فرهنگ و هنر

نقش‌آفرینی تلسکوپ جیمز وب در یک مستند جدید

تلسکوپ فضایی جیمز وب در مستند جدید و نفس‌گیر شرکت فیلم‌سازی آی‌مکس(IMAX) ایفای نقش می‌کند.

به گزارش دانا نیوز و به نقل از اسپیس، میشل ویلیامز(Michelle Williams)، بازیگر برنده جایزه، فیلم کوتاه «آسمان عمیق» را که در ماه اکتبر اکران می‌شود، روایت خواهد کرد.

درودها به سوی دستاوردهای معجزه آسای تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا از سراسر جهان در حال سرازیر شدن است.

این رصدخانه پیشرفته تابستان امسال سالگرد یک سالگی خود را به عنوان یک پلتفرم نجومی پیشگامانه که در فاصله یک میلیون مایلی(۱.۶ میلیون کیلومتری) از زمین به دور خورشید می‌چرخد، جشن گرفت و قرار است این جشن با مستند جدید «آسمان عمیق» از تلسکوپ فضایی جیمز وب(JWST) تکمیل شود. پروژه‌ای پرشور که شرکت آیمکس آن را با شرکت کریزی بوت پیکچرز(Crazy Boat Pictures Ltd) و فیلمساز نامزد جایزه اسکار، ناتانیل کان(Nathaniel Kahn) انجام می‌دهد.

خبر تکمیل این فیلم ۴۰ دقیقه‌ای هفته‌ی گذشته در جریان رویدادهایی به مناسبت سالگرد «اولین تصویر» تلسکوپ در آکادمی ملی علوم در واشنگتن دی سی اعلام شد.

میشل ویلیامز، برنده جایزه گلدن گلوب، این مستند را که قرار است در ماه اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شود، روایت می‌کند.

ویلیامز در بیانیه آیمکس گفت: من همیشه مجذوب زیبایی و عظمت فضا بوده‌ام و هیجان زده هستم که با ناتانیل و آی مکس کار کنم تا داستان تصاویر جذاب ثبت شده توسط این تلسکوپ جدید را روایت کنم.

«آسمان عمیق» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی ناتانیل کان و بانی هلینوماز(Bonnie Hlinomaz) به طور مشترک ساخته شد.

جان ترنر(John Turner) نیز به عنوان تهیه کننده‌ با آیمکس همکاری کرده است. در این پروژه ناسا، آژانس فضایی اروپا و کانادا، موسسه علمی تلسکوپ فضایی و انجمن دانشگاه‌ها برای تحقیقات در نجوم نیز همراه بوده‌اند.

شریک مالی آیمکس در این پروژه بنیاد نورثروب ‌گرومن بوده است.

جان ترنر، رئیس بخش مستندهای آیمکس در یک بیانیه مطبوعاتی رسمی گفت: «آسمان عمیق» بازگشتی هیجان‌انگیز برای مستندهای آیمکس و سنت دیرینه ما در ساخت فیلم‌های فضایی همه‌جانبه را نشان می‌دهد.

این مستند الهام‌بخش فرآیند مهندسی و ساخت تلسکوپ ۱۰ میلیارد دلاری جیمز وب، پرتاب تاریخی آن در روز ۲۵ دسامبر سال ۲۰۲۱ و انتشار اولین تصاویر تمام رنگی و کهکشانی آن در روز ۱۲ ژوئیه سال ۲۰۲۲ که کل سیاره شاهد آن بود را بررسی می‌کند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا