دوباره فرش برای بسیاری از مردم سخت است.با استفاده از روفرشی کشداربخاطر داشتن بیش از ۱۰۰۰ طرح و رنگ مختلف می‌توانید با هزینه به مراتب کمتر یک تغییر دکوراسیون عالی در منزلتان ایجاد کنید.

برای خانواده‌هایی که فرزندان کوچک و خردسال یک انتخاب معقول است. بچه‌ها در سنین رشد، احتیاج به بازی و کار با رنگ و نقاشی کردن دارند. نمی‌توانید بچه‌ها را از بازی و اکتشاف منع کنید، صرفاً به این دلیل که ممکن است فرش‌ها کثیف شوند. به راحتی با استفاده از روفرشی می‌توانید به بچه‌ها اجازه دهید تا آزادانه بازی کنند.

استفاده از به نوبه خود معایبی هم دارد که اگر به آن دقت نشود باعث مشکلاتی خواهد شد:

یکی از نکاتی که هنگام انداختن روفرشی روی فرش باید به آن توجه کنید این است که باید قبل از انداختن روفرشی ، فرش را به دقت تمیز کرده و جارو بکشید. اگر روی فرش آلودگی وجود داشته باشد با پهن کردن روفرشی آلودگی و میکروب گسترش پیدا می کند.

وجود اختلاف چند سانتی بین اندازه فرش و اندازه روفرشی باعث می‌ شود که موقع استفاده از روفرشی، لبه های فرش به بالا خم شود. پس حتما موقع خرید روفرشی اندازه دقیق روفرشی رو به فروشنده اعلام کنید.

فروشگاه اینترنتی روفرشا قادر است تمام سفارشات شما عزیزان را درست با اندازه دقیق که شما اعلام می‌کنید دوخته و تحویل شما دهد. پس اگر از ما خرید می‌کنید نگران این موضوع نباشید.

یکی از معایب روفرشی این است که ممکن است باعث پوسیده شدن فرش شود، برای رفع این مشکل باید فرش و روفرشی را بررسی کنید که کاملا خشک باشند و هیچ رطوبی نداشته باشند. روفرشی های کشدار اگر جنس الیاف و کش آنها مرغوب باشد معایب دیگری ندارند.

معایب روفرشی کشدار ترک

معایب روفرشی های کشدار ترک در مقایسه با ایرانی بسیار زیاد است. در ادامه به بررسی چندین مورد می‌پردازیم.

وزن: وزن روفرشی کشدار ترک در مقایسه با روفرشی ایرانی کم هست و این بدلیل کیفیت پایین نخ مخمل بکار رفته در تولید کاور فرش‌های ترک هست. بطوریکه در یک روفرشی ۶ متری اختلاف وزن ۱.۵ کیلویی وجود دارد.

کیفیت دوخت: در روفرشی ایرانی کیفیت و تراکم دوخت پارچه روفرشی نسبت به روفرشی ترک بسیار بیشتر است. تفاوت به قدری  زیاد هست که وقتی دو روفرشی کنار هم قرار بگیرد به وضوح قابل مشاهده است.

کش روفرشی: کش‌‌های روفرشی‌های ایرانی تولیدی مجموعه روفرشا از بهترین کش‌های بازار تبریز است. ولی کش‌های بکار رفته در تولید روفرشی‌های ترک بعد چندین بار شستشو خراب می‌شوند.

برای ایستادن بهتر و راه نرفتن روفرشی روی فرش، بهتر است خواب روفرشی با خواب فرش هم سو باشد و در جهت مخالف نباشند. ابتدا جهت خواب پرز فرش خود را پیدا کنید و به سمت یک طرف خانه علامت گذاری کنید. سپس خواب روفرشی خود را نیز مشخص کنید و به همان طرف خواب فرش، روفرشی را بر روی فرش پهن کنید.

برای مشخص کردن خواب فرش، کافی است یک جسم تیز مانند سوزن یا سنجاق را در یکی از گوشه های فرش فرو کنید. سپس، جسم را به سمت مرکز فرش بکشید. جهتی که پرزهای فرش در آن جهت قرار می گیرند، خواب فرش است. اگر فرش شما دارای طرح برجسته است و یا نقش و نگار هندسی دارد، خواب فرش را می توانید از روی طرح فرش مشخص کنید.

کش های وسط روفرشی از دیگر کش ها بلندتر هستند. در این مرحله نیاز است تا کش های وسط روفرشی را از سمت عرض (سمت کوتاه تر فرش) به پشت فرش بیندازید و روفرشی را تا وسط فرش بیاورید

در مرحله آخر، باید چهار ضلع فرش را درون روفرشی قرار دهید. روفرشی از فرش بزرگتر دوخته می شود تا به طور کامل فرش را پوشش دهد. شما در این مرحله باید از یک ضلع شروع کنید و آروم آروم روفرشی را به دور فرش بپیچید و اضافه پارچه را به طور کامل زیر فرش قرار دهید. در این مرحله باید به خوبی و با دقت روفرشی را قرینه کنید و کاملا به صورت وسط چین روی فرش قرار دهید تا زیبایی خود را به طور کامل حفظ کند. سایت carpetdepo روفرشی کشدار نسبت به روفرشی های قدیمی با قیمت مناسب می فروشد

دکمه بازگشت به بالا