عمومیبرترین های کسب و کار

نورپردازی عکاسی در استودیو و شش قانون مهم

یادگیری استفاده صحیح از نورپردازی استودیو در ابتدا می تواند یک میدان مین باشد، برای درست کردن آن نیاز به تمرین دارید، اما اگر به اصول اولیه پایبند باشید خیلی کار شما را راحت تر می‌کند. آیا باور می‌کنید که من هنوز هم تقریباً 90 درصد مواقع فقط از یک نور استفاده می‌کنم، در دو سال اول حرفه عکاسی‌ام، این تنها چیزی بود که برای مشتریان استفاده کردم، یک نور و یک اُکتاباکس بزرگ. من تمرین کردم، آن یک نور را اصلاح کردم و در نهایت به آن مسلط شدم تا هرآنچه می‌خواهم با یک نور انجام دهم، اما اکنون بعد از چیزی نزدیک به 3 سال، اینها نکات و تجربیات من از عکاسی صنعتی محصولات و کالا‌های رفلکت دار و چیدن ستاپ‌های نوری است.

نزدیک به سه سال است که در رخ نت مشغول به فعالیت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در شهر اصفهان هستم و در ادامه با تجربیات من همراه باشید.همچنین برای مشاهده نمونه کار‌های عکاسی روی لینک بهترین عکاسی صنعتی در اصفهان کلیک کنید.

1. نور را در راستای شانه و بالاتر تنظیم کنید

اولین قانون این است که همه الگوهای نور عکاسی به سایه ای که از بینی پایین می آید متکی هستند، بنابراین نور را بالاتر از سر بگیرید.ما به دیدن سایه‌های بینی که با خورشید در آسمان و چراغ‌های سقفی فرو می‌روند عادت کرده‌ایم، بنابراین، در حالی که ممکن است همیشه درک نکنیم که چرا نورهای کم در یک تصویر در نگاه اول اشتباه به نظر می‌رسند، آن را اشتباه می‌بینیم. نوری که از زیر صورت می‌آید اغلب به عنوان “نورپردازی ترسناک” نامیده می‌شود – تصور کنید که یک داستان ترسناک را با مشعلی که از زیر چانه به سمت صورت شما نشانه رفته است تعریف کنید،متوجه خواهید شد!

2. نور در عکاسی باید نرم باشد

مشتریان همیشه در نور ملایم بهترین ظاهر را خواهند داشت مگر اینکه عمداً به دنبال ظاهری متفاوت باشید. بنابراین برای عکاسی به یک سافت باکس بزرگ نیاز دارید و می‌توانید در جلوی نور اصلی خود یک پارچه‌ی سفید رنگ آویزان کنید و یا از دیفیوزر استفاده کنید.البته از نور شدید می توانید در موقعیت مناسب به خوبی استفاده کنید، اما نور ملایم بهترین نور برای عکاسی است.

3. قرار گرفتن سوژه در معرض نور را در نظر بگیرید

وقتی در حال اجرای عکاسی در استودیو هستم، مهم است که نوردهی خوبی داشته باشم و آن را به درستی در دوربین دریافت کنم. بله، می‌توانید آن را در ادیت تغییر دهید، اما تغییر نوردهی‌ها همیشه کیفیت فایل را کاهش می‌دهد، بنابراین اگر می‌توانید آن را درست در دوربین تنظیم کنید، این کار را انجام دهید. ترجیح خود من استفاده از نورسنج است، بنابراین می دانید که همه چیز خوب به نظر می رسد و قبل از فشار دادن شاتر به درستی در معرض دید قرار می گیرد.

4. استفاده از کارت خاکستری را یاد بگیرید

این ابزار بسیار کوچکی در عکاسی است اما واقعاً به شما در سازگاری کمک می کند. اگر ست‌آپ‌های متعدد و پس‌زمینه‌های مختلف انجام می‌دهید، مخصوصاً با نوزادان، فقط به شما کمک می‌کند تا رنگ پوست را یکسان کنید.درباره استفاده از کارت خاکستری در عکاسی تحقیق کنید.

5. فلاشر با برند معتبر بخرید

نوری که ارزان است اگر یک اصلاح کننده خوب جلوی آن قرار دهید می تواند نتایج عالی به شما بدهد. انتشار خوب آن نور را دوست‌داشتنی و نرم می‌کند و به نقاط داغ کمک می‌کند. بنابراین، اگر بودجه کم است، آن را صرف یک اصلاح کننده خوب کنید. به نظر من فلاش را از برند گودوکس و یا ورتا از فروشگاه‌های معتبر لوازم عکاسی خرید کنید.

6.تبلیغات در اینستاگرام را فراموش نکنید

اینستا یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای بازاریابی خدمات و محصولات است.تعداد کاربران بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کم به پیج های پرطرفدار کسب و کار خودتان را معرفی کنید.اینستاگرام چون بستر تولید محتوای عکسی و ویدئویی است گزینه‌ی بسیار خوبی برای تبلیغ پیج عکاسان است.البته تبلیغات در اینستاگرام نیازمند تجربه ی فراوانی است.اگر به یک تیم با تجربه برای تبلیغات اینستاگرام اصفهان نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.

اگر به یک تیم عکاسی حرفه ای در اصفهان نیاز دارید ما به شما رخ نت را پیشنهاد می‌کنیم.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا