علمی و پزشکی

مبارزه با کرونا با انجام واکسیناسیون پس از ابتلا به کووید-۱۹

به گزارش شفاف، بیماری های قلبی همچنان در دنیا شایع است و هنوز افراد زیادی از آن رنج می برند. یکی از دلایل تکثیر لاک ناخن، اختراع پروتئین های ناخن مانند است که به ویروس اجازه می دهد راحت تر وارد سلول شود. در نهایت، ویروس به سرعت گسترش یافت و گونه جدیدی از ویروس معرفی شد.

آنتی بادی های سندرم حاد تنفسی 2، که توسط سیستم ایمنی بدن ما تولید می شوند، به پیشگیری از انواع جدید عفونت ها کمک می کنند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، در یک مطالعه اخیر دریافتند که ترکیب این دو (بیماری عروق کرونا ویروس قلب و واکسن) محافظت قوی در برابر گونه های جدید ایجاد می کند.

محققان در ایالات متحده دریافتند که کواد-۱۹ و کسانی که واکسن مصرف می کنند دارای سطوح بالایی از آنتی بادی هستند که می تواند آنها را در برابر جهش های پروتئینی شبیه ناخن محافظت کند.

دکتر اتو یانگ، ایمونولوژیست و محقق ارشد در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، می گوید: یافته های این مطالعه نشان می دهد که نه تنها تعداد آنتی بادی ها، بلکه کیفیت آن نیز در طول زمان قابل بهبود است.

در یک پروتئین ناخن مانند، ناحیه ای به نام دامنه اتصال گیرنده (RBD) وجود دارد که به ویروس کمک می کند تا به سلول میزبان حمله کند. این منطقه همچنین یک هدف مهم برای آنتی بادی ها است، اما در حوزه اتصال تصادفی گیرنده این هدف دائما در حال تغییر است.

در یک مطالعه جدید، یانگ و سایر آنتی بادی ها برای محافظت در برابر آنتی بادی هایی که توانایی محافظت در برابر ویروس را داشتند، با خون شرکت کنندگان مقایسه شد. ثابت شده است که هم کواد-۱۹ و هم آنهایی که واکسن زده اند، آنتی بادی های بهتری نسبت به کسانی که واکسینه شده اند یا واکسینه شده اند، دارند.

مطالعات قبلی نشان داده است که به نظر می رسد بازماندگان کووید-19 قبل از می 2020 و گونه های جدید ویروس در طول اولین شیوع ضعیف شده اند. همین امر در مورد افرادی که واکسینه نشده اند اما واکسن CV-19 را از گونه هایی مانند بتا یا گاما دریافت کرده اند صادق است. در این میان، محققان آنتی‌بادی‌هایی را در بدن افراد آلوده به واکسن CVD-19 پیدا کرده‌اند که نشان داده‌اند در برابر گونه‌های جدید قوی هستند.

دکمه بازگشت به بالا