عمومیبرترین های کسب و کار

رپورتاژ آگهی در چه زمانی و برای چه نوع تبلیغاتی مثمر ثمر است؟

بازاریابی در زمان قدیم به علت عدم وجود خلاقیت و نوآوری در اکثر موارد با شکست مواجه می‌شد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد تغییر در روش‌های بازاریابی هستیم. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغاتی در این دوره به حساب می‌آید. در این مقاله به بیان یکسری اطلاعات در این خصوص می‌پردازیم.

رپورتاژ آگهی چیست؟

در واقع رپورتاژ آگهی یک متن تبلیغاتی انتشاریافته در سایت‌های معتبر و پربازدید توسط بخش روابط عمومی شرکت‌ها می‌باشد. هدف این روش تبلیغاتی ارائه اطلاعات در خصوص کسب و کار و معرفی محصولات و خدمات شرکت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رپورتاژ آگهی چیست کلیک کنید

تفاوت رپورتاژ آگهی با دیگر محتواها

رپورتاژ علی رغم اینکه ترکیبی از سایر محتواهاست ولی به طور کامل شبیه هیچ‌کدام نیست. بدین معنی که هر کدام از ویژگی‌های آن مشابه یکی از خصوصیات محتواهای دیگر مانند پست وبلاگی، صفحه وب، شبکه اجتماعی و غیره می‌باشد.

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ است یا بازاریابی محتوا

برای بسیاری از افراد فعال در این زمینه، رپورتاژ در واقع یک نوع روش تبلیغاتی محسوب می‌شود. به منظور کشف این مسئله اطلاع از خصوصیات تبلیغات و بازاریابی ضروری است.

ویژگی های اصلی تبلیغات

  1. کوتاه‌ مدت بودن
  2. یک طرفه و غیر تعاملی بودن
  3. معرفی مستقیم محصول و خدمات
  4. دارای هدف افزایش فروش

ویژگی های اصلی بازاریابی

  • بلند ‌مدت بودن
  • دو سویه و تعاملی بودن
  • معرفی غیرمستقیم محصول و خدمات
  • دارای هدف ایجاد یک ارتباط ارزشمند

بنابراین با توجه به تفاوت‌های بیان‌شده، رپورتاژ آگهی بیشتر یک بازاریابی محتوا به حساب می‌آید. پس اکنون با وجود اطلاع از تفاوت‌های موجود بین تبلیغات و بازاریابی محتوا قادر به ارائه تعری جامع‌تری از رپورتاژ آگهی هستیم.

انتشار دائمی یک مقاله دارای لینک‌های بین متنی در سایت‌های دارای اعتبار که منجر به جذب زیادی مخاطب به سایت مورد نظر می‌شود. در این مقاله به شکل غیرمستقیم به محصولات و خدمات اشاره می‌شود.

 در نتیجه مخاطبان از طریق ورود به سایت و مشاهده توضیحات و خرید کالای مورد نیازشان، شما را در رسیدن به اهدافتان یعنی افزایش فروش یاری می‌کنند.

انواع رپورتاژ آگهی

در دنیای گسترده اینترنت، رپورتاژ بیشتر تحت عنوان انتشار مقاله در وب‌سایت‌ شناخته شده‌است. نکته‌ی قابل توجه این است که رپورتاژ دارای انواع مختلفی می‌باشد.

تبلیغات رسانه‌ای که رادیو و تلویزیون را شامل می‌شود.

روزنامه و مجله که از نوع تبلیغات نوشتاری هستند.

وب‌سایت‌ها و خبرنامه‌ها که در دسته‌بندی تبلیغات اینترنتی قرار می‌گیرند.

دلایل انجام رپورتاژ

با توجه به عواملی همچون وابستگی روزافزورن به تکنولوژی و انجام تقریبا اکثر کارها به صورت آنلاین، برقراری ارتباط هر چه بیشتر با مخاطبان در اینترنت امری کاملا ضروری می‌باشد. بنابراین استفاده از رپورتاژ آگهی بسیار حائز اهمیت است. در ادامه دلایل استفاده از این روش تبلیغاتی را بیان می‌کنیم.

در معرض دید قرار گرفتن

لازمه‌ی کسب موفقیت و دستیابی هر چه سریع‌تر به اهداف در دنیای دیجیتال، در معرض دید بودن کسب و کار شما می‌باشد. در نتیجه یکی از مهم‌ترین دلایل ارائه رپورتاژ آگهی همین عامل است.

اما به خاطر داشته‌باشید که شرط غلبه هر چه زودتر بر رقبا ارائه رپورتاژ در سایت‌های دارای اعتبار می‌باشد. بر این اساس نهایت دقت را در انتخاب محل انتشار آگهی خود داشته‌باشید.

 در این صورت امکان جذب مشتریان دائمی به شرط انتخاب درست برای صاحبان کسب و کار به راحتی فراهم می‌شود.

افزایش اعتبار برند و سایت

در صورت انتشار مرتب رپورتاژ آگهی هدفمند در سایت‌های خبری و تخصصی شاهد افزایش اعتبار برند خود هستید. کسب این میزان اعتبار را مدیون شناخت بیشتر مخاطبان با محصولات و خدمات خود از طریق رپورتاژ می‌باشید.

بهبود سئو سایت

از طریق به اشتراک‌گذاری یک رپورتاژ آگهی کاملا اصولی از مزیت بک لینک بهره‌مند می‌شوید. با دریافت بک لینک جایگاه و مقام سایت شما در گوگل بالاتر می‌رود. در نهایت با افزایش رتبه در موتورهای جستجوگر شاهد افزایش اعتبار هم هستید.

کاربرد کلمات کلیدی مناسب و بک لینک‌های صحیح در این مرحله از جمله مسائل حیاتی است که نویسنده‌ی رپورتاژ آگهی بایستی توجه لازم را به آن داشته‌باشد.

هزینه و تعرفه رپورتاژ

از جمله عوامل مؤثر در افزایش اهمیت رپورتاژ، هزینه و تعرفه مناسب آن است. تبلیغ موفق منجر به افزایش تعداد مشتریان و آشنایی هر چه بیشتر آن با خدمات شما می‌شود. در زمینه رپورتاژ آگهی تنها با پرداخت یک هزینه، بازخوردهای زیادی را دریافت خواهیدکرد.

چگونه یک رپورتاژ خوب بنویسیم؟

استفاده از لحن و بیانی مناسب در کل محتوا، یکی از مسائل مهم در زمینه‌ی نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب و جذاب محسوب می‌شود.

رپورتاژ علاوه بر انجام وظیفه تبلیغاتی خود باید اطلاعات مفیدی را هم در اختیار مخاطب قرار دهد. در ادامه مقاله به نکات کلیدی و مهم به منظور نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب اشاره می‌شود.

ارائه ارزش به عنوان هدف اصلی رپورتاژ

تولید یک متن خاص و جذاب مسئله‌ای با اهمیت است. در زمان نوشتن رپورتاژ، ارائه‌ی اطلاعات مفید و با ارزش را جایگزین اشاره مستقیم به محصولات شرکت و تبلیغ خود کنید. از طریق استفاده از مطالب آموزشی توجه مخاطبان را به بازدید از سایت خود جلب کنید.

انتخاب عنوان متناسب با محتوا

عنوان انتخابی مقاله باید دارای تناسب و هماهنگی با مطالب ذکرشده در آن باشد. از طریق به کارگیری عنوانی نامناسب و فریب‌دهنده نوعی ذهنیت منفی در مخاطب نسبت به خود به وجود می‌آورید. اتلاف وقت و هزینه کمترین آسیب وارده به شما در این زمینه می‌باشد.

عناصر پیشنهادی جهت استفاده در عنوان مقاله شامل: اعداد و درصد، عبارت‌های شوکه‌کننده و خلاف عقیده مخاطب می‌شود.

ارائه راه حل برای مشکلات افراد جامعه

یکی از راه‌های جذب مخاطبان به رپورتاژ آگهی خود اشاره به مشکلات اساسی و همچنین ارائه‌ی راه‌حل در خصوص آن‌ها در عنوان مقاله می‌باشد.

با استفاده از روش بیان یک چالش و راه‌های غلبه بر آن، کاربر خ.د را از میزان ارزش خودش و مشکلاتش در نزد خودتان مطلع گردانید.

الهام بخش بودن محتوا

در اکثر موارد هدف از ایجاد یک رپورتاژ آگهی، تبلیغ و تولید سرنخ می‌باشد. به منظور دستیابی بهتر به هدف مورد نظر خود می‌توان از خاصیت الهام‌بخشی و ترغیب مخاطب به انجام عملی خاص در نوشته‌ی خودتان بهره ببرید.

به عنوان مثال با برگزاری یک مسابقه در حوزه‌ی موضوع مقاله کاربران را به یک چالش دعوت کنید.

عدم اشاره مستقیم به خود

نویسنده یک رپورتاژ خوب نباید به شکل واضح و آشکار به کسب و کار در متن مقاله اشاره کند. البته امکان چند بار اشاره به برند در کل رپورتاژ آگهی منعی ندارد. نکته قابل توجه در این خصوص، ارائه یکسری مطالب مفید و جذاب در کنار معرفی محصولات است. بدین ترتیب مخاطب متوجه رویکرد تبلیغاتی رپورتاژ نمی‌شود.

ایجاد محتوایی خاص و استثنایی برای کاربران

از طریق استفاده از لحنی جذاب، تصاویر باکیفیت و انتخاب پس‌زمینه مناسب مقاله خود را از حالت روزنامه‌ای خارج کنید. بدین وسیله با رعایت نکات کلیدی و همچنین توجه به نیاز مخاطب، امکان کسب تجربه‌ای متفاوت را به کاربر هدیه دهید.

رعایت ساختار درست

هر نوشته‌ای با هر گونه هدفی دارای ساختار ویژه‌ای است. توجه به کلیه‌ی اصول ساختار متن، قوانین سئو بعلاوه انتخاب درست کلمه کلیدی به جذابیت و کیفیت رپورتاژ می‌افزاید.

کپی نبودن رپورتاژ آگهی

ارائه یک متن خاص و متفاوت منجر به افزایش میزان ارزش و اهمیت رپورتاژ می‌شود. عدم استفاده دقیق از مقاله‌های دیگر از جمله موارد مهم و ضروری است که به نویسنده در طراحی یک مقاله خوب کمک می‌کند.

کوتاه و مفید بودن

کوتاهی مقاله و پاسخ‌دهی سریع به سوالات کاربر به جذابیت هر چه بیشتر رپورتاژ کمک شایانی می‌کند.

علاوه بر موارد ذکرشده ممکن است تعدادی سوال در ذهن شما ایجاد شود. زمان مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی و امکان به کارگیری آن برای چه نوع کسب و کاری از قبیل این سوالات هستند. جهت دریافت پاسخ سوالات خود با ما همراه باشید.

در واقع خرید رپورتاژ آگهی یک سرمایه‌گذاری مناسب برای صاحبان کسب و کار محسوب می‌شود. به علت حضور دائم رپورتاژ در سایت منتشرکننده، اقدام به ایجاد یک رپورتاژ باکیفیت در هیچ زمانی بیهوده نیست.

با توجه به اهمیت تبلیغ در تمامی مشاغل و توان بالای رپورتاژ در این مورد البته به شکلی کاملا هوشمندانه و غیرمستقیم، هیچ‌گونه محدودیتی برای مشاغل مختلف در استفاده از رپورتاژ آگهی وجود ندارد.

بنابراین صاحبان مشاغل مختلف با هر وضعیت شغلی از طریق انتشار رپورتاژ در سایت‌های خبری معتبر باعث بهبود وضعیت کاری خود می‌شوند. این بهبودبخشی با جذب مشتریان بیشتر و کسب اعتبار بالاتر در نزد مردم صورت می‌پذیرد.

رپورتاژ آگهی و دنیای رقابت

در دنیای رقابتی امروز انتخاب یک روش تبلیغاتی مناسب بسیار حائز اهمیت می‌باشد.رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از بهترین نوع تبلیغات در این دنیا شناخته شده‌است. با استفاده از این روش و در نتیجه دیده ‌شدن بهتر فعالیت، شما پیروز این رقابت می‌شوید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا