اقتصادی

دریغ از یک شانه تخم مرغ

ایسانا / کران جنوبی چند ماه پیش ، هیچ کس فکر نمی کرد که آنها در خراسان جنوبی ، مرکز اصلی تولید تخم مرغ در کشور ، به یک بیماری بسیار جدی مبتلا شده اند و یک شانه تخم مرغ بدون درد در بازار پیدا نکرده اند. برو اما شانه تخم مرغ نداری.

من بازارها را از عمده فروشی تا خرده فروشی و از خرده فروشی تا براندی کشف کردم تا کالاهای اساسی پیدا کنم. تخم مرغ مقامات می گویند مشکلی در تهیه و تولید تخم مرغ وجود ندارد و شهروندان نباید نگران این موضوع باشند ، اما به نظر می رسد آنها در بازارهایی که می بینند به دنبال طلای کمیاب از فروشندگان هستند.

طبق گزارش ESN ، یک بیماری همه گیر بسیار مسری به نام آنفلوانزای مرغی از هفته ها قبل در این استان جریان دارد که احتمالاً این امر به دلیل کمبود آن است ، اما توجه به این نکته مهم است که حتی کراسان جنوبی نیز بر بازارها چیره شده است. مناطق همسایه سالهاست که می گویند دنی بیمار است اما نباید به این سطح کمبود و دسترسی برسد.

من نمی دانم مشکل از فروشندگان است یا تولید کنندگان. مشکل مربوط به تأمین کنندگان یا این بیماری مهلک است که به نظر می رسد در کره جنوبی بیش از سایر استانها مشکل ساز است ، اما به هر حال ، در حال حاضر بازار تخم مرغ در منطقه خوب نیست مگر اینکه بتوانید. دریابید ، هر تغییر قیمتی از فروشگاه به فروشگاه دیگر ، اختلاف قیمت در شهرهای مختلف استان فاصله زمین تا آسمان است … در این بازار آشفته بازار با مشارکت کراسان جنوبی ، به نظر می رسد هرکسی بر اسب خود سوار است.

مغازه ها را باز کنید تا شانه تخم مرغ تهیه کنید

یک شهروند محترم می گوید: برای خرید تخم مرغ به بسیاری از سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها مراجعه کردم ، اما آنها را پیدا نکردم تا اینکه بالاخره مقدار کمی از فروشگاه های زنجیره ای را خریدم.

وی گفت: “علاوه بر توزیع نامناسب ، قیمت تخم مرغ از شهری به شهر دیگر و از عمده فروشی تا سوپرمارکت متفاوت است.”

وی گفت: “به نظر می رسد برخی افراد از این شرایط سو استفاده می كنند.” این خوب نیست. “

به گفته این شهروند: یک محصول نمی تواند خیلی گران باشد و یا هر روز توزیع آن مشکل داشته باشد ، بنابراین حتی مردم نمی توانند کالای اساسی را روی میز خود بیاورند.

اکبری گفت: “آنچه مسلم است این است که زیارت مناسبی وجود ندارد و این برای مدت طولانی مردم را با مشکل روبرو خواهد کرد.” مقامات می گویند که آنها می توانند مغز شما را تقویت کنند ، اما خبر خوب این است که ما توانایی خرید حتی یک تخم مرغ ساده را نداریم.

تخم مرغ کم است و پاسخگوی نیاز مصرف کننده نیست

یکی از فروشندگان بورگوندی به ایزنا گفت: “من برای تهیه تخم مرغ بسیار تلاش کردم و پس از یک سری بازرسی ، کارتنی پیدا کردم که پاسخگوی نیاز مشتری نبود.”

وی با بیان اینکه برخی از افراد تخم مرغ را برای ادویه جات شیرین می فروشند یکی از دلایل کمبود تخم مرغ است و افزود: برخی افراد سودآور هستند.

سودآوری در این مورد!

فروشنده دیگری نیز به نوبه خود به فروشندگان تخم مرغ پیشنهاد می داد و می گفت: “متأسفانه برای تحویل تخم مرغ چندین روز با توزیع کننده تماس گرفتم اما جوابی دریافت نکردم. این به معنای کنار گذاشتن برخی اسپویلرها است. تخم مرغ “برای کسانی که بیشتر از آن استفاده می کنند.”

وی گفت: “همچنین ، برخی از فروشندگان درخواست افزایش قیمت می کنند ، که برای فروشنده خوب نیست.” بنابراین خرید را متوقف کرد.

ما برای دریافت سرنخی در مورد این کمبود یا توزیع نامناسب به مقامات مراجعه کردیم ، اما متأسفانه برخی از توپ ها در منطقه توزیع و برخی دیگر در زمین تولید افتادند.

بیش از آنچه نیاز دارید تولید کنید

احمد چوپس ، معاون تجارت و توسعه شركت جهاد كشاورزی خراسان جنوبی ، در مصاحبه با ISN ، گفت: «مرغداران موظف شدند 30٪ تخم مرغ خود را به دفتر مقررات بازار تحویل دهند ، اما برای حل فعلی چالش ها و مسائل. ، 100٪ به مرغداران ارائه می دهد. ”تخم مرغ باید به ستاد تنظیم بازار تحویل داده شود

وی اظهار داشت: این روش طی دو هفته گذشته مورد تصویب قرار گرفته و به شهرستانها اعلام کرده است كه بیش از 42 تن تخم مرغ در كره جنوبی تولید می شود و بیش از 18 تن توسط شهروندان مصرف می شود.

معاون توسعه مشاغل تصدی های جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در این منطقه کمبود تخم مرغ وجود ندارد که به دلیل شیوع آنفلوانزا و ترس در بین مرغداران تعداد مراکز عرضه تخم مرغ در بورجند را به سه مرکز افزایش داده است. مسلح به پنج مرکز دیگر ، امید است که مشکل حمل و توزیع تخم مرغ کاهش یابد تا ترس از مرغداران کاهش یابد.

دوچرخه ادامه داد: مزارع مرغداری مواقع حمل و صادرات تخم مرغ از شهرها و صادرات آنها به سایر مناطق ایالت و کشور را در صورت تولید بیش از نیاز خود انجام می دهند.

وی افزود: برای رفع چالش های پیش رو ، مرغداران ملزم هستند تخم مرغ خود را در ساعات مختلف روز به مراکز تحویل دهند تا تداخل بین ماشین آلات ، رانندگان و واحدهای مرغداری … کاهش یابد و خطر ابتلا به بیماری کاهش یابد.

در طی بازرسی ، مرغداران از اینكه ماشین آلات توسط مرغداری ها آلوده شوند ترس داشتند ، بنابراین به ماشین های مختلف اجازه ورود به مرغداری ها و تخلیه و حمل تخم مرغ را نمی داد.

ناپدید شدن یک میلیون و 100000 پرنده

محمد Asgezazah ، مدیر کل دامپزشکی Coraran جنوبی ، همچنین گفت که تاکنون یک میلیون و 100000 پرنده در Coraran جنوبی کشته شده اند: “اکنون تخمگذاری در استان ممنوع است.”

وی گفت که اکنون مشکلی در تهیه مرغ و تخم مرغ در این ولسوالی وجود ندارد و مصرف ایالت نیز تأمین شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: 129 واحد با ظرفیت دو میلیون مرغ در ژانویه امسال جوجه ریزی شده است ، به همین دلیل مشکلی برای تقاضای گوشت در ماه مارس وجود ندارد.

تخمها منطقه را ترک نمی کنند

به گفته وی ، در حال حاضر صادرات تخم مرغ ممنوع است و مرغداران نمی توانند بدون اجازه برای حل بحران بازار منطقه ، منطقه را وارد کنند.

به گفته خراسان جنوبی ، مدیر کل دامپزشکی ، این بیماری تا 10 کیلومتر با سازمان ملی دامپزشکی برای مرغداری کنترل شده است. عرضه و تقاضا را دنبال کنید

قیمت تخم مرغ نباید بیش از 15000 تن باشد

علی تهاوری ، معاون بازرس شرکت صنعتی ، معدن و تجارت و حمایت از مصرف کننده در جنوب کورارا ، اخیراً گفت که تأمین کنندگان تخم مرغ بیش از 15000 تن فرآوری می کنند.

با تمرکز بر قیمت تخم مرغ با بالاترین قیمت 15000 تن در واحدهای اتحادیه ، “عمده فروشان تخم مرغ موظفند توزیع روزانه خود را به بازرس کل و آژانس حمایت از مصرف کننده ارائه دهند. شبکه کردن

طهوری افزود: بازرسان این سازمان توسط تیم ویژه ای و به صورت بازرسی مشترک از کالاهای عمده و خرده فروشی نظارت می شوند.

ادامه: از تأمین کنندگان خرده فروشی خواسته می شود که به درخواست مشتری رسید را به سرپرستان ارائه دهند و رسید یا رسید فروش را صادر کنند.

در مورد کمبود تخم مرغ در بازار ، برخی از شهروندان در بیانیه ای گفتند که مسئولیت تولید و عرضه به سطح عمده فروشی به عهده سازمان جهاد کشاورزی است. بالا

آنها از کشورهای عضو خود خواستند که بیش از 15000 تن تولید و عرضه تخم مرغ را به 124 سیستم سازمان گزارش دهند.

مراکز فروش تخم مرغ را افزایش دهید

الیاس جویبان ، معاون وزیر تجارت صنعتی و توسعه تجارت هوران جنوبی ، از طرف خود گفت كه ما مراكز فروش در این منطقه را به پنج مركز و یك مركز در شهرها گسترش داده ایم. تخم مرغ های موجود در این منطقه با قیمت 17000 تن در هر کیلوگرم در دسترس هستند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 28 هزار تن جو ، 26 هزار تن ذرت و 25 هزار تن سویا از منطقه تهیه و یک هزار و 260 تن مرغ منجمد توزیع شده است. ما سهمیه جدیدی را دنبال می کنیم.

وی گفت: “طرح تقویت كنترل بازار هر ساله در تاریخ 6 مارس آغاز می شود اما امسال به دلیل شرایط خاص یك ماه زودتر و در تاریخ 6 فوریه آغاز می شود.”

توزیع عادلانه را در اولویت قرار دهید

هفته گذشته حمید ملانوری ، فرماندار خراسان جنوبی ، در جلسه کمیسیون تنظیم بازار دولتی اظهار داشت: “نیازهای اساسی مردم در این ایالت تأمین می شود ، اما توزیع باید عادلانه باشد و کالاها باید در دسترس باشد. مردم.

وبي افزود: “همه ما مانند عوامل سيستم هستيم. ……………………………… ……………. قیمت

به گفته وی ، طبق آمار صنعت ، معدن و تجارت ، میزان کالای توزیع شده تاکنون کم نیست و می تواند نیازهای منطقه را برآورده کند ، اما آنچه در این زمینه مهم است ، نقض توزیع عادلانه کالا و شرایط است.

وی با بیان اینکه خشونت در برخی مناطق منافع افرادی را که باید از نزدیک تحت نظارت قرار گیرند تهدید می کند ، افزود: افزایش کنترل بر موضوعات خاص مانند جهاد کشاورزی ، همکاری روستایی ، تحریم های دولت ، دهیاری ها و شوراها.

وی با تأکید بر اهمیت تهیه کالاهای اساسی مانند برنج ، روغن ، شکر ، مرغ و تخم مرغ برای کل جامعه ، گفت: “ما باید مراقب باشیم و در صورت لزوم این اقلام را توزیع کنیم.

بر قیمت گذاری مناسب کالاها تأکید کرده و سهم مناسب مردم را تعیین کنید

وی با اشاره به قیمت گذاری کالا گفت: “در این زمینه ، ما باید تخلفات را به روشی ثابت ، قوی و بحرانی کاهش دهیم.”

وی با تأکید بر لزوم هماهنگی برای تأمین کالاهای اساسی و مقررات بازار گفت: “ارتباط بین توزیع و نظارت باید نیازهای مردم را برآورده کند ، اما کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است”.

وی گفت: “باید توجه داشته باشیم كه تولید كننده باید از اقتصاد حمایت كند و گاهی اوقات از قدرت اداری در جاهایی كه به نفع عموم است استفاده می كند.”

به گفته فرماندار جنوب چورانان ، چورن جنوبی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان طیور و تخم مرغ در کشور است اما در شرایط فعلی بازار منطقه ای در اولویت است و باید با حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ثبات در بازار ایجاد کنیم. .

ملانی به عملکرد دادگاه ها و مقررات نظارتی با این واحدها اشاره کرد و افزود: تولید مثل در اتاق های طیور و اقدامات جلوگیری از رهاسازی مرغ و تخم مرغ در این ایالت در کنترل اوضاع م effectiveثر است و نیاز به درمان دارد. در مورد مرغداری ، مدیریت باید اصلاح شود.

در روش توزیع مشکلی وجود دارد

ابراهیم حمیدی ، رئیس دادگستری چوراسلام جنوبی ، در مصاحبه ای با ISN گفت ، “با وجود تمام اقدامات مثبت انجام شده ، نیاز به نظارت بیشتر است که باید بر روی محصولاتی مانند مرغ و تخم مرغ تولید شده در منطقه تمرکز شود. کالاهای نفت مانند وارد منطقه می شود

وی گفت: “ما از نظر كالا كم نداریم ، اما متأسفانه در بخش توزیع مشكل وجود دارد.”

وی با تأکید بر لزوم افزایش کنترل بر توزیع کالاهای اساسی در منطقه ، گفت: کمبود کالایی مانند نفت نداریم اما روش توزیع معیوب است. .

رئیس دادگستری کره جنوبی گفت: قوه قضاییه عملکرد بسیاری از نهادها را زیر سوال می برد و باید بهترین مدل برای خدمت به مردم به عنوان یک نهاد مطلوب باشد.

حمیدی ادامه داد: آژانس بازرسی باید نظارت کافی بر عملکرد سازمان های مرتبط مانند جهاد کشاورزی ، دامپزشکی ، سیستم دامپزشکی و … داشته باشد تا تعداد افراد در این مناطق کاهش یابد.

وی گفت که برای تعزیرات نظارت بر توزیع مایحتاج اساسی در مغازه ها و فروشگاه های سطح شهر مهم است.

طی چند ماه گذشته ، بازار تخم مرغ از مصرف کنندگان دور شده است. ایالات متحده این محصول مهم را شیوع آنفلوانزای مرغی بسیار جدی و انقراض پرندگان و همچنین ترس از ادامه یا شروع کار مرغداران نمی داند. همه فعالیت ها ، مشکلات این بازار را تشدید کرده است. بررسی ها نشان می دهد که توزیع و احتمالاً سیستم ردیابی نادرست است ، بنابراین آنها تخم مرغ هایی را در یک منطقه از شهر پیدا کردند و در منطقه دیگر ما از کالای غیرقابل دسترسی فروشنده ، فروشنده عادی دسترسی نداشتیم.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا