عمومی

جدیت جبهه مقاومت درباره یک معادله

جدیت جبهه مقاومت درباره یک معادله

رژیم صهیونیستی دیروز به منطقه‌ای واقع در حد فاصل شهرک عقربه و سیده زینب حمله کرد. ادعا می‌شد مراکز مستشاری ایران در این منطقه قرار دارد و احتمالا فرماندهانی هدف بوده‌اند. اما اخبار تکمیلی روشن کرد که در این حمله، چهار شهروند سوری به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش دانا نیوز، محمد ایمانی در یادداشتی در کانال تلگرام خود نوشت:

بامداد امروز، جوخه‌های ترور «شاباک» (سرویس امنیتی) و ارتش اسرائیل با لباس مبدل کادر درمانی به بیمارستان ابن سینا در «جنین» حمله کردند و ۳ جوان مبارز از اعضای گردان‌های قسام و قدس را به شهادت رساندند. جنین در شمال کرانه باختری قرار دارد.
اقدامات تروریستی، زمانی نقطه قوت اسرائیل محسوب می‌شد. اما اکنون در متن جنگی چهار ماهه، چه؟
ترور، آورده‌ای پایدار و راهبردی برای ندارد، اما درماندگی اسرائیل در متن جنگی پیچیده و فراتر از قد و قواره این رژیم را نشان می‌دهد.
ترور به عنوان اقدامی تاکتیکی ممکن است به شکل نقطه‌ای و کوتاه مدت موثر باشد، اما نمی‌تواند دستاوردی راهبردی محسوب شود. ضمنا هنگامی موثر است که دو ویژگی داشته باشد.
نخست این که هراس افکن باشد و دل جبهه مقابل را خالی کند. دوم، به توقف روند مقاومت بینجامد و فرد ترور شده، جایگزین پیدا نکند، یا هدفی که او دنبال می‌کرده، متوقف شود.
اما اگر نه تنها وحشتی برنیانگیزد بلکه روح حماسه و سلحشوری را در میان همرزمان افراد ترور شده زنده کند و ضمنا اهداف ترور شدگان با جدیت بیشتری دنبال شود، پیداست که ترور نه تنها به هدف طراحان دست نیافته، بلکه ضد کارکردی عمل کرده است.
۱۶ سال قبل عماد مغنیه فرمانده نابغه و استراتژیست حزب‌الله توسط اسرائیل ترور شد. چهار سال قبل هم سردار سلیمانی با همکاری نزدیک سیا و موساد در بغداد به شهادت رسید.
قطعا فقدان هر کدام از این فرماندهان، خسارت بزرگی به جبهه مقاومت بود. اما برآیند کار را ببینید. با همه دشواری‌ها، جبهه مقاومت امروز به برکت تدارکات همان فرماندهان و هزاران فرمانده و رزمنده تحت امرشان، به جایی رسیده که توانسته ضربات ترمیم ناپذیر به اسرائیل و آمریکا بزند.
ترور و جنگ افروزی و جنایت، به گواهی روند دو دهه اخیر، نه گرهی از کار فروبسته اسرائیل و نه آمریکا باز نکرد؛ بلکه آنها را گرفتار مصائب بزرگ‌تر و لاینحل‌تر نمود.
اقدامات تروریستی بر خلاف گذشته، نشان درماندگی دشمنان است و دست رزمندگان مقاومت را برای زدن ضربات عمیق‌تری که سابقه نداشته (از جنوب و شمال فلسطین تا سوریه و عراق و دریای سرخ) گشوده است. این معادله، پا بر جاست.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا