علمی و پزشکی

هدف‌گذاری انجام روزانه ۱۰۰ هزار تست PCR /جزییات انجام تست‌های سریع کرونا

رئیس انستیتو دامداری ایران گفت که از ابتدای Covand-19 ، هدف وزارت بهداشت رسیدن به 100000 آزمایش PCR در هر روز بوده است.

در مصاحبه ای با ISN ، دکتر علیرضا بیگلری وی در مورد وضعیت و دامنه آزمایشات PCRC در کشور گفت: “از اردیبهشت تا امروز روزانه 25 تا 40 هزار آزمایش انجام می شود ، زیرا تعداد کل تست های PCR در کشور متغیر است.” البته ما باید تعداد معاینات عروقی را افزایش دهیم تا بتوانیم بهتر به افراد مناسب برسیم.

اهمیت قرنطینه و انزوای عروق مثبت

وی افزود: مهمترین نکته این است که وقتی افراد از نظر PCR غربالگری می شوند و مثبت ارزیابی می شوند ، به آنها حقوق می دهند و حقیقت قرنطینه باید در مورد آنها اعمال شود. بنابراین ، یک فرد خوب باید با اعضای خانواده در خانه بماند و فرد خوب نباید در دوره خنثی وارد جامعه شود و از تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند. در غیر این صورت تلاش هیچ فایده ای ندارد. بنابراین ، خود آزمون ضروری نیست ، اما مهم است که بعد از آزمون خنثی و منزوی باشد.

Biggerry می گوید: “یکی از اهداف آزمون شناسایی افراد مثبت است.” اما برای کسی که می داند کرونا مثبت است ، برای شخصی که به کارت در خانه یا خارج از کشور احترام نمی گذارد بسیار بد است. بنابراین مردم باید این مسئله را جدی بگیرند.

وی تأکید کرد: نکته دوم این است که به عنوان مثال ، اگر در یک خانواده عروق ویروس کرونا مثبت باشد ، وقتی سایر اعضای خانواده را آزمایش می کنیم ، می بینیم که از هر 10 نفر خانواده 5 نفر مثبت هستند و بقیه اعضای خانواده منفی هستند و وارد جامعه می شوند. از طرف دیگر ، همان افرادی که آزمایش منفی دارند ، در صورت تلاش مجدد در طی دو تا سه روز ، می توانند آزمایش مثبت دهند. از آنجا که ویروس در بدن آنها وجود داشت ، هنوز مثبت نبودند. این ویروس ممکن است نتواند شروع بیماری را تشخیص دهد. بر این اساس ، بهترین راه حل جدا کردن افرادی است که به مدت 14 روز با رئیس ارتباط مثبت داشته اند. این روشی است که بسیاری از کشورها در پیش می گیرند. بنابراین ، نتیجه آزمایش منفی نباید کافی باشد. به عبارت دیگر ، مردم نگاه جدی به شخصی با نگرش مثبت دارند. خصوصاً روابط نزدیک و غیر منتظره.

بیگلر بر آن تأکید دارد ارزش یک آزمایش تشخیصی این است که افراد مثبت را حذف کنیدبنابراین ، وی گفت ، ابتدا باید به مردم یاد دهیم که در جامعه دیده نشوند. هر جامعه ای خطر آلودگی را بسیار افزایش می دهد. نکته دوم این است که مسئله قرنطینه برای افراد مثبت معقول و معتبر است ، نکته سوم این است که هر کس در تماس با یک فرد مثبت فکر کند مثبت خواهد بود و از اصول قرنطینه پیروی می کند.

وضعیت آزمایش سریع آنتی ژن تاج در کشور

رئیس انستیتوی تور پاستور ایران گفت: از آزمایش های سریع ضد دما در گذشته در سراسر جهان استفاده می شده است ، اما سازمان بهداشت جهانی به شدت با آنها مخالفت کرده است. زیرا آزمایشات آنتی بادی نشان می دهد که قبلاً در معرض ویروس بوده اند. این به این معنی است که فرد ویروس دارد و یک آنتی بادی در بدن او ساخته می شود. شخصی که اکنون در روزهای اولیه بیماری ویروس کرونا قلب است و می تواند ویروس را گسترش دهد ، واکنش آلرژیک خواهد داشت. بنابراین این آزمایش گیج کننده است. بنابراین ، باید یک آزمایش سریع ضد التهابی داده شود.

“این نوع آزمایش ، آزمایش آنتی ژن سریع نامیده می شود که ذرات ویروس و آنتی ژن های ویروس را شناسایی می کند.” آزمایشات سریع آنتی ژن نسبت به آزمایش PCR کمی دقیق ترند اما می توان از آنها استفاده کرد زیرا از نظر زمان و سرعت بهتر و ساده ترند. البته این آزمایش باید توسط افراد بیوپسی انجام شود. زیرا در این آزمایش نمونه ای از گلو گرفته می شود. این نوع تست به ما کمک می کند تا آزمایشات بیشتری را برای بهبود آزمون انجام دهیم. نکته مهم البته تضمین قرنطینه افراد قائم است. در غیر این صورت قیمت موثر نخواهد بود.

او گفت: از زمان شروع بیماری CVD-19 ، هدف وزارت بهداشت افزایش 100000 PCR در روز است. این کار مبتنی بر امکان دسترسی به تحقیقات و البته پشتیبانی مالی لازم بود. در عین حال ، موفقیت در آزمایش به این بستگی دارد که بتوانید افراد مثبت را منزوی کنید. زیرا اگر ما به جای 100000 روز 300000 آزمایش روزانه انجام دهیم ، داشتن افراد مثبت در جامعه معنایی ندارد. البته 100000 آزمایش در روز اهداف خوبی برای عموم و کشورمان است ، اما قرنطینه و استثنا برای افراد مثبت تلقی می شود.

وی با بیان اینکه این تصمیم فعلاً علنی خواهد شد ، افزود: آزمایش سریع آنتی ژن های کرونا تنها در سیستم های دولتی قابل استفاده است و آزمایشگاه های خصوصی می توانند از آن استفاده کنند. یا نه.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا