علمی و پزشکی

زیرسویه‌ای که موجب کووید شدید می‌شود

دانا نیوز/ خراسان رضوی مطالعات نشان می دهد که زیرگروه پنهان آمیگدال (BA.2) باعث آسیب شدید به میزبان می شود.

بر اساس اخبار، زیرواحد آمیگدال (BA.2) توالی ژنتیکی BA.2 و زیرگروه توالی ژنریک BA.1 است که عامل بیماری جدی است و این تفاوت ژنومی نشان دهنده ویژگی های ویروسی است. همچنین با این دو نوع فرعی متفاوت است.

با این حال، سازمان بهداشت جهانی (WHO) پیشنهاد کرده است که میکرون ممکن است سبکتر از دلتا باشد، اما اینطور نیست.

آیا ساب واگیر آمیکرون مسری تر است؟

به گفته محققان، اگرچه تصور می شود آمیگدال مرموز بخشی جدایی ناپذیر از آمیگدال است، توالی ژنومی آن بسیار متفاوت از BA.1 است.

محققان دانشگاه توکیو در مطالعه ای که در Bio-Active Pre-Publishing Level منتشر شد، می گویند: «این تفاوت نشان می دهد که ویژگی های ویروس BA.2 با ویژگی های BA.1 متفاوت است.

هنگامی که محققان همستر را با BA.2 و BA.1 آلوده کردند، حیوانات آلوده به BA.2 بیشتر از نظر عملکرد ریه بیمار شدند.

وی گفت: مطالعه ما با استفاده از مدل همستر BA.2 بیماریزاتر از BA.1 است.

آیا زیرشاخه آمیکرون واکسینه شده است؟

به نظر می رسد مانند BA.1، زیرگروه BA.2 در برابر واکسن covand بسیار مقاوم است. علاوه بر این، به آنتی بادی های افراد آلوده به سویه های قبلی سارس مقاوم است.

محققان همچنین خاطرنشان می کنند که BA2 به آنتی بادی های مونوکلونال خاص که برای درمان عفونت کمکی 19 استفاده می شود کاملاً مقاوم است.

او گفت: “با استفاده از سیستم تولید مثل و سرکوب سیستم ایمنی بسیار موثر، گسترش BA.2 می تواند در آینده نزدیک به یک مسئله مهم بهداشت جهانی تبدیل شود.”

سازمان بهداشت جهانی در مورد این زیرمجموعه چه می گوید؟

به گفته ماریا ون کارکوف، رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO)، تحقیقات بیشتری برای بررسی ریزمغذی‌های مختلف در توزیع، وزن و اثربخشی واکسن‌ها در حال انجام است.

به گفته وی، BA.2 در حال حاضر مسری تر از BA.1 در همه زیرگروه ها است، اما تفاوت وزنی بین این دو وجود ندارد.

وی گفت: «همه سایر ویروس‌های کرونا از جمله آلفا، بتا و دلتا به کاهش خود ادامه می‌دهند زیرا آمیگدال را می‌کشند.» بیش از 98 درصد از بیش از 400000 سری ویروس CV 19 که هفته گذشته در بزرگترین پایگاه داده ویروس جهان آپلود شد آمیکرون بود.

کانون این زمین لرزه در بوتسوانا و آفریقای جنوبی در نوامبر سال گذشته گزارش شد. از آن زمان، زیرشاخه BA.1 به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و از انواع دیگر مانند دلتا پیشی گرفت.

البته در فوریه سال جاری، زیرگروه دیگری از AMron در چندین کشور از جمله BA.2 در چندین کشور از جمله دانمارک و بریتانیا شناسایی شد. اکنون گفته می شود BA.2 با BA1 رقابت می کند زیرا تصور می شود مسری تر است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا