علمی و پزشکی

افزایش کمک هزینه دانشجویان علوم پزشکی توسط وزارت بهداشت ابلاغ شد

به گزارش شفاف، ابراهیم گلمکانی دبیر هیأت امنا، مجامع و شورا‌های وزارت بهداشت در نامه‌ای خطاب به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی وابسته به وزارت بهداشت موضوع افزایش کمک هزینه دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی آن در سال جاری را ابلاغ کرد

گلمکانی در این نامه تاکید کرده است: نظر به سوالات همکاران در خصوص کمک هزینه دانشجویان در سال ۱۴۰۲ به استحضار می‌رساند پیرو هماهنگی با معاونین آموزشی، توسعه مدیریت و منابع، دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت پیشنهاد زیر جهت طرح در جلسات دوره اول هیئت‌های امنا در سال آینده تهیه شده است که قاعدتاً پس از تصویب در جلسات مربوطه قابل اعمال خواهد بود؛ لذا چنانچه اعضای هیأت امنای آن مؤسسه نظر موافق دارند به منظور اجتناب از تأخیر پرداخت می‌تواند ملاک عمل از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۲ قرار گیرد:

«با پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویان مقاطع و رشته‌های مختلف علوم پزشکی از ابتدای سال ۱۴۰۲ به شرح ذیل جدول ذیل از محل درآمد‌های اختصاصی و با درج در بودجه تفصیلی دانشگاه موافقت می‌شود:

این کمک هزینه به دانشجویان انتقالی داخل کشور نیز تعلق می‌گیرد. این کمک هزینه به دانشجویان انتقالی از خارج کشور تعلق نمی‌گیرد. همچنین دانشجویانی که از دانشگاه یا دانشکده‌های علوم پزشکی مأمور به تحصیل هستند و حقوق دریافت می‌کنند مشمول دریافت این کمک هزینه نمی‌شوند.

کمک هزینه مسکن به دستیاران پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و کارورزان (این ترن‌های) پزشکی و دندانپزشکی شهریه پرداز نیز تعلق می‌گیرد و دانشگاه می‌تواند مبلغ کمک هزینه را به این گروه از دانشجویان مستقیماً پرداخت یا از شهریه آن‌ها کسر کند.

جدول کمک هزینه دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی

کمک هزینه دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی

افزایش ۱۰ درصدی کمک هزینه به ازای هر فرزند برای دانشجویان متأهل

همچنین دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با ارسال نامه دبیر هیأت امنا، مجامع و شورا‌های وزارت بهداشت به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرده است: در آخرین جلسه قرارگاه جمعیت ستاد وزارت بهداشت مصوب شده است که به ازای هر فرزند برای دانشجویان متأهل در این گروه ۱۰ درصد افزایش در نظر گرفته شود.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا