ورزشی

طباطبایی: قهرمان آسیا شدیم اما می‌توانستیم بهتر هم باشیم/ برخی در اندازه نام خود نبودند

رئیس فدراسیون کاراته این رشته را فرصت بسیار خوبی برای ورزش ایران در ایران دانست. بهتر انجام شده است.”

سید حسن طباطبایی در گفت وگو با دانا نیوز، اظهار کرد: کاروان های کاراته ایران به مسابقات قهرمانی آسیا تا مسابقات قهرمانی آسیا مورد حمایت کامل آقای سقادی قرار خواهند گرفت. کمیته ملی المپیک شخصا با وزیر ورزش تماس گرفت. حضور در این مسابقات معیار بزرگی از سرمایه کاراته ایران، نقاط قوت، قوت و قوت آن بود.
رئیس فدراسیون کاراته افزود: این مسابقات نشان می دهد که چند سال پیش بسیاری از کشورهای آسیایی بدون نام و نشانی در بین ورزشکاران حضور دارند و در رتبه های اول تا سوم آسیا قرار دارند. این نشان دهنده رشد کاراته در آسیا و نشان دهنده سرمایه گذاری متنوع کشورهای مختلف در زمینه کاراته است.

وی با بیان اینکه تیم کاراته بانوان ایران می تواند با حضور مردان به ورزش کشور افتخار کند، گفت: آنها برای ورزش ایران مدال گرفتند که نماد برتری کاراته است.
وی گفت: نکته دیگر این مسابقات این است که کاتای ما یعنی شورای سیاست گذاری کاتاتا از یکی دو سال گذشته تاسیس شده و امسال اعضای آن در زمینه کسب مدال و فنی پیشرفت های زیادی داشته اند. حاصل برنامه ریزی و نظارت بود و جا دارد از این شورا در بخش بانوان و آقایان تشکر کنم که پتانسیل زیادی در کاراته ایران ایجاد کرده است.

وی در خصوص عملکرد نمایندگان کاراته ایران در این مسابقات گفت: او در این مسابقات مدال کسب کرد.
برخی از این رده ها در این مسابقات عملکرد خوبی داشته اند و در برخی رده ها نیز متاسفانه به مسائل مربوط به داوری و یا سایر موارد و شرایط تعیین شده از سوی برگزارکننده مسابقات به درستی پرداخت نشده است. با تمام این اوصاف، کاراته ایران در عرصه آسیایی که همه رده ها بر آن مسلط هستند، خودنمایی می کند. آنهایی که در این مسابقات مدال گرفته اند نباید مغرور شوند و همچنین ورزشکارانی که مدال نگرفته اند نباید دلسرد شوند زیرا این اتفاقات بسیار تاثیرگذار بود. مطمئنا وزن این مسابقات و عملکرد تمامی نمایندگان به دقت مورد ارزیابی قرار می گیرد تا با رفع نقاط ضعف گامی در جهت پیشرفت کاراته برداریم. یقیناً کاراته ایران همانطور که بارها ثابت شده است این پتانسیل را دارد که دوباره ورزش ایران را سربلند کند.

رئیس فدراسیون کاراته در گفت وگو با دانا نیوز، در گفت وگو با دانا نیوز، گفت: عملکرد ضعیف تیم ملی بانوان ایران در این رقابت ها نمی تواند ناشی از ضعف یا قدرت یک ورزشکار یا تیم باشد. اما باید بگویم که نام برخی از ورزشکاران ما مشخص نشده است، این موضوع واقعاً متفاوت است و قطعا مورد ارزیابی کادر فنی قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که افرادی مانند سارا بهمنیار یا برخی افراد مشهور مدال نگرفتند یا به تنهایی ظاهر نشدند.

برخی از اعضای برجسته گروه بانوان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بهتر است زمینه حضور مستعدان گروه پایه در گروه بزرگسالان را فراهم کنیم، گفتند: داریم و باید در تیم ملی حضور داشته باشیم و ایجاد کنیم. جای موفقیت است. معتقدم هر کودکی، به خصوص در رده بزرگسالان، پتانسیل عملکرد بهتر در رویدادهای آینده را دارد. البته تمامی نقاط ضعف و نتایج کارکنان سفر توسط کادر فنی ارزیابی خواهد شد.
طباطبی در پایان با وجود قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا، در مورد برخی از انتقادات کاراته ایران به وی اظهار نظر کرد. موافقم که در برخی زمینه ها می توانیم بهتر عمل کنیم، اما نتیجه یک ورزشکار یا یک رویداد تیمی ممکن است دلیل خوبی یا بدی نباشد. قهرمانی در آسیا نشان می دهد که کاراته ایران پتانسیل بالایی دارد اما باید نقاط ضعف آن اصلاح شود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا